• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe veilig cement verwijderen van de lak zonder deze te beschadigen?

drustonl

Detailing trainee
5 dec 2009
7
47
Hallo,

wie weet kan iemand helpen:
Mijn vriendin heeft achter een cementwagen gereden die blijkbaar wat cement heeft gemorst
is in de wielkasten gekomen en op de autolak aan de onderkant, zeker de balk onder de deur zit nu onder een laag cement
hoe gaan we dit verwijderen? wat een rommel!
ben bang dat ik de autolak beschadig..........
 
Soepergrover zei:
Hoi. Nieuw hier, zo te zien?
Hoe erg is het met de 'laag' cement? Kun je hier een foto van laten zien?

Hi,
Urgh...... even geen digicam maar het is ERG
we praten niet over spatjes maar over 'strepen' :sob: :sob:
 
Zoekt en gij zult vinden: https://forum.Carclean.com/cc_postst3737/Cementaanslag-met-citroenzuur.aspx

;)

Gebruik dus gewoon even de zoekfunctie en zoek op "cement"
 
tsja, maar daar staat niet beantwoord WAT citroenzuur is (koop ik dus bij een supermarkt? car celan zaak?
 
drustonl zei:
tsja, maar daar staat niet beantwoord WAT citroenzuur is (koop ik dus bij een supermarkt? car celan zaak?

Google is your friend... Je kan het inderdaad gewoon bij de supermarkt kopen, citroenzuur is niets anders dan een ontkalker voor bijv. koffiezet apparaten, kijk wel even op de verpakking of het op basis is van citroenzuur. Cement bestaat voor een groot gedeelte uit kalk namelijk ;)
 
Met citroenzuur tast je het cement zelf aan (door de bestanddelen te beinvloeden)
Wat je ook kunt proberen is de hechting van het cement aan te tasten.
Ik zou er gelijk een bus WD40 tegenaan spuiten.
Die tip houdt wel in dat je erna niets hebt aan citroenzuur, azijn en companen
De oppervlaktespanning van de WD40 zal dat afstoten.

Veel harding zal er niet inzitten
Geduld kan ook veel oplossen
Ga er vooral niet mechanisch mee aan de slag (duwen, trekken, kloppen)

Sterkte, en neem het je vriendin niet kwalijk.
Waarschijnlijk doet ze het nooit meer ;)

Hans
 
Zet er eens de tuinslang op. Met WARM water. Cement zal zeker hard geworden zijn, maar cement hecht niet zo heel erg goed aan lak.

De verbinding lak - cement zal loslaten als je er maar lang genoeg water over heen laat lopen. Geduldig spoelen met warm water ..........
 
Hallo,

Ik heb enkele cement plekken verwijderd met citroenzuur. Hiervoor gebruikte ik zo'n citroentje dat in de keuken stond. Zo'n plastic flesje in de vorm van een citroen waar citroensap in zit.

Heel even laten inwerken en het viel er zo van af!