• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd met moeilijke ramen

FransJanssen

Detailing rookie
15 apr 2014
27
0
Hallo mede forummers! Mijn Golf 2 heeft siglachrome ramen achter. Ik weet dat je ramen mag polijsten om ingedroogde druppel te verwijderen. Weet iemand toevallig of dat ook op siglachrome ramen mag? Wil ze namelijk niet beschadigen omdat je ze steeds minder ziet. Alvast bedankt voor jullie adviezen/tips/opmerkingen. Ps. Polijsten wordt handmatig gedaan. Groetjes Frans Janssen

Tot 5 min geleden had ik nog nooit van Siglachrome gehoord :-). Gelijk even gegoogled. Is het een chrome laagje bovenop het glans aan de buitenzijde?

Haha, is ook alleen geleverd op een golf 2 gti edition one. Denk wel iets chrome achtigs, wellicht een soort van caoting ofzo...weet het niet helemaal. Weet dat ze wel gevoeliger zijn voor krassen dan een gewoon raam.

Siglachrome zit aan de binnenkant:-) Dus zal het wel gewoon kunnen polijsten? Ik heb Poorboy's SSR 2.5 en 1. Denk dat SSR 1 voldoende zal zijn toch?

Chrome is knetter hard, maar of de laag echt chrome is betwijfel ik. Misschien zit er chrome door de coating heen, maar of de eigenschappen van chrome van toepassing zijn weet ik niet. Ik zou erg voorzichtig zijn met schurende middelen. Misschien dat Monello Finale werkt. Schuurt iets, maar minimaal. Mogelijk dat Autoglym Car Glass Polish werkt op siglachrome. Je tweede reactie heb ik gelezen na het plaatsen van dit bericht. Ik begrijp dat de chrome laag aan de binnenzijde zit. In dat geval zal de buitenzijde niet anders zijn dan alle andere ruiten. Toch? Ik behaal altijd goede resultaten met de Autoglym.

Ja ze zeggen dat het op de binnenkant zit. Maar heb me ooit laten vertellen nooit aan de buitenkant te krabben als het vriest buiten ivm krassen...dus wil toch wat voorzichtig zijn. Ik ga dan eens aan de slag met Autoglym Car Glass Polish. Mocht dat niet werken proberen we de final van monello eens. Bedankt voor je tip!

Graag, maarruh rustig aan met de Glass Polish. Het is dat weliswaar niet veel, maar het schuurt wel degelijk. Wil straks geen boze Frans Janssen op het forum.

Wat minder schuurt, dat weet ik niet. Op gevoel zeg ik Glass Polish. Ik heb het idee dat het schurende middel anders is dan in Finale.

Heb vandaag een proefflesjes PB Prof. polish ontvangen van CC, even mailtje over sturen dan. Werkt of mag Prof. Polish niet dan maar even vragen wat CC zou adviseren voor Siglachrome ramen. Wil ook even bij VW vragen of de coating werkelijk aan de binnenkant zit en wat er dan precies aan de buitenkant zit voordat ik er aan begin. Bedankt voor de tip iig