• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan weg!

De Turtle Nano bevat polymeren :-& dus kennelijk moet je daar dan ook vanaf ...
De betere waxen zullen dan wel niet snel verwaaien, maar het stof bij afnemen heb je toch

Kortom, andere ruimte zoeken :ja
 
Die link die dopestuff post is zeker goede informatie. Wat ik mij afvraag, waarom moet de wax 100% siliconenvrij zijn als je poetst/detailed in een spuitterij?
 
Autospuiters zijn allergisch voor siliconen. Dit omdat een auto waar siliconen op zitten niet goed te spuiten is (ik kan me een fotootje herinneren van het golfbalincident van Stimpy waar ook een vissen-oog van de siliconen in leek te zitten)
Het verhaal van Dom geeft goed de nuance aan. Siliconen zelf zijn niet fout en doen niks fout (voor detailers dan, een spuiter zal een andere mening hebben)

Voorbeeldje gepikt van internet van een gespoten auto waar nog siliconen op aanwezig waren:
fish_eye_paint_defect.jpg
 
Ik vindt het altijd zo'n flauwe kul van die autospuiter-of zijn de kosten van een goede silicone reiniger dan zo overdreven duur-of teveel werk om te doen
Tegenwoordig moet alles snel ;)
Mijn cupra zou als vrienden/wederdienst opnieuw gespoten worden(maar meneertje is bang voor silicone-dus de cupra is nog steeds niet gespoten)heb de auto spuiter al aangeboden om het schuurwerk en silicone verhaal voor mijn rekening te nemen-geen reactie tot op heden-6mnden ;)
 
@Redcat Nee daar hoef ik niet vanaf want die shampoo dat geeft totaal geen problemen.

@Dopestuff Zeker een interessant stukje dankjewel.

@IbizaSigno Zoals BlackPassat al zegt siliconen kunnen behoorlijk wat problemen geven in een spuiterij, het is niet altijd duidelijk waar het weg komt en kan zeer hardnekkig zijn. Dat wil je niet, dus voorkomen is beter dan genezen.
 
@Zuidwest Typisch een reactie van iemand die niet weet waar die het over heeft. Als het zo simpel was is dat probleem er nooit!
Heel verstandig dat die spuiter niet reageert op het aanbod van jou dat je de auto zelf schuurt, het eindresultaat valt of staat met het schuurwerk.
Als het er niet uitziet bij wie ga je dan lopen klagen?
 
@spuiter-das een spuiter antwoord-en ik heb een auto(een amerikaan-een heel dure)mee gehoplen om te schuren-waterproof-laagje verf-waterproof laagje verf-dagen.....
De eigenaar was zo blij als een klein kind met dit resultaat-zelfs de rest van de spuiters in het bedrijf hadden dit niet verwacht-een plaatje was het-geen sinaasappel niks,gewoon rete strak spuitwerk.
 
Had er geen benul van dat de siliconen zo hardnekkig zouden kunnen zijn. Nu heb ik er geen kaas van gegeten maar als je je auto netjes onderhoudt, af en toe in de wax zet. Vervolgens maak de auto goed schoon, alles schuurt en behandelt met een ontvetter. Dan zou ik zeggen dat de siliconen verwijdert zijn toch? Of werkt het ingewikkelder?
 
Nicky-neen is wel iets ingewikkelder daar weet nicknameless ook alles van....
Maar ik ga dr gewoon vanuit dat een beetje redelijke autoschade bedrijf toch echtwel weten wat ze doen(en zegt niets over waar nicknameless het heeft laten doen):ja
 
Het gaat er vooral om dat de werkruimte bij een spuiterij schoon blijft
Vuil in de lucht is daarbij het vervelendst te bestrijden
Sommige middelen helpen siliconen juist de lucht in
Vandaar dat ik probeer te wijzen op het stoffen van uitgepoetste wax
En het effect van een glansmiddel in het schuim van een shampoo
Maar kennelijk is de vraag overbodig gesteld gezien de reactie
 
spuiter;343655 zei:
@Redcat Nee daar hoef ik niet vanaf want die shampoo dat geeft totaal geen problemen.

@Dopestuff Zeker een interessant stukje dankjewel.

@IbizaSigno Zoals BlackPassat al zegt siliconen kunnen behoorlijk wat problemen geven in een spuiterij, het is niet altijd duidelijk waar het weg komt en kan zeer hardnekkig zijn. Dat wil je niet, dus voorkomen is beter dan genezen.

De shampoo geeft geen problemen, maar siliconen wel? Is het kwartje bij je gevallen dat die shampoo propvol siliconen zit? ;)

Je hebt goede en slechte siliconen, goedkope en dure. Maar een bepaald aantal kan problemen geven met spuiten.
 
Dit is nu interesant. Want hoeveel mensen poetsen en wassen hun auto zonder dat ze weten wat er in hun shampoo cq. poetsmidel zit?

Dan zouden de schade-herstel bedrijven dus geen bedrijven zijn waar je je auto moet laten spuiten. Want daar zal echt wel eens een auto geschuurd en gewassen worden die met die silleconenmiddelen behandeld is.

Of ie er toch een goed middel voor om dit te voorkomen?:confused:





Lijkt me wel toch?
 
In het verleden (opa spreekt) was het zo dat een auto nog even nagelopen werd met een "anti siliconen doekje" voordat de auto de spuitcabine in ging.
 
Volgens mij wordt dat nog steeds gedaan, ik zag het gisteren nog bij een programma op Discovery Channel.
 
Duidelijke uitleg allen, zoals gezegd ben ik er niet in thuis en ontbreekt me dus de kennis van dit vak waardoor ik weinig nuttigs kan bijdragen behalve het stellen van vragen. Het stuk over de siliconen van DDJ heb ik gelezen, alle producten bevatten dus siliconen. Goede of foute. Maar op welke wijze kan ik dan het best mijn auto schoon afleveren (zo min mogelijk siliconen) als ik deze wil laten spuiten?