• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei vloeistof bijna op, welke klei vloeistof nu?

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Ik heb last touch (had een liter) en quick detailler bijna op en nu heb ik een nieuwe vloeistof nodig om te kleien. Ik heb lt en qd ook gebruikt voor het weghalen van polish resten (m83 neemt soms wat moeilijk af) dus nu zoek ik een klei vloeistof die ik ook kan gebruiken als detailer spray.
Ik neig zelf naar LT, maar ik zag ook dat PB een product heeft wat beiden combineert, ik weet alleen niet of je dit zoals LT 1 op 1 kunt verdunnen voor het kleien.
Weet iemand dit en wat raden jullie me aan?
 
Last touch kan je inderdaad 1:1 verdunnen waardoor een fles van een gallon bijna niet op te krijgen is.

Spray en wipe van PB kan je inderdaad ook verdunnen. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt om te kleien maar aangezien het een zeer universele vloeistof is denk ik dat het daar ook uitstekend voor voldoet.

De klei van Bilt Hamber kan je zelfs met gewoon water gebruiken ( wordt op de site van Bilt Hamber aangegeven) heb ik zelf ook nog niet eerder geprobeerd
 
Ik zou de Spray & Wipe eens een kans geven, die komt namelijk zowiezo wel op :ja

Als je omhoog zit werkt een sterke shampoo-oplossing in een spuitfles ook goed (voor mij iig :cool:)
 
Spray & Wipe

- 1:1 verdunnen
- kleien
- ramen
- interieur
- detailerspray
- waterless wash?


weet niet of je dat ook allemaal met LT kan maar op Waterless wash na gebruik ik S&W voor al het bovengenoemde
 
spray&wipe gebruik ik onverdunt om te kleien; kost zowieso weinig per gallon en vindt onverdunt gewoon iets fijner werken.
 
Het gaat mij er meer om dat LT wat duurder is, maar voor het kleien is dit 1:1 te verdunnen.
Als dit ook kan met Spray and Whipe dan ga ik daarvoor, als dat niet kan dan ga ik voor de LT die trouwens heerlijk ruikt.
 
Dat wordt dan Spray and Whipe.
Bedankt voor het helpen.
Ik heb het over 2 weken nodig met die meeting en thuis komt het ook goed van pas zeker als ik mijn pa's auto ga doen.
 
Peter A3 TDI zei:
Wat denk je van de Clay Lube van Dodo Juice, hoorde er net van Peter Jansen hele goede reviews over!
Kun je daarmee ook polish restanten mee verwijderen en pads bevochtigen? ;)

Ik heb wel aan dodo zitten denken maar ik ben de laatste tijd wat zuiniger geworden met mijn geld en vind het zonde om hier 2 producten voor in huis te gaan halen.
 
Oh mijn excuses, je zoekt er ook 1 die je als detailerspray kan gebruiken!... dan toch de sprays die de rest van de forumleden al hebben geantwoord!
 
Hallo iedereen

Als ik 1liter Spray en Wipe koop zit daar geen spray bij, toevallig heb ik de lege fles Quick detailer van Meg's bewaard. Deze zou ik dan daarvoor kunnen gebruiken toch?


Wat geniet de voorkeur voor het kleien, last touch of spray & wipe?
 
Ik ben dus zelf spray & whipe gaan gebruiken en ben er erg tevreden over.
Het is universeler dan LT en het is ook voordeliger (wel 1:1 verdunnen dan) dan LT.

Ik heb het zelf in een goedkoop plantenspuitertje gegoten en dat werkt goed.

Home-made clay-lube spray-bottle
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Spray & Wipe en Last Touch zijn beide goede producten maar omdat Last Touch momenteel in aanbieding staat zeg ik Last Touch.
 
spray & wipe is ook in de aanbieding hoor de 473ml met sprayer

kies voor s&w 1:1 verdunnen en kan je voor veel dingen in en rondom de auto gebruiken.
 
Een klein probleempje, mijn detailer vloeistof is opperdepop en ik wil morgen graag een auto kleien. Nu heb ik begrepen dat je ook afwasmiddel met water kan gebruiken. De auto is denk ik 3 maanden geleden nog gekleid. Stel dat ik morgen de boterhamzakjestest doe en het voelt ruw, zouden jullie dan gewoon de dreft pakken, of zouden jullie dan liever wachten tot de S&W binnen is?