• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei lost op

EHA

Detailing rookie
7 jul 2008
409
0
Nou ben ik gisteren bezig geweest met kleien, maar op een gegeven moment begon m'n klei allemaal stukjes te verliezen.

Bijna hetzelfde effect als je hebt als je met een gum over een stuk papier gaat.
Kan het op zich wel weer makkelijk verwijderen met een MF doek, maar vraag me toch af waar dit door wordt veroorzaakt.

Kan het zijn dat het te warm is geweest.
Kan me dit bijna niet voorstellen aangezien ik binnen bezig ben geweest.

Iemand enig idee.....
 
welk middel gebruik je als lubricant voor de klei? en hoe bewaar je de klei?
Sommigen bewaren de klei in een doosje met water en dan krijg je dat effect.
Anders zou ik het niet weten.
 
Sonax??? Laat Sven S8 maar niets horen :D

Eerlijk gezegd heb ik ook een product van Sonax, de velgenreiniger, maar alleen wanneer ik juist een agressief ]d~^ middel nodig heb voor heel vieze velgen (voor mijn eigen auto is dit dus niet nodig daar gebruik ik die van Meguiars voor).
 
Ik gebruik ( sorry Sven :schaam ) Sonax Spray and Clay.
( dus zowel de klei als de vloeistof zijn van Sonax ( nogmaals : Sorry Sven :schaam ))

Deze bewaar ik in het doosje waarin dit geleverd is.
Kan het zijn dat ik te veel spray middel gebruikt heb..... ???
 
Heb van dit fenomeen al wel gehoord, maar dat was bij mensen die als glijmiddel een mix van shampoo en water gebruikten.
 
-Vanquish- zei:
Heb van dit fenomeen al wel gehoord, maar dat was bij mensen die als glijmiddel een mix van shampoo en water gebruikten.

Nee hoor, dat levert geen problemen op met de Meg's klei en wat Gold Class met (gedemineraliseerd) water. Ik heb m'n 'reserve' klei daarvoor beschikbaar gesteld, als mensen eens wat willen proberen met klei en het zelf nog niet hebben. Heb deze (Amerikaanse) tip gebruikt omdat anders m'n QD en/of S&W wel érg vlot opgaan, en dat werkt tot dusver prima. De klei is nog intact, en het werkt ook niet echt lastiger of zo.

Voor je eigen auto kun je natuurlijk best wat Spray en Wipe of QD gebruiken, voor die paar keer dat je het doet. ;)


Maar zo te horen werkt de Sonax kleiset dus niet erg lekker? Wat naar nou... ]d~^

Nee, flauw natuurlijk. Ik heb zelf ook Sonix spul in m'n ruitensproeierreservoir, en dat is heus niet slecht.

Ik heb er met de Meg's klei totaal geen last mee, mits ik voldoende lubricant gebruik. Hoe het met deze is weet ik niet, maar het zou niet mogen gebeuren als je genoeg spray gebruikt. (Teveel komt mij weer vreemd voor, heb dit zogezegd alleen gezien als het te stroef wordt).

Je kunt ze even een mailtje sturen natuurlijk, daar reageren ze echt héél vlot op. :roll