• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe vlug vogelpoep verwijderen ?

Robr

Detailing rookie
19 aug 2012
27
0
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar lees al een tidje mee hier, vanmorgen toen ik op stod zag ik dat er een vogel op mijn auo had gescheten ( leek wel een dinosaurus zo groot) meteen losgeweekt en afgedaan, toen ik straks (rond17:00) nog eens keek zag ik dat er waar de vogelpoep een doffe vlek zat, het is een nieuwe auto en was vanuit de dealer in de was gezet (ben hier aan het lezen gegaan ondat ik al maaaandrn bezig ben met lezen over hoe of wat) nu is mijn vraag of ik deze vlekken nog weg krijg of dat mijn 8 maanden oude witte polo nu al rond ridt met lelijke littekens ???

Groet rob
 
Vogelpoep is echt agressief voor je lak en het beste is om het niet te lang te laten zitten. Wat goed werkt is een stuk keukenrolpapier flink nat maken en dit even een paar minuten erop laten inweken. Of een klein spuitflesje met spray&wipe in je auto leggen, zodat je ook onderweg het meteen aan kan pakken. De wax van je dealer zou ik niet te veel van verwachten, zeker als deze 8 maanden geleden is aangebracht. Zelfs met een goede wax blijft het zaak om vogelpoep meteen te verwijderen. Misschien dat machinaal polijsten nog iets kan uitrichten.
 
Oke, bedankt

Dat zou mn vilgende stap gAan worden, een dap kopen en zelf mn auto vort in de wax zetten. Had me voor genomen dit zo snel mogelijk te doen. Zijn er ook degelijke adresjes voor te vinden ?
 
Een link naar mn winkelwagentje ?

Heb het over het laten polijsten van mn lak,

Niet het zelf kopen, dit komt nog en ben hier ook zeker mee bezig
Heb meerendeel al thuis staan alleen alles in een koop is nogal een dure aangelegenheid
 
Handmatig polijsten, zou dat misschien ook nog kunnen helpen. Heb namelijk nog nooit met een polijsmachine gewerkt en om daar nu mee te beginnen lijkt me niet het slinste idee.
 
Als op mijn auto(bmw 325i carbonzwart)vogelpoep zit en er blijft na het verwijderen van de poep een doffe plek over die nog niet voelbaar is met de vinger doe ik er niets aan,als de zon schijnt is de plek na een dag spontaan weg.
Dus ik ga niet te snel aan het poetsen.
gr Hans
 
Beste Robr

Ik heb altijd een sprayer met een quick detairer of iets dergelijks in de auto liggen met een supervezeldoek erbij. Nu zit daar meguiars Last Touch in, en als ik dat niet in huis heb doe ik er gewoon een beetje water met autoshampoo in. Het enige nadeel daarvan is dat het na een tijdje gaat schimmelen. Dat heb je niet met een detailerspray.

Zodra er een vogelvlats op de lak komt gelijk weghalen.....

Je kan natuurlijk ook een fles Reload en je auto daarmee behandelen. En dan daarvan een sprayfles 1:1 verdund in de auto mee voor onderweg. Ik gebruik die Reload nu een tijdje en en behandel de auto meestal na het wassen. Dat is dus veel vaker dan voor de duurzaamheid noodzakelijk is maar ik merk wel dat de lak heel lang schoonblijft en de beading is heel mooi voor een sealant. Tevens vind ik dat de glans ne een tweetal keren aangebracht te zijn steeds beter wordt. En als er dan een keer vogelpoep op de alk komt dan haal je het gelijk weg met die 1:1 oplossing. En dan bescherm je tegelijk die plek weer....

Het mooie van die Reload is ook dat het overal op kan. Zelfs de raamrubbers behandel ik ermee en de trims. De ramen kan ook maar de voorruit doe ik al met rainX en de werking daarvan wordt monder met de reload. Dus die doe ik er niet mee, maar het kan wel.

Groeten
GdV
 
Reload 1:1 verdunnen? Huh? Het is een spray sealant en voor zover ik het weet, is dit toch niet te verdunnen?

Edit: toch wel.


Tip : on dark color car or black color, you can dilute te Reload for better results:

dilute it 1:1 or 1: 0.75 Reload : water
the water repellent will be the same, for more durability after dilution, :
you should have a good wipe off , repeat again after first wipe off to have great smooth effect.

Weer wat geleerd. :eyes:
 
Kijk dat zijn tips waar ik iets mee kan bedankt allemaal!

Bij mij was de plek ook niet "voelbaar" hij zit er gewoon en thats it.. Dan zou het misschien dus ook nog wel kunnen dat hij straks weg is ? Iemand enig idee hoe dit dan kan ?
 
Als je handmatig aan de slag gaat zou je de Monello Duo pad eens kunnen proberen. De gele kant is i.c.m. Monello Mezzo in ieder geval sterk genoeg om wetsand plekken van 2500 grit te verwijderen. Daarna kun je met de zwarte kant en Monello Finale de glans nog mooier ophalen. Misschien is het wat voor de vogelpoep rest.
Zelf haal ik de vogelpoep zo snel mogelijk weg met PBW Spray&Wipe. Het kan nogal vlekken die ontlasting en die zijn dan ook lastig te verwijderen naar mate dit langer op/in de lak blijft zitten.
 
Even een vraagje van mijn kant in jouw topic :-"

Kan je vogelpoep ook goed met PB Bug Squash verwijderen?
 
Hey ibiza signo, bedankt voor de goude tip heb het meteen even besteld ! Nooit geachoten is altijd mis en zie dat het ook tegen krasje werkt en die zijn niet onvoorkombaar

Super bedankt en laat hier zeker wat weten of het gelukt is !!!
 
Er zullen waarschijnlijk wel leden hier op het forum zijn die voor vergoeding je auto willen polijsten.
de lakken van tegenwoordig kunnen slecht ergens tegen.
je kunt probere het te behandelen met poorboys polish met canuba wax, maar zonder foto is er al helemaal niks van te zeggen.

Mark
 
Tja, heb gister een foto proberen te maken ervan alleen je moet min of meer echt zoeken wil je het zien, die foto maken is dus ook niet gelukt
 
opelmark zei:
Er zullen waarschijnlijk wel leden hier op het forum zijn die voor vergoeding je auto willen polijsten.

Misschien ten overvloede... :


8. Commerciële inhoud is niet toegestaan, denk hierbij aan bedrijfs- en merknamen (al dan niet hobbymatig), (bedrijfs)logo's en hyperlinks in titels, berichten, onderschriften, avatars, banners en foto's . Commerciële inhoud wordt verwijderd of aangepast. Let hierbij ook op de keuze van je nickname/alias.

9. (Commerciële) activiteiten van concurrerende bedrijven, poetsbedrijven of detailers zijn niet toegestaan.

10. Ons forum is niet bedoeld voor zoektochten naar en aanvragen voor poetsbedrijven, schadeherstellers en detailers. Deze berichten worden verwijderd.


Is dus commercieel en dus niet toegestaan ;)
 
ja natuurlijk niet commercieel, het moet wel hobbie blijven, maar ik kan me voorstellen dat iemand toch wel iets wil hebben voor de benzine oid.
je kunt dan mooi zien hoe het moet en dan hier de spullen bestellen om het de volgende keer zelf te doen.

zo hebben ze mij ook verslaafd gemaakt :D