• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik na het waxen weer eerst poetsen en dan waxen?

Dolby

Detailing rookie
15 feb 2009
128
0
Wat kan ik het beste doen.

Heb afgelopen week de auto met het handmatig 5 stappenplan uitgevoerd.
Dus wassen,kleien, Black Hole en om alles te beschermen in de wax gezet met Natty's blue wax.

Nu is mijn vraag mag ik nu de auto nog eens goed poetsen en na het poetsen nog een laag Natty's blue wax aan brengen?
Of heeft dit totaal geen zin voor een langere beschermlaag?

Wat raden jullie mij aan.

Groetjes,

Jos

Als je met poetsen het wassen van de auto bedoeld, is dat geen probleem.

Een nieuw laagje aanbrengen na wassen, zeker als je de juiste shampoo-dosering aan houdt, is zo kort na het waxen niet perse noodzakelijk.
Maar als je het leuk vind en wilt doen: waarom niet ?! Twee laagjes geven een goede dekking en kan absoluut geen kwaad.

Als je na het wassen van je auto deze een snel laagje wax wilt geven, kan je dit makkelijker doen met bijvoorbeeld PB QD+.
Ook hier is het: hoeft niet zo snel na het waxen, maar 't kan geen kwaad.
Gewoon doen waar je plezier in hebt.

+1

Het kan na het wassen , maar moet niet.Maar als jij dat wilt , tja waarom niet.

En naders voor na het wassen byv. de Red Mist van Dodo Juice gebruiken.Zeer fijne quickdetailer:love

Met een 2e laag bedek je alle delen die je vergeten bent van de eerste laag.
Met de 2e laag vul je de 1e laag weer aan wat langzaam is versleten of na een wasbeurt minimaal is verminderd.
Tests hebben uitgewezen dat een 2e laag een goede aanvulling is, maar dat een 3e laag totaal overbodig.

Dus een 2de waxlaag zal geen langere en betere bescherming bieden alleen maar eventueel stukken die ik overgeslagen zou hebben?

Correct en tevens juist. Het zal marginaal een iets langere bescherming geven, maar niet 2 maal zo lang

Dus over 2 maanden een nieuwe natty's blue wax aanbrengen is dus beter keus.

PS: ik heb ook nog NXT 2.0 wax was ik gelezen heb dat het eigenlijk een sealment is. Zou ik in de toekomst
de NXT kunnen gebruiken als sealment en daarna de natty's blue wax toppen ondanks er in de nxt wax
licht cleaners zitten?

Dus de NXT 2.0 sealment zal de Black hole niet aantasten.

Dan zal ik volgende keer black hole, NXT techwax 2.0 (sealment) en dit geheel af toppen met Natty's blue wax.

De NXT tech2 bevat lichte cleaners.
Er zit dus een hele grote kans in dat de NXT Tech2 wax de black hole er weer teniet doet - beetje zonde van je werk en van het product.
De Nattty's is een dermate goede wax dat die uit zichzelf al genoeg bescherming biedt. Mijn inziens ga je van black hole direct door naar de Natty's, qua standtijd zal dat niks uitmaken of je er nu wel of geen NXT Tech2 wax tussen hebt zitten.

Sterker nog... de Natty's is duurzamer in de praktijk dan de NXT 2.0. Natty's is een pure wax terwijl de NXT een All In One product is (Cleaner, Glaze en Sealant)

Bedankt Juffer voor je informatie. Dan word mijn NXT 2.0 maar op gemaakt voor mijn 18"inch Irmscher sportstars te beschermen. :-)^

Om na een standaard poetsbuurt mag je dan de spray&wipe gebruiken om het weer even extra te boosten? Of tast het de wax een beetje aan?

Dolby zei:
Om na een standaard poetsbuurt mag je dan de spray&wipe gebruiken om het weer even extra te boosten? Of tast het de wax een beetje aan?
Spray and wipe is geen booster voor je wax. Wel een hele goede quick detailer.
Wil je een QD die je wax-laag 'boost', dan heeft Poorboy's World bijvoorbeeld QD+. Ook andere merken hebben soortgelijke producten.