• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeffrey's Daily Ford C-Max Project.

Wordt inderdaad heel mooi, complimenten! Ben hier maanden geleden ook begonnen met schuren en kransjes wegschuren om een setje RX-8 velgen maar dat heb ik opgegegeven. Veel te veel werk en tijd kom ik vaak te kort.
Heb ze laten stralen en gaan volgende week in de primer. Ik ga ze wel zelf spuiten. Die orange peel die ik vaak zie stond me een beetje tegen. Welke primer heb jij gebruikt overigens.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Wat gebruik je als filler? .

d99e59d98896b7370798324c4dc3c2be.jpg

Had deze meegenomen met de Metal Putty. Anders had ik ze besteld van Spraymax. Maar het doet zijn ding.


Wordt inderdaad heel mooi, complimenten! Ben hier maanden geleden ook begonnen met schuren en kransjes wegschuren om een setje RX-8 velgen maar dat heb ik opgegegeven. Veel te veel werk en tijd kom ik vaak te kort.
Heb ze laten stralen en gaan volgende week in de primer. Ik ga ze wel zelf spuiten. Die orange peel die ik vaak zie stond me een beetje tegen. Welke primer heb jij gebruikt overigens.

Voorbewerking is alles. Met de Filler komen nu ook de kleine oneffenheden naar boven om weg te schuren. Met geduld kom je een heel eind. Ik ben achteraf blij dan ik het zelf gedaan heb. Het is ook leuk om te doen. Ik wilde ze om jou genoemde reden niet laten poedercoaten. We gaan ons best doen met spuiten. De Spraymax lakken moeten erg goed vloeien dus we zullen zien.
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.
Veel kunnen doen aan de velgen de afgelopen dagen. Bij een bus 2K blanke lak was iets niet goed. Dus al mail contact gehad met het bedrijf en die sturen een nieuwe. Dus heb het velgen bed nog niet in de blankelak staan.

Na de Filler geschuurd met p600 om het wat gladder te maken, ontvet en 3 laagjes 1K grijs metallic erop.
c8b8d94f4563f7f5fd593258b5e29d09.jpg

Ik vond dit "matte" grijs best wel iets hebben. Heel even getwijfeld maar nee.
acf37f044a75141297cc6d6b90229647.jpg


En na twee lagen 2K blanke lak.
c150f9c821a4dda3948643203f643c25.jpg

1c2fb0f3858bde84012a4bce56927175.jpg


Hier en daar zijn er wat kleine imperfecties zichtbaar, maar al met al ben ik meer dan tevreden eigenlijk.
 
Ik zeg goed bezig! Persoonlijk zou ik ook wel minimaal 3 lagen blanke lak doen, ook omdat deze zo dun is. Ik zie wel dat jij een nettere spuiter bent dan ik hahaha
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Hahhah ok duidelijk Ik moet alleen even wachten op een nieuwe zending. Had een bus per velg nodig aan lak en kwam er dus al een te kort omdat er een niet functioneerde.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@tembaco @tamer

Zouden mijn velgen ook zelf opgeknapt kunnen worden? Deze zijn grijs gespoten en de voorzijde van de spaken + hart is gepolijst. (Waar uiteraard oxidatie onder de blanke lak zit)

Lijkt mij dat je dan toch gaat lopen kutten om het gepolijste te schuren en het geverfde niet te slopen, toch?
 

Vergelijkbare onderwerpen