• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger Nilfisk e150/e160 te veel kracht voor auto?

Het is de E160 geworden en ik ben erg blij met mijn keuze! Vandaag uitgepakt en gebruikt en het voelt zeker niet té veel met 160 bar. Bij de tornado nozzle kun je de druk instellen door aan de nozzle te draaien en die kan zelfs zo laag dat je er de planten mee kunt water geven. Ook op volle kracht zou ik het nog wel op de auto durfen te gebruiken, voelt vergelijkbaar met de kracht van een wasbox.

Ik heb er nog een Nilfisk auto nozzle bij gekocht met een bredere straal, om gemakkelijk de auto af te spoelen.

De vuilvrees is natuurlijk een ander verhaal, die heeft érg veel power en haalt gemakkelijk en snel aanslag weg van tegels, waar het de andere nozzle niet lukte om dat te doen.

Het pistool van de 160 bar (G5 pistool/G4 lans) voelt erg zwaar en degelijk aan, dus blij dat ik toch voor de 160.1 ben gegaan!

Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Nu nog een schuimlans kopen... Misschien de Monello Lancia :)
 
Ik heb ook nog deze "betere" foamsprayer erbij gekocht van Nilfisk (voor aanslagreiniger of iets dergelijks). Deze week ga ik hem ook even testen met auto shampoo, betwijfel of het goed schuim kan creëren, maar wie weet:

9063606616094-424-424.jpg


Als het niks is, dan wordt het waarschijnlijk de Monello Lancia van Carclean.
 

Dit is één van de filmpjes van Nilfisk zelf. In een andere zag je de fles gevuld worden en ik zag het niet goed, maar dit was volgens mij enorm veel product.


Ik heb zelf de normale foamer van Nilfisk ooit eens getest. Dit was vrij dramatisch, zelfs met een hele best lading Dreft erin.

 
Zojuist de 160.1 uit mogen pakken :party::heart_eyes:

99123211_3026167817469184_2466689590283468800_n.jpg


Nu wil ik natuurlijk vandaag nog gaan foamen. Is de Meguiars snow foam kit van goede kwaliteit naar jullie mening?
Want dan rijd ik vandaag nog even langs de Carclean winkel om deze te gaan kopen. Als jullie betere suggesties hebben hoor ik het ook graag, ook al zou dat inhouden dat ik niet vandaag aan de slag kan.
 
Ik heb een goede ervaring met die kit. Flesinhoud is een liter dus altijd genoeg om ook grotere auto's in één keer royaal te foamen. Prima kwaliteit. Wel na gebruik altijd doorspoelen, anders raakt 'ie verstopt.
 
  • Leuk
Reactions: DennisS205
Persoonlijk zou ik een Lancia-kit nemen. De lansen in beide kits zullen prima zijn, maar de voornaamste reden zou zijn dat er bij de Lancia 5L foamshampoo zit. (Zelfde prijs, ongeveer)
 
  • Leuk
Reactions: DennisS205
Zojuist de 160.1 uit mogen pakken :party::heart_eyes:

Bekijk bijlage 128098

Nu wil ik natuurlijk vandaag nog gaan foamen. Is de Meguiars snow foam kit van goede kwaliteit naar jullie mening?
Want dan rijd ik vandaag nog even langs de Carclean winkel om deze te gaan kopen. Als jullie betere suggesties hebben hoor ik het ook graag, ook al zou dat inhouden dat ik niet vandaag aan de slag kan.
De showroom is op zaterdag en zondag niet geopend staat op de website! Dus dan rijd je niet voor niks heen.
 
  • Leuk
Reactions: DennisS205