• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur VW polo

Mark1986

Detailing guru
12 jun 2010
1.381
123
Zoetermeer
Beste carcleaners,

Sinds enige tijd snuffel ik hier wat rond. Inmiddels ook wat spulletjes aangeschaft, klei, wax ed.. nog basic om het zo te zeggen. Alles stap voor stap ;)

Alleen nu is mijn interieur aan de beurt.
Bijgesloten even wat foto's;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Stoel..
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En het gaat om deze auto;
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Die vlekken zijn er naar mijn idee ingekomen na een verbouwing van mijn huis, vieze kleding icm natte plekken?! Als je aan het verbouwen bent, is er weinig tijd over je auto liefde te geven ;)

Achterbank ziet er verder gewoon netjes uit, geen gekke dingen.

Kortom, hoe pakken we dit aan? Ik heb wel dingen gelezen over een extractor, is dit vergelijkbaar als een tapijtreiniger?! ala ff voor 1 dagje huren en hij is weer helemaal clean?
 
Een extractor huren is inderdaad een optie, maar als je gewoon APC neemt en een borstel met wat doeken kom je ook een heel eind hoor !
 
+1: idd gewoon APC ( verdund uiteraard ) er op spuiten, borstel omwikkelen met een MF-doek en zachtjes wrijven .... 99% kans dat het er dan gewoon uit gaat.
Hoeft echt niet veelt te gebruiken, m.a.w. niet de gehele zetel zeiknat spuiten ( dan heb je idd wel een extractor nodig om het weer op te slurpen :D )
Ziet er uit als gedroogde vloeistofvlekken.
Zou wel dan de gehele stoel doen ivm verschil in kleur gaan zien ( schoon vs vies ).
 
je kan ook de normale tapijtreinigers halen bij de action. witte fles met roze opdruk. Volgens mij heet het Oxi Booster tapijt en meubelreiniger (kost 3x niks, 500ml voor 1,50 ofzo). eerst proberen of het niet reageert op je bekleding op een stukje wat niemand ziet. Vervolgens vernevelen en met MF doek inwrijven tot het schuimt. Vervolgens met nieuwe klamme katoenen doek rustig nadoen zodat alle reiniger eruit is.

Op deze manier heb ik al meerdere van dit soort vlekken eruit gehaald en het scheelt flink in de kosten!
 
mk-us zei:
+1: idd gewoon APC ( verdund uiteraard ) er op spuiten, borstel omwikkelen met een MF-doek en zachtjes wrijven .... 99% kans dat het er dan gewoon uit gaat.
Hoeft echt niet veelt te gebruiken, m.a.w. niet de gehele zetel zeiknat spuiten ( dan heb je idd wel een extractor nodig om het weer op te slurpen :D )
Ziet er uit als gedroogde vloeistofvlekken.
Zou wel dan de gehele stoel doen ivm verschil in kleur gaan zien ( schoon vs vies ).
Ik heb wel eens een bus gekocht, waar alleen maar schuim uitkomt, beetje zitten wrijven.. maar echt resultaat kreeg ik niet..
Moet ook zeggen dat het een Valma achtig product was uit me hoofd.
Ik zal het op korte termijn proberen met een tapijtreiniger icm apc. De auto is inmiddels alweer 10 jaar oud, dus dat kan vast geen kwaad :)
 
Ik moet waarschijnlijk over +/- 2 weken een full detail gaan doen van een volvo v70 uit 2002 met witte stoffe bekleding, ziet er vreselijk vies uit. Ik wil eerst met apc + ectractor aan de gang maar zijn er ook producten die het stof beschermd [ vaal worden, verkleuring enz] want hij doet er zelf niks aan.

Naar een paar jaar gaan de verschillende dingen in het interieur verkleuren in een volvo met witte bekleding [ kan ook vuil zijn] maar hoe krijg ik dezelfde kleur weer terug??

bedankt!!
 
bs,

Ik heb inmiddels m'n interieur al behandeld met APC en extractor wat een troep :x maar het ziet er weer als nieuw uit kan ik je vertellen.
Verder heb ik geen kleur verlies op gemerkt, het ziet er alleen maar beter uit dan voorheen :D

https://www.Carclean.com/product/303/High_Tech_Fabric_Guard_473ml_30616_101929 dit product is naar mijn weten bedoeld om je interieur soort van te beschermen :)
 
Ik denk toch dat ik het bij apc en een extractor houdt, want niemand op het forum zie ik dit spul gebruiken volgens mij. Ik zoek ook noch een lekkere geur voor in die auto maar wil geen fruitgeurtjes enz. eerder een geur die fris en nieuwheid uitstraalt, maar daar moet ik nog even kijken.

Heb zelf een sample van cg new car smell willen kopen, die kostte 2,95 maar de verzendkosten 7 euro +/- toch maar niet gedaan.
 
Interieurdelen van een polo zijn makkelijk los te maken om ze afzonderlijk buiten de auto te reinigen. Ga het van de zomer ook proberen :D ik maak wel foto's!
 
@Bs, ik wil je de Valet Pro enzyme odour adviseren.

Na het behandelen met de extactor deze even door je auto spuiten. Eerste paar dagen heb je een citrus geur, maar daarna heb je een frisse, neutrale geur in je auto.
 
@ Mark,

ik heb een extractor staan en reinigingsmiddel van CG (Fabric Clean). Als je wilt, kun je em wel lenen. Laat me maar even weten, desnoods plannen we een dagje bij mij op de zaak.