Wil hier ook graag een topic om mijn bescheiden detailing werkjes te tonen, mijn topictitel is wel wat anders dan al die automerknamen maarja...
Tot op heden heb ik nog geen grote polijstwerken moeten uitvoeren, gewoon omdat de wagens hier thuis nog niet genoeg swirls of krasjes vertonen:-"
Maar daar komt binnenkort wel verandering in.
Eerst wat werkjes aan mijn focus:
Het interieur dat ik maandelijks behandel met smartleather, en ik heb toch een 16m² leder in de wagen zitten dus telkens een hele klus.
Heb ook is een stukje gewoon onbewerkt leder ter vergelijking genomen, toch wel een heel verschil he:
ziet er weer goed uit nu:
Echt een aanrader die smartleather, blinkt niet, ruikt goed, en niet vettig.
Dan het onder handen nemen van de wielkassen:
Gebruikte tools:
- CG APC 1/4 met foaming sprayer
- Emmer water en plantenspuit
- Borstels/doeken/padjes
- CG Bare bones
- CG Blitz acrylic sealant
- CG pete's 53 wax
Eerst de vuile wielkassen na demontage van het wiel.
Zoals je ziet goed smerig:
Dan het boeltje met APC 1/4 ingespoten.
Heel handig met zo een foaming sprayer:
Met de nodige borstels alles goed zitten schrobben, en afgespoten met de plantenspuit:
Je ziet aan mijn water dat het echt wel smerig was.
Na het opdrogen is alles wel vrij proper, maar je plastic en alle zwarte onderdelen blijven zo een grijze grauwe look behouden.
Kan je hier wel zien op de pics:
Dan heb ik een klein action microvezelpadje genomen, daar wat bare bones op gespoten en alles wat zwart is voorzien van een laagje bare bones.
Het zwart komt echt terug tot leven op deze manier, sommige delen lijken wel echt nieuw:
Delen met wat roest ofzo, ja dat is logisch dat je dat blijft zien...
De veerpoot lijkt op wat roest onderaan wel nieuw:
De witte carrosseriekleur dat je ziet heb ik voorzien van een laagje BLITZ, ziet er ook terug netjes uit zo.
Nu het wiel er toch af was heb ik de binnenkanten van de zijlijsten en bumper is geclayed, gaat een stuk makkelijker zonder wiel.
Helemaal zuiver krijg ik dat niet, zit ook redelijk wat steenslag op en spijtig genoeg voorzien de meeste spuiters die zijkanten van minder lak.
En omdat ik met APC heb zitten sprayen, heb ik de ganse rand rond van de wielkas nog is voorzien van een laagje Blitz en pete's 53 wax:
Natuurlijk heb ik andere wielkassen ook gedaan, maar daar heb ik geen pics van genomen.
Nog enkele verborgen plekjes terug mooi gemaakt:
Je ziet na 2.5j begint dat op verborgen plaatsen al goed vuil te worden...
Heb het gewoon ingespoten met APC, met tandenborstel de hoekjes en kanten wat gepoetst, afgespoten en er een laagje sealant op gezet.
Ziet er al terug iets beter uit nu.
1 kant vergeten te nemen, moest voortmaken want moest nog gaan werken
Je ziet hier goed hoe ford echt gierig is met zen lak...
Alles maar half gespoten, en zo ruw als iets.
Hier en daar vind je zelfs al roestplekjes aan verbindingen enz.
Kleine beurt aan de focus:
Ben vrij tevreden nu, staat een heel mooie wetlook op (en dat voor een witte wagen)
Wat heb ik gedaan in deze volgorde:
- gewassen met maxi suds en scheutje apc
- kleien met CG claybar en last touch
- rubbers, velgen en banden ontvet met APC
- pro polish machinaal aangebracht
- 2 lagen sealant, 1 machinaal en 1 met de hand (uurtje laten curen)
- 1 laagje pete's 53 wax (30min laten curen)
- velgen in rimwax gezet (30 min laten curen) en banden in dressing.
- alle rubbers en zwarte plastic voorzien van dressing
- final touch met pro detailer
pics:
En wie zegt dat wit geen mooie wetlook en reflecties kan hebben, kijk dan hier maar eens:
Op een dag dat er geen zon te bespeuren viel...
Tot op heden heb ik nog geen grote polijstwerken moeten uitvoeren, gewoon omdat de wagens hier thuis nog niet genoeg swirls of krasjes vertonen:-"
Maar daar komt binnenkort wel verandering in.
Eerst wat werkjes aan mijn focus:
Het interieur dat ik maandelijks behandel met smartleather, en ik heb toch een 16m² leder in de wagen zitten dus telkens een hele klus.
Heb ook is een stukje gewoon onbewerkt leder ter vergelijking genomen, toch wel een heel verschil he:
ziet er weer goed uit nu:
Echt een aanrader die smartleather, blinkt niet, ruikt goed, en niet vettig.
Dan het onder handen nemen van de wielkassen:
Gebruikte tools:
- CG APC 1/4 met foaming sprayer
- Emmer water en plantenspuit
- Borstels/doeken/padjes
- CG Bare bones
- CG Blitz acrylic sealant
- CG pete's 53 wax
Eerst de vuile wielkassen na demontage van het wiel.
Zoals je ziet goed smerig:
Dan het boeltje met APC 1/4 ingespoten.
Heel handig met zo een foaming sprayer:
Met de nodige borstels alles goed zitten schrobben, en afgespoten met de plantenspuit:
Je ziet aan mijn water dat het echt wel smerig was.
Na het opdrogen is alles wel vrij proper, maar je plastic en alle zwarte onderdelen blijven zo een grijze grauwe look behouden.
Kan je hier wel zien op de pics:
Dan heb ik een klein action microvezelpadje genomen, daar wat bare bones op gespoten en alles wat zwart is voorzien van een laagje bare bones.
Het zwart komt echt terug tot leven op deze manier, sommige delen lijken wel echt nieuw:
Delen met wat roest ofzo, ja dat is logisch dat je dat blijft zien...
De veerpoot lijkt op wat roest onderaan wel nieuw:
De witte carrosseriekleur dat je ziet heb ik voorzien van een laagje BLITZ, ziet er ook terug netjes uit zo.
Nu het wiel er toch af was heb ik de binnenkanten van de zijlijsten en bumper is geclayed, gaat een stuk makkelijker zonder wiel.
Helemaal zuiver krijg ik dat niet, zit ook redelijk wat steenslag op en spijtig genoeg voorzien de meeste spuiters die zijkanten van minder lak.
En omdat ik met APC heb zitten sprayen, heb ik de ganse rand rond van de wielkas nog is voorzien van een laagje Blitz en pete's 53 wax:
Natuurlijk heb ik andere wielkassen ook gedaan, maar daar heb ik geen pics van genomen.
Nog enkele verborgen plekjes terug mooi gemaakt:
Je ziet na 2.5j begint dat op verborgen plaatsen al goed vuil te worden...
Heb het gewoon ingespoten met APC, met tandenborstel de hoekjes en kanten wat gepoetst, afgespoten en er een laagje sealant op gezet.
Ziet er al terug iets beter uit nu.
1 kant vergeten te nemen, moest voortmaken want moest nog gaan werken
Je ziet hier goed hoe ford echt gierig is met zen lak...
Alles maar half gespoten, en zo ruw als iets.
Hier en daar vind je zelfs al roestplekjes aan verbindingen enz.
Kleine beurt aan de focus:
Ben vrij tevreden nu, staat een heel mooie wetlook op (en dat voor een witte wagen)
Wat heb ik gedaan in deze volgorde:
- gewassen met maxi suds en scheutje apc
- kleien met CG claybar en last touch
- rubbers, velgen en banden ontvet met APC
- pro polish machinaal aangebracht
- 2 lagen sealant, 1 machinaal en 1 met de hand (uurtje laten curen)
- 1 laagje pete's 53 wax (30min laten curen)
- velgen in rimwax gezet (30 min laten curen) en banden in dressing.
- alle rubbers en zwarte plastic voorzien van dressing
- final touch met pro detailer
pics:
En wie zegt dat wit geen mooie wetlook en reflecties kan hebben, kijk dan hier maar eens:
Op een dag dat er geen zon te bespeuren viel...