• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze wax Meguiars

xXSanderXx

Detailing rookie
8 mrt 2009
30
0
Ik ben geen professionele autopoetser maar heb goede ervaring met de Tech 2 wax van Meguiars. En dan de vloeibare vorm.
Dit gaat mij perfect af zowel met de hand als machinaal aanbrengen.

Nou is de wax op en wil vragen of de vaste vorm NTX wax (dat is volgens mij een hele goede als ik het zo lees) beter is en langer blijft zitten.
Maar is het ook stukken moeilijker uitwrijven? Want bij de vloeibare was het heel makkelijk namelijk.

Alvast bedankt,

Sander.
 
Nee hoor. Maar ik was erg tevreden met de Tech 2.
Heb er nooit een andere goede gehad. Alleen turtle wax maar was niet echt fijn met uitwrijven.

Owja het gaat om een metallic zwarte Honda Civic mocht dit uitmaken.
 
Dan ben je in ieder geval op de juiste plek beland om eens te kijken naar een goede wax!

Probeer eerst eens te bekijken wat je van een wax wil: lange standtijd? super makkelijk aanbrengen? fijne geur/beleving? zeer goede prijs/kwaliteit verhouding?
 
Oke, ik ben geen die-hard poetser. Ben zelf automonteur bij een dealer bedrijf. Wij beschikken wel over nodige poetsspullen maar het is voor jullie waarschijnlijk geen topspul.
Wassen en waxen doe ik het liefste thuis.
Lichtjes polijsten doe ik denk ik niet zo vaak als jullie. Meestal 1 keer per jaar of er moeten echt vegen opkomen.
Ik was de auto ongeveer 1x per 1,5 week een waxlaag deed ik voorheen om de 1,5 - 2 maanden gewoon na het wassen en drogen direct.

De Turtle wax was moeilijk uitwrijfbaar en dit wil ik niet meer. Ik moest hard duwen om het weg te krijgen.
De Tech2 was ideaal eigenlijk ik maak dit topic om te kijken of er nog betere zijn.

Ik breng het het liefst handmatig aan.
Geur maakt me niet uit. Prijs maximaal 40 euro per pot/ tube.

Sander.
 
Vloeibaar: Prima aanbrengen, mooie glans en super lange standtijd: https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO-845_101219

Vast: Nog makkelijker aanbrengen, lekkere geur en prima standtijd en voor donkere auto: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Nattys_Paste_Wax_Blue_235ml_PB-NPW-BL_100714
 
Dodo Juice Blue Velvet of Purple Haze, rond de 40 euro en zeer goede standtijd. Makkelijk te verwerken.
 
Hoi Sander,

Je wilt makkelijk aanbrengen en makkelijk er weer af en neem ik aan een goede glans en lange duurzaamheid. Tevens wil je maximaal 40 euro uitgeven. Dan lijkt mij Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 - 473ml een hele goede keuze. Het breng makkelijk aan en na curen (1 uurtje) veeg je het zonder poeder fluitend weg. Het laat een hele mooien glans achter en de duurzaamheid is top. Tevens heb ik nog nooit een sealant meegemaakt die zo glad afwerkt. En hij kost rond de 37 euro dus binnen budget.

Alleen zie ik dat hij pas 14-04 binnen is want hij is niet in voorraad.

Ik ben overigens een fan van collinite. Maar de collinite 845 die eerder werd aangerade zou ik zelf niet doen. Ik vind het niet easy off. Je moet echt per paneel werken en gezien jouw budget zou ik dan de collinite 915 nemen. Maar ook die is niet easy off dus vanuit dat oogpunt (een van jouw eisen) zou ik toch al niet voor de collinites gaan. De duurzaamheid en glans zijn zoals D-J al aangaf wel toppie. De 915 vind ik een van de duurzaamsta waxsoorten die er is. Maar je kunt niet zoals bij de Wolfgang je hele auto insmeren een uurtje wachten en dan fluitend uitpoetsen.

Groeten en succes,
GdV
 
Ja, die Wolfgang is ook super! Maar is geen wax.

Persoonlijk vind ik de 845 niet zo lastig af te nemen, vergelijkbaar met NXT.

Dodo is natuurlijk helemaal super!
 
Okee en wat is dan het makkelijkst om in en uit te wrijven. Vast of vloeibaar? Of ligt het echt aan het type?
Waarom zou iemand voor vloeibaar of vast kiezen?

En mocht ik voor de Dodo gaan welke moet ik dan nemen want er zijn vele soorten zie ik.

Edit: Post van Paulus stond al een tip.
 
In principe is het in en uit wrijven van elke wax niet moeilijk, indien je de wax niet te dik aan hebt gebracht.

Kwestie van dun aanbrengen.

Liever 2 dunne laagjes dan 1 dikke plak...

Had ik al gezegd dat je de wax dun aan moet brengen? :D
 
Haha nee maar ik dacht altijd dat je maar 1 laag moest doen.
Weten wanneer je uit moet wrijven heb ik net gelezen in een how-to.
 
Ik kan je ook de Mirror Glaze wax (M16) van Meguiars erg sterk aanraden. Ik heb zelf ook een hele tijd de Tech wax 2.0 gebruikt maar de mirror glaze geeft een nog betere glans, is makkelijker uit te poetsen en zeer zuinig in gebruik. Het is overigens geen vloeibare wax.

Kllik!
 
En wat is het verschil in effect tussen harde en zachte wax dan?
Want ook van Dodo juice is de blue velvet hard en purple haze zacht.
 
Lijkt mij ook wel wat goede revieuws iig.
Maar zoals ik al vroeg wat het verschil tussen harde en de zachte wax?

En stel ik wil blue velvet welke moet ik dan pakken.
Je hebt panel pots wat is dat?
en de Blue velvet hybrid wax?
 
Panel pots zijn 30ml verpakkingen (genoeg voor 3x een wagen doen ongeveer)
BV PRO is de hybrid wax, een carnauba wax met sealant eigenschappen toegevoegd (resulteerd in een iets langere standtijd)

Verschil tussen hardwax en softwax is puur de hardheid van de wax in de pot.
Gezien het feit dat je een liquid gewend bent, zou ik persoonlijk kiezen voor een softwax.
Wat smeuiiger uit de pot :cool:
 
Bij Dodo hanteert men de regel:

Zachte wax wordt meestal in een "dikke" laag aangebracht met de hand, d.w.z. men neemt een beetje wax uit de pot, 'verwarmt' deze door met je handen te wrijven en dan aanbrengen op de lak.

Handmatig wax aanbrengen

Harde wax wordt meestal dun aangebracht met een applicator.

Qua standtijd maakt het meestal niet uit, de waxen zijn nagenoeg hetzelfde.

De Dodo Juice Bleu Velvet Hybrid heeft een wax en sealant in 1 pot zitten.

Over het algemeen wordt meestal een wax (puur product) over een syntetische wax (sealant) aangebracht.

Zo combineer je een landurige standtijd met een diepe glans, mits de voorbereiding goed gedaan is. ;)
 
Oke ik breng het het liefst aan met zo'n ronde pad. die ook standaard bij Meguiars waxen zit.
Dit dan gewoon met de hand dus en niet machinaal.

Dan zou ik dus voor de blue velvet pro kunnen gaan.