• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jullie mening van mijn stappenplan

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Hallo, ik ben een tijdje geleden op deze site terecht gekomen en ik moet zeggen ik heb al veel bijgeleerd. Toch zit ik nog met enkele vraagjes. Als ik mijn auto was ga ik altijd naar een wasbox om hem daar nat te maken. Ze hebben daar ook een foamspuit die ik gebruik om het grof vuil van de auto te doen. Is het beter om eerst de auto te foamen of eerst nat te maken?

Na het nat maken volgt het wassen. Hiervoor gebruik ik de Meguiars gold class shampoo met valma was handschoen. Het afdrogen gebeurt met Meguiars Supreme Shine Microfiber.

Op mijn werk is er een staalfabriek waardoor mijn dak heel ruw aanvoelt. Ik heb dan Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System gekocht en ik ben er heel tevreden over. Mijn dak voelt echt heel glad aan nu.

Daarna gebruik ik de Autoglym Super Resin Polish om swirls en krasjes weg te werken.

Een glaze heb ik nog niet maar zal ik zeker aanschaffen. Ik twijfel tussen black hole en Wolfgang Finishing Glaze.

Voor de wax heb ik wolfgang deep gloss paint sealant besteld icm pb microfiber applicator en pb mega plush groen. Alles gebeurt handmatig.

Hebben jullie nog suggesties?
 
Als je gaat foamen zou ik de lak niet eerst natmaken. Gewoon foamen, even wachten en dan de boel afspuiten.
Overigens verwacht ik wel dat de foam bij zo'n wasbox wel wat agressiever is dan de foam die wij gewend zijn.
Geen idee of het funest is voor je wax. :weetniet

Mocht je heel erg veel last hebben van metaaldeeltjes op je lak (en als kleien niet meer afdoende zou werken),
dan zou je AQuartz Iron.X kunnen overwegen.

SRP heeft eigenlijk al een soort van glaze aan boord. Maar eens kijken of dat nog effect heeft met een extra glaze.