• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Howdy folks!

Lees even terug wat er op de vorige pagija staat. Daar staat jouw vraag ook al, door jou gesteld, en het antwoord hierop. :p (stappen)

Als ik een auto alleen maar ga waxen (en/of daarvoor een glaze aanbreng) dan weet ik dat de lak flink aangeraakt gaat worden. Dus, ik voer de reinigings-stappen goed uit om risico's te verminderen en zowel de glaze als wax beter hun werking te laten doen.

(Prewash, handwas, kleien)

De Black Hole bevat cleaner. Deze glaze moet ik aanbrengen (handmatig/machinaal) en dus wil ik de lak zo schoon mogelijk om krassen te voorkomen. Ook moet ik het weer afnemen. Zelfde gaat uiteraard ook op voor de wax.

Ga ik de betreffende auto over een maand polijsten? Dan doe ik helemaal niks! ;) Je zal met polijsten toch de glaze en wax weer verwijderen. Dit zit niet in de weg, zulke dunne laagjes zijn met een licht polijstmiddel al snel verdwenen.

Je zou de auto effe vluchtig kunnen wassen en drogen. Daarna gewoon een laagje wax smeren om die maand door te komen, als je dat fijn vind ofso. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Aha, dus 1-2-3 was ook daadwerkelijk een volgorde in stappen... Dat was me nog niet duidelijk maar ik begin nu in te zien wat er wel niet allemaal gedan kan worden tussen het wassen en het waxen :blush:
 
Just be sure;

* Wassen
* Kleien
* Polijsten
* Beschermen.

Elke stap heeft dus zijn bijdrage aan het eindresultaat én de ene stap kan/moet de volgende stap beter laten verlopen en/of veiliger maken. :)
 
Omdat ik inmiddels toch wat lamme handen begin te krijgen van al dat poetsen wil ik een Dap aanschaffen. Vooraf zou ik dan graag van iemand leren hoe deze goed te gebruiken. Zodoende kwam ik hier uit:
http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/
Iemand hier ervaring mee? Ze lijken wel bekend met dit forum in ieder geval.

Ik heb dit al eerder voorbij zien komen. Ik kreek even via de link op de website, maar krijg toch meteen weer dat ''Hobby-Bob'' idee die ik eerder ook al kreeg. Wat een leek al kan weten met een paar uurtjes zoeken op dit forum en/of een veel goedkopere clinic heeft gevolgd bij Carclean, dat is wat dit bedrijf nu verkoopt voor flinke bedragen. Dat gevoel krijg ik er bij. :p
 
  • Leuk
Reactions: Dany