• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Jep, een goede HD is nooit weg. Persoonlijk leg ik liever nét even wat meer neer als die aanbiedingkjes van de bouwmarkten enzo en dat heb ik vrij recent nog kunnen ervaren; De HD die al een tijd niet werd gebruikt door mijn vader, die heb ik geconfisqueerd en binnen een aantal maanden van veel gebruiken knapte de slang. (Zo'n stugge rotslang :p) Toen ik op zoek ging naar vervangende onderdelen kwam ik erachter waarom deze HD destijds zo goedkoop was; Bij elkaar geraapt spul, om het goedkoop te houden.

Als ik mijn huidige HD nieuw zou willen aanschaffen, dan zou het zo'n €125-140 kosten. Voor dat geld heb je dan een prima machine van Nilfisk die geschikt is voor normaal gebruik. Combineer deze, of een andere machine, met een Lancia Foamlance + goede shampoo en je zit goed. :p




Greetz
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Ferdy
Mocht je een HD aanschaffen kan ik je ook een Nilfisk adviseren, karcher is de laatste jaren wat meer naar China kwaliteit aan het neigen. (De goedkopere types).
 
  • Leuk
Reactions: marco01
Mocht je een HD aanschaffen kan ik je ook een Nilfisk adviseren, karcher is de laatste jaren wat meer naar China kwaliteit aan het neigen. (De goedkopere types).
Dit werd mij recent ook verteld door een leverancier. De duurdere modellen zijn nog steeds erg goed, en de prijs dus ook hoog, maar de ''instapmodellen'' worden steeds wat minder.


Goede tip, @Ferdy!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: marco01 en Ferdy
Ik wil je ook VVS aanraden voor een Nilfisk! Goed advies, behulpzaam en eerlijk. En zeker niet duurder dan de bouwmarkt.
Gezien Quantoxx ervaring met een bouwmarkt Nilfisk zou ik die links laten liggen, en ook tweedehands is geen aanrader. Wij kochten er vorig jaar eentje via MP. Aldaar getest en meegenomen. In huis gezet tot ik vorige maand het terras ermee wilde doen... Pomp lek!
Gelukkig konden we van de twee bovenstaande krakkemikkige apparaten één goed werkende maken. ;)
 
Ik wil er dan wel bijzeggen dat mijn model, de C120.3, een prima machine is! Echter bestond mijn model dus uit andere onderdelen als ze uit de fabriek kwamen, dus die was inderdaad krakkemikkig.

Een nieuwe, zelfde model, heet tegenwoordig de C120.3-6. (Compact - 120 bar - type 3 - 6 meter slang.

Als je dan toch een HD gaat aanschaffen, ga dan niet voor goedkoop = duurkoop. Leg net wat meer neer en je zal er langer plezier van hebben en neem dan gelijk een type zonder stugge slang, maar een flexibele met staalinleg. :p



Greetz
 
In C120 serie zijn ze tegenwoordig nieuw bij model 6. Dus C120.6-6. Bij mijn MP machine lekte de pomp omdat de vorige eigenaar het apparaat waarschijnlijk had laten bevriezen met nog water erin. Laten maken kostte 89 euro, een nieuwe 120.6-6 €99 in de aanbieding. Deze aanbieding heeft VVS nog steeds trouwens. :)
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
ik heb toen der tijd een bosch aquatak 100 "gevonden".

prima machientje alleen stopt de HD niet als ik hendel los laat van het pistool.
maar dan druk ik op het knopje en stopt die ook.

voor een gratis HDreiniger klaag ik niet
maar deze is ook al wat ouder en heb daarom nog geen foam lance gekocht want weet niet hoelang deze het nog uithoud.
zul je zien koop ik een foam lance gaat gelijk daarna precies die HDreiniger kaduuk.

waarschijnlijk word het dan toch een ander merk heb ik een foam lance waar ik niks meer aan heb
 
Heren vraagje, ik heb de foan van Monello en deze autobrite foamgun. Hoe kan ik hem nu het beste vullen?(verhouding)

939623963c88da8922d6aa173665556d.jpg


Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Staat vermeld bij het desbetreffende product in de webshop @Titu

Untitled.jpg


Overigens ben ik niet het type dat gaat lopen frotten met pipetjes, maatbekertjes enz. om de exacte verhouding te verkrijgen. Ik giet gewoon uit de losse pols een scheut erin en als ik denk dat het voldoende is, dan stop ik o_O

20150227_161438_zps8ag3f0ts.jpg
 
Ohwja sorry vergeten dat het er bij staat vermeld! Bedankt voor de snelle reactie

Verstuurd met mijn OnePlus One.