• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: Het gebruik van Autoglym SRP

ik heb nog een vraagje over dit product.
wil dit eens uittesten aangezien ik het nu toch heb staan, maar wel niet op men eigen wagen want ik ben zo niet voor het verbergen van swirls.
maar ga het op de wagen van mijn vriendin eens testen, maar nu de vraag:

ik heb die wagen verleden maand een behandeling gegeven, wel zonder het polijsten van de lak.
gewoon wassen/clayen/pro polish/sealant/wax.

mag ik hier nu direct met de srp overgaan, of moet alles gestript worden eerst?
 
De in SRP aanwezige cleaners zullen de 'oude' lagen verwijderen. Machinale verwerking van SRP heeft de voorkeur.
 
Heeft het een meerwaarde Black Hole na SRP te gebruiken? Ik vind Black Hole een prima product, maar ik had mijn swirls graag wat meer weggekregen. Zou de combinatie van beide teveel van het goede zijn? Polijsten met het handje lijkt me tevergeefse moeite, heb al gelezen dat VAG lak zowieso niet de gemakkelijkste lak is om te behandelen, dus dacht ik met fillers een beter resultaat te halen :)^ ... of toch niet?
 
een dapje-monello pakket is EIGENLIJK wat je nodig hebt.. al kost dat wel weer veel geld!

je schijnt srp wel te kunnen stapelen (nog noooit geprobeerd) zo meen ik ooit gelezen te hebben, dat iemand 5 lagen srp deed8-o

als ze DAN nog niet gemaskeerd zijn...:D
 
SRP barst van de fillers daarvoor hoef je hem niet te toppen met BH voor wat extra 'gloss' zou je het eens kunnen proberen. Op bepaalde kleuren is er nog wel wat extra resultaat te bereiken.
 
Heej, mooi topic!
Mijn allereerste poetsprojectje had ik gedaan met SRP, en heb ook nog nooit
anders gedaan.
Elke keer weer versteld wat een resultaat het opleverd:)

Groetjes Martijn.
 
hier nog een tevreden gebruiker van het spul!!

overigens heeft AG meerdere goede producten in zijn lijn!

probeer het eens uit om de SRP een half uur in te laten werken. is mij goed bevallen en AG beveelt het ook aan.

extra gloss protection nog eroverheen en je hebt tot 6 maanden bescherming!!!!
 
Autoglym Engine cleaner en Vinyl en Rubber care, beide voor de motorruimte zijn eveneens uitstekende producten.
 
Heeft iets meer 'kleefkracht' als de gemiddelde ontvetter en blijft daardoor beter plakken aan de horizontale delen. Kan daardoor enkele minuten goed inwerken.
 
Ik overweeg de Autoglym Super Resin Polish opnemen in mijn bestelling. Bestelling is/was (excl washmitt, doeken, pads, etc)

Shampoo: Poorboys Super Slick & Suds
Wax: Collinite 845

Door de AG SRP toe te voegen, is het dan nog steeds een goede combinatie? Dus eerst wassen met Poorboys, daarna SRP, en daarna de Collinite wax voor extra glans? Of kan de Collinite beter vervangen worden door een ander product, of helemaal achterwege gelaten worden?
 
Op zich nog steeds een heel goede combinatie. In de wandelgangen wordt alleen wel gezegd dat Collinite 845 een nogal sterk oplossend vermogen heeft, dus ik weet niet hoe goed die is voor de fillers in de SRP, en of die hiermee niet ongedaan worden gemaakt.
Een goede stap na SRP is Extra Gloss Protection, ook van Autoglym, deze 2 zijn voor elkaar gemaakt. Een carnaubawax zal ook prima gaan na de SRP, bijvoorbeeld de hier op het forum geliefde Natty pastewax.
 
Als ik de SRP gebruik met een DAP, gaan de swirls er dan ook beter uit???
Handmatig zie ik niet erg veel resultaat kwa filteren van de swirls...
 
SRP van Autoglym zit volgens mij vol met filler. Het werking van SRP is meer het maskeren van swirls, dan dat er sprake is van cuttingpower.
 
Ik heb zelf ook nog een fles SRP staan. Heb hem een keer gebruikt en dat werkte goed. Daarna weer eens Black Hole gebruikt maar dat vond ik zelf toch minder. Nu ik dit zie merk ik dat ik in plaats van een zwarte pad klaarblijkelijk beter een licht groene had kunnen gebruiken. Overigens top ik de SRP net als de Meguiars NXT met Collinite 915. Dit geeft een hele mooie glans en het verzegeld het resultaat van de SRP of NXT.

Ik vind het toepassen van SRP geen slechte zaak. Sommige puristen onder ons zullen beamen dat je slechts de swirls maskeerd en ze niet verwijderd. De puristen hebben gelijk maar swirsl krijg je altijd weer terug en het swirlvrij maken van een auto is een hoop waar ik in ieder geval niet elke keer dat ik de auto een beurt geef, tijd voor heb. Een keer per jaar polischen lukt wel maar daartussen is wassen kleien en dan een wax erover meestal hetgeen gedaan wordt. Ach en als je dan met SRP en een wax erover een (ogenschijnlijk) swrilvrij resultaat krijgt dat door de wzx erover nog lang houdt dan ben ik heel tevreden.

En als ik af en toe op mijn werk kom met de auto (meestal lopend of met de fiets, ik werk lekker dichtbij huis) dan krijg ik altijd direct of achteraf positieve opmerking over de staat van mijn C4. Dus de gemiddelde carcleaner heeft zelf al gaat hij niet tot het uiterste meestal een auto die er al veel beter uitzien dan de gemiddelde nederlander.

Greets
GdV

Dat laatse was overigens al het geval toen ik de auto alleen maar waste en in de NXT zette die ik toen voor het eerst kocht. Dus ja kan wel nagaan dat de gemiddelde nederlander echt never zijn auto in de wax zet. Ja het poortje en dan het duurste programma "thats all folks".
 
Ik heb de SRP al jaren in een kast in de garage staan, nog van voor ik iets afwist van cardetailing.
Weet echt niet meer waarvoor ik het ooit en waar ik het gekocht heb.
Hoe lang is deze houdbaar, en kan je zien of ie nog goed is, ik zeg jaren … denk dat hij er al 8 à 10 jaar moet staan.
Wel altijd donker in een kast en in een vrij koele garage.
 
@GdV42: ik vind het ook geen slechte zaak / slecht middel: elk middel is immers bedoelt voor zijn eigen doel / doelgroep.
In het geval van de BH zijn de fillers in mijn ogen een mooi bijkomend iets, maar gaat mij meer om de glans versterkende werking.
In het geval van de SRP gaat het juist meer om de fillers en is de glans een mooie bijkomend factor.

Wat jij ook aangeeft, voor vele is het een bijna onmogelijke taak om het 365 dagen retestrak te behouden en is de SRP een welkome aanwinst.
Uiteraard gaat mijn voorkeur ook uit naar het 'regulier' behandelen, maar soms .... dient gemak de mens :)