• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp kiezen wax/sealant

GuBre

Detailing addict
30 dec 2013
42
65
Met de SSS in opkomst wil ik graag een nieuwe wax/sealant aanschaffen.
Ik ben begonnen met de Maguairs nxt Tech wax paste 2.0, op zich niks mee maar de standtijd is niet extreem lang en de belading kan beter.
Nu is het zo dat ik helaas geen bergen tijd over heb, ik ben dan ook op zoek naar een product met een lange standtijd.
Eenmaal goed beschermd kan ik dan even vooruit en hoef ik niet elke maand de auto in de wax te zetten.
Het gaat om een metallic donkergrijze Renault Clio uit 2006.
Ik ben (nog) niet in het bezit van een polijstmachine, en zal dus alles met het handje moeten doen.
Hard werken vind ik op zich niet erg, maar het is makkelijk als het product makkelijk te verwerken is.
Glans is op dit moment (nog) niet het belangrijkst voor mij, na aanschaf van een dap oid ga ik mij daar echt op richten.
Een glaze heb ik op dit moment nog niet in bezit en zal ik dus ook (nog) niet gebruiken.
Vanuit recensies op de carclean website en dit forum, hebben de onderstaande producten mijn interesse gewekt:
- collinite 915
- dodo purple haze (pro is interessant maar net wat prijzig)
- sonax netshield
- gyeon cancoat

Hoe zijn jullie meningen/ervaringen hierover en hebben jullie nog tips of aanbevelingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom staan er geen enters in mijn tekst? Heb het getypt op mn iphone en netjes met alinea's die nu niet zichtbaar zijn? Maak het geheel nogal onoverzichtelijk...
 
Hallo,
Gezien het feit dat je nog niet met een DAP werkt, kan ik je van harte aanraden om Collinite 476S te gebruiken. Met een hand pad in matige hoeveelheid aanbrengen gaat snel en ook afnemen is een makkie.
Naast het snelle werken is het resultaat prachtig en bovendien heeft het een standtijd van meerdere maanden.
Alhoewel je zegt (nog) geen glaze te gebruiken, kan ik je toch Poorboys Black Hole zeer aanbevelen.
Ook deze is snel en makkelijk met een hand pad aan te brengen en weer makkelijk af te nemen en zorgt daarnaast ook voor een prachtige glans.
 
GuBre;n400784 zei:
Waarom staan er geen enters in mijn tekst? Heb het getypt op mn iphone en netjes met alinea's die nu niet zichtbaar zijn? Maak het geheel nogal onoverzichtelijk...
Omdat de forumsoftware blijkbaar (nog) niet compatible is met Apple producten.. ;) Als wax zou ik je de Collinite 476s aan willen raden! Een topwax, geeft mooie glans en mega standtijd. Ook de Dodo Juice Pro versies zijn erg fijne waxen, maar wat betreft prijs minder aantrekkelijk. Vergeleken met de nog geen twee tientjes voor 476s.
 
Dank voor de reacties!
De reden dat ik in eerste instantie de 915 erbij heb gezet, is omdat de standtijd hiervan wat langer zou doen en omdat deze het beter zou doen op donkere en metallic lak. (Zie link)
Is het echt zo'n verschil qua verwerking tussen de 915 en 845?

Begrijp ik goed dat de meeste waxen iets meer "corrigeren" dan een sealant?
Wat dus zou betekenen dat zonder machinaal polijsten een wax dus een beter resultaat geeft?

Ps. Ik ben er inmiddels achter dat ik door wat html toevoegingen de opmaak wel redelijk krijg.
 
Polijsten =90% van het uiteindelijke resultaat en wax is als een kers op de taart... 915 is een vaste wax 845 is een vloeibare en daardoor iets makkelijker te verwerken wax.915 moet je heel dun aanbrengen anders word het boenen.845 is wat vergeeflijker.
 
Dat het polijsten grotendeels de basis is van het resultaat had ik begrepen inderdaad.
De DAP staat op het lijstje, maar voor nu doe ik het nog even handmatig.
Als je nog niet heel lang met detailing bezig bent is het lastig in te schatten hoe hard het werken wordt als er teveel, of het te lang op de lak zit.

Maken de 915 en 845 veel uit qua standtijd?
Als dit weinig uit maakt kies ga ik (gezien de verwerkbaarheid) denk ik voor de 845, eventueel met een panel potje van dodo juice erbij.
 
Op de Collinite site is handige informatie te vinden over hun waxen:

http://www.collinite.com/about-us/faqs/
2. What’s the difference between the auto waxes; No. 845 Insulator Wax, No. 476s Super Double Coat and the No. 915 Marque D’ Elegance? All 3 last step waxes serve the same function: to provide a high gloss carnauba shine and lasting protection. All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers. However, their degree of durability, ease of use, and warmth of shine vary. Think of it this way;
1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.
2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.
3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.

Verder ook op de collinite site deze handige pdf:
http://www.collinite.com/assets/Uploads/docs/AutoProductSelectorGuide.pdf

Overzichtje duurzaamheid 1-6 (6 = duurzaamst) :
476: 6
845: 4
915: 5

Ik denk dat tussen elk cijfertje ongeveer 1 maand zit. (Afhankelijk natuurlijk van de omstandigheden waar de auto zich in begeeft)

Overzichtje gebruiksgemak 1 - 6 (6 = moeilijkst):
476: 6
845: 3
915: 5

Al met al vind ik de Collinite waxen qua prijs-kwaliteit echt supergoed. 845 spreidt echt super makkelijk, een beetje op je padje en het lijkt wel alsof je kan blijven gaan. Eventueel met een panel potje erbij en dat is een leuke koop ja.
 
Dank, de link met het PDF was ik al tegen gekomen en had ik ook in mn beginpost staan.
Dat de cijfers ongeveer overeen kwamen met maanden wist ik nog niet.
Uiteraard begrijp ik dat dit ook afhankelijk is van vele invloeden.
Al met al ga ik op dit moment voor de 845 en bestel ik toch ook de black hole er maar bij.
Dan gaan eens testen of dit op mijn auto verschil geeft in oa resultaat, maar ook in standtijd.
Het panelpotje nemen we ook maar mee, puur omdat ik dat zelf leuk vind.
Dank voor de hulp, ik ga nu lekker op mn gemak een lijstje samenstellen.
Hierna ben ik als het goed is aardig compleet, volgende punt op het wensenlijstje word een dap.
Moet echter nog even kijken wanneer dat uitkomt...
 
Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid de 476s. Heerlijke wax. Zeer zuinig aan brengen en na de swipetest (Max 5 min bij mij) deze met een mf doek uitpoetsen. Ik gebruik hiervoor de monello peluche verde. De standtijd is bij mij zeker 4 maanden. Daarna merk je dat deze in kracht afneemt. Ik vind dit echt een makkelijk te verwerken wax met een uitmuntende prijs kwaliteit verhouding. Met een blik 476s heb ik al zeker 10 auto's gedaan en ik kan er nog zeker 10 tot 15 mee doen.