• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Eco shield, ik ga het straks nog ff proberen.
En anders maar een keer de gyeon gebruiken.
 
@Jansen - Naja, onderzoek of niet, ik kan het mij wel voorstellen. Zo zijn er vele dingen waar wij allemaal rekening mee houden, omdat ze simpelweg een risico vormen, hoe klein dan ook.

Zo kun je ook bedenkingen hebben bij het gebruik van Grit Guards en dergelijke. :D
 
Krasvrij wassen bestaat niet.
Zo houden we de polijstmachines aan de gang. :yum

Of je moet zo'n agressief goedje gebruiken dat je touchless kunt wassen, lijkt me alleen niet zo leuk voor je waggie.
 
Ik heb altijd mijn bedenkingen bij die gozer die dan de spons in zijn handen heeft en ermee wast alsof zijn leven ervan afhangt. Daarna met veel water de boel zeiknat maakt. Met allemaal sprayflesjes met goedjes aankomt zetten, doekjes in zijn achterzak. Grote grijns op z'n gezicht.
En dan iets te vaak roept, hij glimt straks als een tiet.

Ooh wacht uhm

dat ben.....

ik
 
Zelf ben ik toe aan een nieuwe foamgun vandaar ook de stelling! (De Autobrite is defect gegaan door een stommiteit)

Ben wel van plan een nieuwe aan te schaffen! Twijfel alleen nog even of ik er monello of gyeon foam zal aanschaffen..:oops:
 
Twijfel alleen nog even of ik er monello of gyeon foam zal aanschaffen..:oops:

Monello is lekker goedkoop en werkt prima. Zelf vind ik de autobrite magifoam ook erg goed.
Citrus pre wash heb ik sinds kort, bevalt me ook zeer goed. (Kun je ook foamen).
 
Persoonlijk heb ik nog nooit iets "schoon" zien worden van alleen afspuiten met een HD reiniger...wel "schoner" dan dat het was.
Ik gebruik deze zelf ook voor bijvoorbeeld foamen en dergelijke.
Meestal als je hierna met je vinger of vochtige doek over de lak gaat komt er nog gewoon vuil af.
Van alleen water wordt wordt het niet schoon vind ik, ook niet onder hoge druk opgespoten.
Denk aan kleien, het lijkt schoon, het ziet er schoon uit maar in de klei blijft nog genoeg hangen.
Maar ieder zijn/haar mening natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Ferdy
Hier heb ik de autobrite super snow foam samen met een beetje dodo juice born to be mild
2yy5cli.jpg
 

Bijlagen

  • 2w20qc6.jpg
    2w20qc6.jpg
    300,5 KB · Weergaven: 229
Meguirs gold class in de foam gun.


Meguiars NXT in de Foam gun.


Meguirs Ultimate Wash & Wax in de foam gun.


Nat of droge ondergrond met foamen test.


Heet of koud water gebruiken met foamen test.


Hoe je je foam gun uit elkaar halen om deze te controleren op vervuiling of om het filter eens goed te reinigen.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Thuis schuim ik niet. Nog niet in het bezit van een hd dus wat raden jullie aan? Schuimen bij de wasstraat daarna naar huis (klein stukje) rijden en daar wassen voor ik ga kleien polijsten enzv?

Groetjes
 
@De Hinte - Foamen of de schuimborstel in een wasstraat kan, maar deze zal aardig invreten op je LSP.

Mocht je toch nog gaan polijsten en dergelijke, dan kan je net zo goed gewoon voor de deur wassen en daardoor wat meer krasjes veroorzaken; Polijsten ga je dan toch nog.


Greetz
 
Ja het verhaal van de borstel heb ik gelezen die pak ik niet meer :p maar schuim van de wasstraat is dus ook geen aanrader?
 
Meguirs gold class in de foam gun.
Ik vind dat schuimen met een ''normale'' shampoo helemaal niet tegen lijkt te vallen. Schuim is goed en loopt ''goed'' van de auto...

Nat of droge ondergrond met foamen test.
Hmm... Ik doe het zelf altijd op een droge auto met het idee dat het dan ietjes beter blijft plakken. Echter foam ik lekker dik tot ik alles bedekt heb en word de auto sowieso wel nat genoeg en maakt dat beetje water wat al op de auto zat niet veel meer uit, schat ik zo.

Ja het verhaal van de borstel heb ik gelezen die pak ik niet meer :p maar schuim van de wasstraat is dus ook geen aanrader?
Een wasstraat wil zijn klanten binnen no-time zijn auto schoon kunnen laten maken. De producten zoals schuim(borstel) zullen aardig agressief zijn om dit te kunnen behalen en zullen dus niet al te aardig zijn voor je wax of andere LSP. Deze helemaal strippen, dat zal niet gebeuren, maar aantasten zeker wel.

Maja... Behandel jij je auto lekker en wax je hem af met een degelijke wax en was je hem wekelijks in een wasbox, dan zal hij worden aagetast. Maar tegen de tijd dat je hem helemaal verliest heb jij al lang je auto weer opnieuw gewaxed. :p

(Althans, ik breng voor de wintermaanden de Collinite 476s aan en hiervan is de bedoeling dat deze mij door de winter zal helpen. Dan sta ik niet zoals in de zomer de auto regelmatig te waxen. Dan zou ik dus weer níet de agressieve shampoo van een wasbox/krasstraat willen gebruiken)



Greetz
 
Hier om de hoek heeft een wasstraat een echte foamlans welke ik 1x heb gebruikt en daarna nooit meer. Mijn Gyeon MOHS coating was op verschillende plekken gewoon helemaal weg!

Het schuim dat gebruikt wordt is gigantisch agressief! Echt geen aanrader. Het enige dat je bij een wasbox kan gebruiken is de HD, niks anders!