• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten/finale monelo

sacha

Detailing trainee
26 aug 2018
70
40
Ik heb 2 vraagjes, na de auto met finale van monelo te hebben gepolijst, kan ik hem dan best waxen met ......? Heb enkel nog vloeibare spray wax?!

Mijn koplampen/xenon hebben een waas en heb poorboys professional polish gekocht. Kan ik deze gewoon opwrijven en afvegen of zijn er betere methoden?
 
Spray wax kan prima werken (welke is het?) , standtijd zal meestal niet heel lang zijn, dus je zal elke paar weken zeker opnieuw moeten aanbrengen. Een mooie wax waar velen mee beginnen met een wat langere standtijd kan bijvoorbeeld de vloeibare Collinite 845 of de vaste Collinite 476 zijn.

Als je koplampen dof beginnen te worden dan ben ik bang dat de UV coating z'n beste tijd heeft gehad en dat enkel poorboys professional polish weinig uithaalt. Afhankelijk van de staat van dofheid zit je al snel aan natschuren, dan polijsten en als laatste ene nieuwe coating aanbrengen zoals bijvoorbeeld Gyeon Trim.

Dat gezegd hebbende kan je zonder veel risico professional polish wel proberen (of finale, daar zit een kleine polijstkorrel in) en dan afnemen en kijken of het wat uithaalt.
 
De spray is van Meguiers.
Ik heb een polijstmachine dus wat wax keuze betreft geen probleem!
 
+1 voor 350Z :D

Een sprayway is mooi omdat het makkelijk is, maar bij makkelijk lever je in op werking. Een mooi waxje smeren, zoals de genoemde Collinites, dan beschermt je polijstwerk beter en/of langer.

Als je koplampen dof worden, dan zal inderdaad het UV-filter op zijn einde lopen. Deze dienst verwijderd te worden en vervolgens weer een nieuwe beschermlaag, zoals blanke lak of een coating zoals Gyeon - Trim o.i.d. (Schuren, polijsten, beschermen)
 
Surfcity gebruik ik ook, werkt prima. Wel een goede polijstpad gebruiken, wolletje oid. Daarna afbouwen met polijsten en dan beschermen met de clear lens.
 
Ik heb cutting 2/3 en polischpads?! Wol heb ik niet, ook geen idee wat het precies doet?!
 
20190513_164942.jpg
20190513_164935.jpg
 
Het mooiste werkt het op de mini. Afplakken om de koplamp heen. Corrigeren, afnemen en afschalen, ontvetten en dan de clear lens als laatste. Mooi resultaat lijkt me zo.
 
Ik weet niet wat de huidige staat is van je koplampen? Als je echt veel verweerd materiaal moet verwijderen, dan zou ik toch echt gaan schuren. ;) Als het vrij oppervlakkig is, dan zou polijsten misschien wat kunnen doen.
 
Lichte vervaging, als ze branden is het duidelijker te zien. Schuren gaat niet nodig zijn denk ik.