• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Howdy folks!

Het zijn beide verschillende producten. De glaze word opgevolgd door de wax. Je kan alleen een wax doen, maar niet alleen een glaze. (Die regent/wast er zó af) :)
 
Al even lekker bezig geweest gister en vanmorgen :) Merk nu wel dat kleine plekjes (vliegresten, kalk etc) helaas niet weggaan. Ik wil daarom toch ook een polijstmiddel / klei kopen.

Wat adviseren jullie in hef algemeen, polish of klei? En welk merk en type? Dan doe ik nog even een bestelling.

Welke sponsjes gebruiken jullie trouwens om wax (in mijn geval Black Hole of Natty Blue) aan te brengen? Deze ook maar even bestellen want de mijne van de action kan ik na 1 auto weggooien.

Cheers!
 
Check de link onderaan mijn berichten. :)

Tja, als je het mij vraagt, kan ik je adviseren om een klei te nemen met glijmiddel (Dolce Verde + Spray&Wipe 1:1)

Daarbij kan je ook eens gaan denken aan een polijstmiddel met handpad.
 
Thx!

En welke foam pad oid is goed voor aanbrengen glaze/wax?

Zoiets? https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_5_5_Foam_Finishing_Pad_Red_MFPR5_102544

Of beter die van Meq: https://www.Carclean.com/product/Me...Applicator_Pad_Soft_Foam__2_Pack_X3070_100094
 
De eerste pad is een machinale pad. :) Om wax/glaze/pindakaas aan te brengen is de Disco Rosso een fijne pad. Je hebt ook een zelfde, die is zwart, maar hier vergeet ik de naam steeds van.

De Disco Rosso's heb ik er een stuk of 5, fijne dingen. ;)
 
Ik ga nog even een bestelling plaatsen voor klei, foam pads en daarbij wil ik nog een goede hand polish bestellen voor met name donkere lak. Kan iemand mij hierover een tip geven. De keuze is reuze en ik wil geen miskoop doen.

Daarbij zoek ik nog een goede wax voor de lichtgekleurde auto van mijn vrouw, zou PB White Diamond dan geschikt zijn?

Trouwens, ik zie nergens meer anti insectenspray... Is dit not done?
 
Een goede hand-polish? Garagezeep doet wonderen. :)
Bedoel je een paint cleaner of polijstmiddel? Dsn maskt voor handmatig of machinaal weinig uit en dus kan je kijken naar de verscheidene producten.

Elke wax kan op elke kleur. Sommige doen wat extra op donkere kleufen doordat er meer oliën in zitten, maar op lichte kleuren zou ik gewoon de Collinits 845 of 476s smeren.
De genoemde White Diamond is geen wax, maar een glaze met cleaner. :)

Insectremovers zijn er nog vollop. :)
 
Ik bedoel een polijstmiddel inderdaad. Maar wanneer gebruik je nou eigenlijk een klei of polijstmiddel of paintcleaner?

Het gaat mij vooral om alle plekjes die resteren van insecten, kalk of teer e.d . te verwijderen en swirls en krasjes te verminderen.
 
Ik bedoel een polijstmiddel inderdaad. Maar wanneer gebruik je nou eigenlijk een klei of polijstmiddel of paintcleaner?

Het gaat mij vooral om alle plekjes die resteren van insecten, kalk of teer e.d . te verwijderen en swirls en krasjes te verminderen.

Hmm... Ik zou de stappenplannen nog even doorlezen. :p

Jip-en-Janneke-taal;

  1. Kleien - Door de klei over de lak te laten glijden, met een glijmiddel erbij, trek je vervuiling van en uit je lak. De lak zal na een dusdanige behandeling gladder aanvoelen en vervolgstappen zullen veiliger verlopen.
  2. Paint Cleaner - Dit product wrijf je op en in de lak en deze zal op chemische wijze de lak reinigen en de poriën weer vrij maken.
  3. Polijsten - Een paint cleaner met korrel. Door dit product handmatig of machinaal te verwerken zal je, naast de werking van de paint cleaner, middels de korrel blanke lak wegslijpen. Dit doe je dus als de zichtbare toplaag van de blanke lak dus bekrast is, oxideert/verweert en doordat je deze ''slechte'' laag wegslijpt, komt de betere/heldere onderliggende laag tevoorschijn. Dit resulteert in betere reflectie/glans.
XD

Insecten verwijderen kan middels een insect remover, zoals Bug Squash.
Kalkvlekken kan je verwijderen door een simpele wasbeurt of detailerspray.
Teer kan je verwijderen met een teerverwijderaar.

Bovnstaande ''vlekken'' kan je met een prewash misschien al losweken of je zal goed moeten wassen.
Wanneer kalk of insectenlijkjes schade maken, doordat ze ''inbranden'' zoals vogelpoep, dan kan een paint cleaner of polijstmiddel uitkomst bieden.
 
  • Leuk
Reactions: Prof. Powertoweight
Oh man, dank voor alle moeite man. Het wordt al een aardige dialoog tussen ons ;)

Helemaal helder!

Ik kan dus na het wassen (al dan niet na een insectremover) onevenheden agv vuil verwijderen met klei. Daarna eventueel polijsten voor krasjes. Vervolgens een glaze en wax aanbrengen.
 
Ik kan dus na het wassen (al dan niet na een insectremover) onevenheden agv vuil verwijderen met klei. Daarna eventueel polijsten voor krasjes. Vervolgens een glaze en wax aanbrengen.

Een milde/zachte klei zal, bij goed gebruik en logisch verstand, géén ''marring'' veroorzaken. (Marring is wanneer een wat (hardere) klei teveel grip krijgt en daardoor een doffe plek maakt. Dit lijkt een doffe plek, maar zijn in feite een heleboel kleine krasjes bij elkaar) Mocht dit onverhoopts tóch gebeuren, kan je dit vrij simpel wegpolijsten.

Na kleien en polijsten kan je inderdaad een glaze aanbrengen en vervolgens deze weer afsluiten met een wax.
 
De volgende goodies maar weer besteld om de collectie uit te breiden. Vooralsnog even geen klei omdat ik het idee heb dat dit niegs toevoegd op deze middelen. Wellicht zie ik dat verkeerd maar dan volgt bestelling drie wel weer :grinning: Klink ik al verslaafd?

1 x Poorboys World - Professional Polish
1 x Poorboys World - Bug Squash
1 x Poorboys World - Spray and Wipe
1 x Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
1 x Meguiars - Ultimate Compound
3 x Monello - Disco Rosso Foam Applicator

Wanneer komt er weer eens een "meeting" of workshop?
 
Kleien - Door de klei over de lak te laten glijden, met een glijmiddel erbij, trek je vervuiling van en uit je lak. De lak zal na een dusdanige behandeling gladder aanvoelen en vervolgstappen zullen veiliger verlopen..
Hier staat wat dit toevoegt. Als je gaat polijsten wil je zoveel mogelijk vervuiling van en uit je lak verwijderd hebben omdat je hier anders weer krasjes mee kan veroorzaken.
Laat de klei zeker staan voor de volgende bestelling.
Er staat een meeting gepland:
https://forum.carclean.com/threads/summer-detail-day-19-augustus-2017.19214/
 
  • Leuk
Reactions: Vikash en Quantoxx
Aha, kleien, paint cleaner en polijsten is dus niet zozeer uitwisselbaar als wel elkaar opvolgende stappen?

Ik heb nog zoveel te leren...

Jammer, maar die meeting moet ik ivm vakantieplannen missen. Volgende keer heel graag beter.
 
Kleien is een op zichzelf staande stap die niet echt te vervangen is door 'n andere. Met polijsten zul je uiteraard wel die vervuiling uit je lak krijgen, maar dan zul je onnodig snel je polijstpad vervuilen (die ook zonder die contaminatie al genoeg vervuilt) dus zal dat niet optimaal polijsten. Daardoor zal het polijsten lastig worden / langer duren. Terwijl kleien niet moeilijk is en in principe niet lang hoeft te duren.

We zijn hier ook juist om te leren ;)
 
En weer een auto onder handen genomen. Wat ik me afvraag, heeft het zin om een auto in de PB Black Hole en Natty Blue te zetten als je over een maand wellicht meer tijd hebt en m dan ook kunt kleien, polijsten etc? Of zit dat dan juist "in de weg" die volgende keer?

En heeft het zin om zowel te kleien en een paknt cleaner te gebruiken daarna of is jet meer het een of het ander?