• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid polijstmiddel?

jeol

Detailing rookie
4 sep 2013
15
0
Ik werk zelf met Poorboy's SSR polijstmiddelen, SSR1,2 en 3. Zit hier een houdbaarheid aan? Ik dacht zelf een houdbaarheid van een jaar ongeveer, maar hoe uit zich dit? Is het onverstandig om dit polijstmiddel langer dan een jaar te gebruiken? Ik heb het nu ongeveer 1,5 jaar in bezit maar het laatste half jaar niet gebruikt. En de flessen zitten nog redelijk vol, jammer om weg te gooien lijkt mij.

Nog een ander vraagje, een buurman van mij heeft hologrammen op zijn auto...polijstbeurt door een niet erg professioneel bedrijf..dit wou ik ook graag proberen op te lossen door dit (goed) te polijsten. Dit kan gewoon of zijn er speciale behandelmethoden voor hologrammen en plekken die slecht gepolijst zijn.

Polijstmiddelen moeten idd mits goed bewaard gewoon nog gebruikt kunnen worden. Werk zelf niet met PB maar zou gewoon op de lichtste combo beginnen. SSR1 met een finishpad. Even een testspot maken om een goede combi te vinden.

Oke, bedankt! Ik heb het wel vorst-vrij bewaard in ieder geval! Wat zou het effect moeten zijn als het middel 'kapot' is dan? Te Grove stukken/korrels? Dat het middel niet meer mengt?

Voor mijn polijstcarriere met Monello materiaal had ik ooit een fles Sonax polijstvloeistof gekocht. Denk 10 jaar geleden. Weer gevonden in de hobbyruimte. Wat ingedikt. Water er bij en werkt prima.
volgens mij is polijstmiddel onbeperkt houdbaar. Weinig chemische reactie.

Heb/had een potje polijst van 3M en Peek in de vrachtwagen staan. Deze hebben de winter dus niet echt overleefd.

De peek is onderin een drapperige koek met een laag "water" er boven op.

En de 3M heeft ook niet meer de structuur die ik gewend ben. Zitten dikkere klonten en dunnere stukken in, wat ook na wat roeren niet veel beter word.

Dus inderdaad vorstvrij houden

Bij veel Poorboys producten (en met name de SSR) is het belangrijk dat je die regelmatig goed schudt. Zou dat zeker 1x per maand even doen omdat het anders erg waterig wordt.

wat betreft de hologrammen : eea is afhankelijk van hoe hard die lak is. Vaak lukt het met een lichte polish (SSR1) en een lichte pad al wel.

Oké, dan zal ik ze even goed schudden en als het weer het toelaat ga ik er mee aan de slag. Bedankt!