• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is het nodig om je rubbers af te plakken als je van Poorboy's Professional Polish of Natty's gebruik

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Zou ik bij het gebruik van pb prof polish en natty's paste wax de rubbers moeten afplakken, ivm met de witte resten?

Ik zou het wel doen. Zeker wanneer je met polish aan de slag gaat.
De kans is anders aanwezig dat de rubbers wit uit gaan slaan en dat bezorgt je alleen maar meer werk en de frustratie krijg je er gratis bij.

+1

Altijd afplakken, ook al laten sommige waxen geen resten na op plastic en rubber, het kan wel gaan vlekken.

En waar je dan mee afplakt daar moet je zelf even voor kijken.
Heb zelf hier alle verschillende maten van de 3M tape. Heb er op dit moment alleen ruzie. Heb volgens mij een rol te pakken die niet goed plakt waardoor zojuist tijdens het polijsten van de motorkap iedere keer een stukje losraakte. Heel vervelend.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat die tape gewoon vrijwel hetzelfde is... Meguiar's is namelijk sinds een tijdje onderdeel van 3M. Misschien dat de kleeflaag iets anders is, maar het zal ook bij 3M vandaan komen. De Meguiar's tape is sinds de overname door 3M in het assortiment gekomen.

Het enige wat ik heb ervaren destijds is dat de hoekjes van de blauwe sneller loslieten bij een aantal details. Het kan ook natuurlijk puur toeval zijn en van de zelfde kwaliteit zijn. Het viel me gewoon op;)

Ok , ik zal alles afplakken voor de zekerheid. Ik gebruik de 3M tape en ben er zeer tevreden over. Zelfs als hij nat wordt blijft hij redelijk goed kleven.