• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang Poorboy's Nattys red en Dodo Juice Purple Haze laten drogen?

Laten we zeggen een uurtje..
Afhankelijk van omgeving (vochtig, wind etc)
Dikte van het opbrengen.

Maar, ik zal toch zeggen: swipe test.
 
De exacte cure tijd van een wax of sealant is volgens mij niet vast te stellen. Dit hangt volgens mij van verschillende factoren af zoals temperatuur van de auto en buitentemperatuur, dikte van aanbrengen, soort wax etc. etc. De swipetest is dan ook het enige goede antwoord volgens mij, ongeacht welke wax het betreft.
 
[MOD]Topic opgeschoond, relevante posts heb ik laten staan en openingspost aangepast.
@meguiarspro: probeer wat meer moeite te doen om een vraag en/of onderwerp wat beter te formuleren, bij voorbaat dank. Dennis[/MOD]


Inderdaad kan de curetijd zeker verschillen en aangezien TS (TopicStarter) misschien nog niet met Poorboy's en/of Dodo Juice gewerkt heeft is het helemaal zo'n gekke vraag niet.
Het gaat hier dan ook meer op de manier waarop.

Xizer heeft het in ieder geval goed:de swipetest. Een swipetest is met een schone vinger over de lak gaan na het waxen, is de lak daarna schoon en helder dan is hij klaar om afgenomen te worden.
Is het nog een beetje vettig, dan even wachten.

Mijn ervaring is dan zowel de Natty's als de Purple Haze na 15mins afgenomen kan worden. Uiteraard kan dit verschillen met temperatuur en luchtvochtigheid.
 
Dibbuz zei:
Mijn ervaring is dan zowel de Natty's als de Purple Haze na 15mins afgenomen kan worden. Uiteraard kan dit verschillen met temperatuur en luchtvochtigheid.
Dit is ook mijn ervaring, afhankelijk van de omstandigheden kun je het beste een swipe test uitvoeren om te zien of de wax al 'droog' is of niet.
 
Deze vraag wordt regelmatig gesteld op het forum, of men klaagt over het slecht kunnen verwijderen van bepaalde producten. Daarom heb ik deze sticky gemaakt zodat niet telkens de vraag gesteld hoeft te worden en om te voorkomen dat iemand het product niet juist gebruikt.

Simpele stelregel:

Alleen waxes dienen te drogen/curen (curen = intrekken), alle andere producten zoals paintcleaners en polishes hoeven niet te drogen.
Het laten drogen van paintcleaners en polishes heeft geen toegevoegde waarde en maakt het afnemen van deze producten alleen maar lastiger.

Hoe lang laten drogen/curen?

Dit is afhankelijk van de omgeving (temperatuur, vochtigheid), maar over het algemeen geldt: hoe langer hoe beter, maar je kan het testen door de zogenaamde "swipetest" te doen:

Je wrijft simpelweg heel snel met je (schone!) vinger over de gewaxte lak en als er geen vettige waas op de lak achterblijft is de wax voldoende ge'cured' om te worden afgenomen.

Met dank aan Stimpy68 op het Megs forum. :)^
 
Maar nicknameless, vergeet je nu niet een sealent? Deze staan erom bekend dat ze langer moeten curen :-"
 
Dus dat geldt voor de Meg's producten :-" Voor de rest kan ik eigenlijk alleen maar zeggen RTFM :-" Het staat op het het label hoe iets te verwerken.
 
DAF-44 zei:
Zo ook op het potje van de Dodo waxen.
Toch lastig als je de Engelse taal niet zo beheerst... dit forum is er om vragen te stellen niet om mensen van het kastje naar de muur te sturen.
 
Ik ben voor mijn gevoel altijd te snel met het uitwrijven van de wax. Als ik na een paar minuten de "swipetest" doe is deze al succesvol. Heeft het dan al genoeg kunnen curen?
 
Misschien kijk je niet goed genoeg of er nog vettige strepen achterblijven? :weetniet

Maar het kan natuurlijk wel, hangt van de wax en de weersomstandigheden af
 
Ik heb ook een vraag ivm de natty's.. Ik heb vandaag 2 deuren volledig behandeld als een soort test.. Krasjes/waskringen enz waren er na het polijsten mooi uit. Hierna heb ik de blackhole gebruikt en daarna de natty's. Nu, ik heb hem in de wax gezet in het zonnetje en +- een kleine 10 min laten curen. Na het afnemen bekeek ik de wagen en het was alsof ik hologrammen zag, een soort van schijn. Dit was dus nog residu van de wax.
Ik heb echt hard moeten wrijven om hem eraf te halen.
Dus: Wat heb ik nu fout gedaan? Niet in de zon in de wax zetten? Niet lang genoeg laten curen? ... ?
 
Ik ben het met Peter eens: waarschijnlijk te dik aangebracht, mogelijk in combinatie met niet lang genoeg kuren.

De Poorbys producten staan erom bekend dat ze juist heel goed in de volle zon kunnen worden aangebracht, daar kn het dus niet aan liggen. ;)
 
Oke, bedankt voor het snelle antwoord... Morgen een nieuwe poging ;)