• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen voorkomen?

Mark.S

Detailing rookie
2 okt 2009
7
0
Hallo mensen.

Ik heb de search proberen te gebruiken, maar ik krijg alleen maar losse berichten te zien?:|

Ik ben een beginnend poetser en het gaat om het volgende. Ik werk met een DAP500, LC oranje en witte pad, en poorboys 2.5 2 en 1. Maar regelmatig zie ik een aantal hologrammen op de auto. Is er een manier om dit te voorkomen, of doe ik iets verkeerd? Inmiddels heb ik ook het Monello pakket aangeschaft, mischien moet ik het hier eens mee proberen.

mvg, mark

Met de DAP kan je (bijna) geen hologrammen maken. Ik denk dat je buffermarks bedoelt die je nog wel eens ziet als je een pad gebruikt dat te zwaar is (bv oranje of geel). Meestal werkt nabewerken met een fijnere combi uitstekend om deze buffermarks weer weg te werken

Bijvoorbeeld op mijn Alfa (die lak is niet zo hard)

Witte pad met Monello Mezzo
Groene pad met monello finale
Zwarte pad met monello finale.

hmm wat is het verschil dan tussen buffermarks en hologrammen? dacht dat dat hetzelfde was,^^ nabewerken doe ik altijd met pb ssr 1 op wit

Wat precies het (technische) verschil is weet ik ook niet uit te leggen. Maar probeer het maar eens je zult zien dat het effect een stuk beter is.

Als je nabewerkt kan je dat ook beter niet doen met een pad dat nog een cutting factor heeft. Dan kan je beter een zwarte pad nemen dan sluit je ook de kans op microkrasjes uit.

SSR 2,5 op wit, SSR 1 op groen en PB Prof Polish op Zwart heb ik vrij vaak gebruikt

bedankt voor de tip. PB Profpolish heb ik ook in huis, en een rode pad. Maar die verschilt volgens mij niet veel van de zwarte?

Ik ga morgen namelijk een auto van een vriend doen, en dan vind ik het wel vervelend als er nog hologrammen/buffermarks opzitten:schaam

gewoon na ssr1 op wit,
ssr1 op zwart (of als je niet anders heb rood) maar je kan ook prima pro polish op zwart (of rood als je niet anders heb) nabewerken.

ook kan je proberen het toerental IETS naar beneden te brengen