• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Je kunt de fles vullen naarmate de hoeveelheid die je nodig hebt.
Meestal is een halve fles voldoende om je hele auto ruim te foamen.
Ik kan in ieder geval zeker twee auto's in de foam zetten op een volle fles.

AB Foamlance op Nilfisk E150.3 met Monello Artico Magico 1/12 op zeer fijn gefilterd regenwater:
P1050493.JPG

• Leuk
Reacties: Dieter en Altos
Het maakt volgens mij echt geen jota uit hoe veel water je bij je foam doet, omdat het mij toch lijkt te gaan om de hoeveelheid foam die erin zit. Met 100 ml foam en 900 ml water kan je evenlang foamen als met 100 ml foam en 500 ml water, bijvoorbeeld, zolang je de knop op je foam lance ook aanpast.

Volgens mij bepaal je met stelknop de hoeveelheid foam oplossing die je de water flow laat meenemen.
Druk bepaalt dus niet de mengverhouding. Die bepaal je zelf

Het maakt volgens mij echt geen jota uit hoe veel water je bij je foam doet, omdat het mij toch lijkt te gaan om de hoeveelheid foam die erin zit. Met 100 ml foam en 900 ml water kan je evenlang foamen als met 100 ml foam en 500 ml water, bijvoorbeeld, zolang je de knop op je foam lance ook aanpast.

Ik praat hier over een volledig dicht gedraaide knop, zo foam ik altijd tenminste.

@Jeroen - Nou, de Dreft-combi viel tegen, dus het word een ander thema dan Foam.

We twijfelen nog tussen een Detailing-Nudisten Thema of Lekker Glad/Nat Is Niet Vies-thema.

DodoJuice wilde wel sponsoren.

Greetz

• Leuk
Reacties: Jeroen
a6f6d807f8ce42a9ab27bddecf4e6f4a.jpg
Ik heb vandaag nog mn auto verwend. Maar heb wel 1:4 van mn flesje van Monello Lancia Foam kit voor Karcher HD series. Gevuld met Snow Foam Kombo 2. HD reiniger van Karcher series K4.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

stomme vraag mischien maar wel 1 waar ik duidelijkheid in wil hebben.Ik foam me auto altijd voor de wasbeurt met een gloria foam master.Maar ik spuit altijd eerst de auto af met de hd voordat ik de foam aanbreng.Nu lees ik hier en daar dat het beter is om de foam direct op de droge lak te spuiten,inplaats van eerst de auto nat te spuiten.Kan iemand me hierin duidelijkheid geven ? dankjewel mvg ruud

@ruud1988 Dit is wat ik erbij kan bedenken:

Als je eerst afspuit met de HD en daarna pas foamt, dan spuit je eerst al het grove vuil weg en kan het foam zich daarna richten op het vuil dat wat meer vast zit. Dan zou je dus meer hebben aan het foam en beter schoonmaken voor het echte wassen begint. Aan de andere kant verdun je het foam dan wel meer en spuit je dan met de HD recht op droog vuil (zand/modder) dat vervolgens met een hoge druk over je lak wordt gespoten en dat zou voor krasjes kunnen zorgen. Door eerst te foamen zorg je dat het vuil losser wordt en voor een deel al wordt afgevoerd, zodat je daarna met de HD minder schade zou veroorzaken.

Dit is wat ik heb gehoord/gelezen. Ik heb werkelijk waar geen idee of het ook echt zo is dat je met de HD krassen en swirls maakt als je éérst afspuit en dan pas foamt. Ik heb het nog nooit getest en ik heb ook niet voldoende kennis om te beredeneren of je zulke schade met je HD kan maken. Misschien is er iemand met meer kennis en ervaring die hier nog wat over kan zeggen.

Dat gezegd hebbende: ik foam altijd, en daarna spuit ik pas af.

Dankjewel voor de antwoorden.ik las dit een tijd terug ook dat je meteen moet foamen alvorens je met de hd eropgaat.maar ik wou dit even zeker weten..ene kant zit er een waarheid in als je meteen op het vieze zand spuit met een hd...dank in ieder geval

Hey @ruud1988 wat ik van de week gedaan heb is voor het foamen ben ik met een tuinslang op ongeveer 40graden (warmwater) mijn auto nat gemaakt en vervolgens gefoamd. Dus heb er eerst voorgezorgd dat de auto goed inweekte. Dan afgespoeld met een HD, dan inzepen met auto-shampoo en vervolgens afspuiten met een tuinslang, zodat het product zn werk nog kan doen (auto-shampoo).

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Eerst foam.
Waar een waterlaagje op de lak zit, kan foam minder goed zijn inweken werk doen.
De "smerende" componenten helpen het vuil veiliger afvoeren.
En je kunt altijd nog een tweede keer foamen....