• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Idee wax test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Hey is het misschien leuk om een wax test te doen waarmee je direct het verschil ziet?
Ik zat namelijk aan zoiets te denken:

Zie jij verschil? Rechts Fuzion, links M26...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En dan meerdere waxen proberen oplopend van prijs klasse.
Begin dan met Natty's of M16, ernaast een Dodo en dan weer een stapje beter.
Want het verschil tussen normale wax en top wax valt direct zo heel erg op, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de wat goedkopere waxen dan de 160 euro kostende Fuzion.
 
Heb het gister gezien Ongelooflijk die Fuzion.
Toen ik naar huis reed kreeg ik een hoosbui over me heen,en de auto werd niet eens nat,
Vraag maar aan Dennis en Patrick die zaten bij mij in de auto.
Super idee Danny ik nomineer je voor een medaille!
 
Ik plan zo een test te doen op mijn motorkap met een aantal waxen langs elkaar.
Van links naar rechts zou ik willen teste: autoglym hd wax - dodo juice blue velvet - dodo juice supernatural - megs m16
En als er tegen de tijd dat ik ermee begin nog meer wax soorten in men collectie zitten komen die er ook wel bij.
Ik denk dat ik de test donderdag maar eens ga beginnen.
 
Hoe is de auto nat gemaakt? Met een zachte straal of met een HD? Iets zegt mij dat deze test op de een of andere manier een beetje gemanipuleert is geworden. Ik denk dat de Fuzion kant een beetje bewerkt is met een droogdoek... :grinning:
 
Ik heb ook het ernstige vermoeden dat deze "test" op de foto niet geheel eerlijk gegaan is :-" Ook al zou er een briljante sheeting zijn, dan nog blijft er altijd wel wat water liggen, en dat is hier absoluut niet het geval.
 
De voorbereidingen op deze kap zijn op perfecte wijze uitgevoerd,de sheeting met de Fuzion was gewoonweg formidabel.
Een wijs onderschrift van een forummember:Het ligt nooit aan de spullen,maar aan de gebruiker:rules
 
Nja die foto van hierboven is idd niet geheel "eerlijk" denk ik, toch is het geen slecht idee om verschillende waxen langs elkaar te testen als is het maar voor jezelf om te kunnen ervaren wat het beste werkt, waar je het mooiste resultaat mee behaalt, ...
 
Ik had graag de test zelf willen doen, maar heb helaas maar 4 waxen liggen waarin vast de meesten toch niet geintresseerd zijn (m16 en m21 kennen we wel, nxt tech wax is prut vergeleken met een carnauba wax en smartwax)
 
Als eerste ... rofl :-"

Er zijn al meerdere grote waxtesten geweest.

Kijk eens bij de Reviews. Daar staan ongetwijfeld wat waxtesten.
Zelf heb ik ook een grote waxtest gedaan: Project Seat Ibiza
 
Dat er mensen zijn die serieus op dit soort foto's ingaan...... [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groet, Peter
 
Waarschijnlijk net even de andere kant op gekeken toen iemand het fuzion deel snel droogmaakte? :-"
 
Bij de Fuzion schoot het water gewoon terug heb ik gehoord van een ooggetuige aldaar..............
 
Leuk die testen .............. Testen zorgen meestal voor meer vragen dan antwoorden:

Als de sheeting op Dag A beter is, hoe staat het dan met Dag C ??
Als de beading beter is, is de wax dan ook beter ??
Als de wax op JOU auto langer blijft zitten, geldt dit dan ook voor mijn auto ??
Als JIJ verschil ziet in glans of wetlook, zie ik dat dan ook ??

Kortom, waar ga je op testen en wat sluit je allemaal uit voordat je aan de testen begint? Best moeilijk om een test in elkaar te steken als je het mij vraagt. Wel een leuk idee om het op je eigen auto te proberen. Smeer ook een stuk van de motorkap in met roomboter. Schijnt perfect te werken .....

Ik ga dit topic in elk geval volgen. Leuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.