• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron.X Cleaner op mijn velgen (weer een fan erbij)

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Nou, het is duidelijk een product wat zichzelf verkoopt, zo goed! :O

De te behandelen 17" Volvo-velg (vies dus!):

2nv5rps.jpg


zlx89t.jpg


Eerst wassen met een goede velgreiniger (Poorboys Spray & Rinse Wheel Cleaner):

23mswft.jpg


Velg lijkt helemaal schoon, maar van dichtbij...

vzbvv5.jpg


Omdat met een 'normale' wheelcleaner de zwarte spikkels er niet af gaan...
Iron.X Cleaner!:

24l3osh.jpg


2im2kya.jpg


15fi2rq.jpg


zmobnq.jpg


Even in laten werken en dan flink met een kwastje aan de slag:

11u9h7m.jpg


Ziet er al een stuk beter uit:

2rcmvs3.jpg


Bij veel, grote of hardnekkige spikkel nogmaals herhalen voor het beste resultaat en goed inborstelen:

339hwyc.jpg


Het eindresultaat (zo'n 45 min per velg)!

2jb8ubr.jpg


Update:

Voor de achterkant was alleen PB Spray & Rinse voldoende:

20ql7q1.jpg


23j5u38.jpg


qqofpe.jpg


Nog even de gebruikte producten (heb ca. 250ml Iron.X gebruikt):

sgke9h.jpg


Na het reinigen en drogen, nog een laagje PB Wheelsealant en (icm de EBC Greenstuff remblokken) m'n velgen zijn weer mooi schoon en beschermd tegen remstof ed:

2qw1o94.jpg
 
Paulus de Boskabouter zei:
Magnifiek spul! Velg ziet er weer als nieuw uit. XC70/90 velg?

met 4 gaten ;) :p

ziet er meer uit als een v40 s40 velg

binnenkort ook aanschaffen dat spul zodra die uit backorder is
 
Velg is de 'arcadia' van de S40/V40 Sports Edition. Dit is m'n V40 (230pk :-b):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb Iron.X elders (uit voorraad) gehaald, maar mag hier (helaas) niet zeggen waar :-"
 
Netjes schoon geworden weer, moet ik ook maar eens aanschaffen. Zitten er op deze velgen Falken (FK452) banden? Hoe bevallen die, zit er namelijk ook aan te denken een set van deze banden aan te schaffen.

Jaap
 
Ja, prima band hoor! Komt erg goed uit de tests en heeft ook een mooi profiel. Prijs is best scherp als je het met Pirelli, Michelin ed vergelijkt. Ik zeg doen! :party:
 
Update: Zie startpost:
Reinigen binnenkant velg, de gebruikte producten, velgen in de was gezet...
 
Vandaag ook Iron-X op mijn zomervelgen getest, wat een spul zeg ! Wat ik er niet afkreeg met APC smolt als sneeuw voor de zon met Iron-X, wel stinkend spul ;)

Ruikt precies naar amoniak :(
 
Waarom zit toch iedereen aan dat spul te ruiken, het is en blijft een chemisch goedje dus je weet van te voren al dat het niet bevordelijk is voor de gezondheid :weetniet

Overigens schijn je het flesje eerst goed te moeten schudden voor je het gebruikt (om de bestandsdelen goed te mengen) en dan zou het stinken wel meevallen ?

Ga komende week ook de IronX bestellen, de reviews zijn erg goed :)^
 
Ik vond Iron.X helemaal niet zo stinken eigenlijk. Ik heb dan wel de vernieuwde versie. De oude scheen nog veel erger te zijn...
 
Juffer1 zei:
Waarom zit toch iedereen aan dat spul te ruiken, het is en blijft een chemisch goedje dus je weet van te voren al dat het niet bevordelijk is voor de gezondheid :weetniet

Zal wel een heel erg menselijke eigenschap zijn : je leest nl overal dat het stinkt, dus wat doe je dan van zodra je een fles ervan openmaakt ? Juist, eraan ruiken :D !
 
Weet iemand trouwens of de 1 liter uitvoering van iron-x met of zonder spray kop geleverd wordt?
Fles net binengekregen maar geen spraykop erbij....
 
sdirkx zei:
Die zit er inderdaad niet bij. Is een voorraadfles.


Bedankt voor de info!
Inmiddels een geschikte fles met sproeikop gevonden en gelijk de velgen eerst schoongemaakt en daarna met ironX behandeld
Ik wist niet dat de velgen zo vuil waren8o !