• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ivo's nieuwe project, Silver Beetle Highline '99

Vandaag de logo's verwisseld! :)

Had nog wel wat voeten in aarde, maar dat zal ik op een later moment met enige fotootjes toelichten...
Voor nu, ben ik blij dat ze erop zitten :ja
 
Zal heel mooi zijn met die meerdelige velgen, laat ons weten hoe je die randen polijst !

Mooie details ook, kleine accenten maken het af :)
 
Nou, na een flinke vertraging weer eens een update.........
Door verschillende dingen (afstuderen van het HBO, baan zoeken, andere auto om naar het werk te rijden) stond het werk aan de Beetle even op een laag pitje.

Over de velgen...
Maandje of 3 geleden toch maar eens de binnenbedden naar de coater gebracht.
Deze waren van origine blank alu met blanke lak. Na een x- aantal jaren is de blanke lak wat gebarsten, wat resulteerde in diepe oxidatie. Daardoor besloten om deze te laten stralen en coaten.
Coater de instructie gegeven de gepolijste randjes met rust te laten, dus niet stralen, niet coaten.
Dit was volgens hem geen probleem.
Hij blij, ik blij....
Enkele weken later (ik had hem gezegd dat het geen haast had, maar GOED moest zijn) een telefoontje dat ze klaar waren.

Ik de velgen gaan halen, waren de randjes netjes afgeplakt. Mooi zo, dacht ik....
Helaas bleek de instructie toch niet goed opgevolgd, de gepolijste randjes waren toch mee gestraald, daarna grof opgeschuurd (ik gok met P400-600)

Lossevelg1.jpg


Helaas, meer werk voor ikke dus......
Plan de campagne:
- roterend wetsanden P1000
- roterend wetsanden P2000
- roterend wetsanden P4000
- roterend polijsten witte spotpad icm Mothers Mag & Alu polish (2 hits)

Hierna nog wel wat hologrammen, maar in elk geval wel al glans.....

Velginprogress.jpg



Ondertussen ook nog wat details aangepakt...
Titanium boutjes:
Polishedtitanium.jpg


Daarna de binnenbedden in 2 lagen PCW Wheelcream gezet

Velgbedinwax.jpg



Gisteren de afspraak om de grote wisseltruc te doen.
Ook nog een ander detail, BBS ventielen en ventieldoppen:

BBSventieldop.jpg

(rand is 'wazig' van het bandenvet ;) )

Daarna de adapters gemonteerd, 5x110 - 5x112, en de velgen erop!

BAM!

Zijaanzicht1.jpg


Schuinvoor1.jpg


En lekker breed op de pootjes:

Achteraanzicht1.jpg




Betere pics komen nog wel, nu eerst maar eens RIJDEN!


Vond nog een ander leuk piccies, beading van 2 lagen Chemical Guys Celeste Dettaglio wax

BeadingCelesteDetagglio.jpg




That's it for now......! :)_[]
 
Zou een lappenschijf proberen op een boor op 230V voor die rand, werkt erg goed.
 
I know Dennis, ga ik over een tijdje doen, als ik er weer zin in heb...

@ Danny, nee sorry.... Maar wat is daar zo speciaal aan? Spot backing op de Shinex, kleine Mirka schijfjes en wat water, sanden maar....
 
Ach,.ivo,.de redenen die je noemt waardoor je project vertraging heeft opgelopen lijken mij ook belangrijk toch? ;) Op de foto vind ik de velgen "klein" er uit zien, heb je nog veel wheelgap?