• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras b-stijl van deur

Mhoekstra

Detailing rookie
27 jul 2021
6
15
Sinds enkele maanden in het bezit van een andere auto (Golf 7). Met op de juiste manier wassen en veel tijd er in te steken, al wat bereikt.


Op de b-stijl zit een kras; echter niet voelbaar.

Hebben jullie tips, voor de kras/-jes op de b-stijl?
 

Bijlagen

  • 214C14AB-A2B5-44C8-8463-887C6D7C1022.jpeg
    214C14AB-A2B5-44C8-8463-887C6D7C1022.jpeg
    175,5 KB · Weergaven: 178
Inderdaad een lichte combinatie proberen, ik doe het ook wel eens met de Proxxon (kleine rotary met maar 100 Watt vermogen), en dat gaat eigenlijk heel makkelijk en snel. Eventueel kun je dit ook nog met een witte Monello handpad en fijn polijstmiddel proberen.

Durf je polijsten (nog) niet aan, kun je het ook maskeren met bijvoorbeeld Poorboys World Black Hole.
 
Ik ben bang dat dit er niet meer uit gaat.
Je zou het machinaal kunnen proberen, een keer met een compound, en een keer met polish zoals Finale om het af te werken.
Als dat niet lukt, kun je het wel vergeten.
 
Ik ben bang dat dit er niet meer uit gaat.
Je zou het machinaal kunnen proberen, een keer met een compound, en een keer met polish zoals Finale om het af te werken.
Als dat niet lukt, kun je het wel vergeten.
Roy, dit zijn niet alleen super krasgevoelige paneeltjes (bij heel veel Vagmodellen), maar is ook kunststof, dus ik zou daar nooit of te nimmer met een grof polijstmiddel of met een compound op werken. Als het heel ernstig is, misschien medium grof polijstmiddel, maar niet meer. Waarschijnlijk dat 1 of 2 passes met een polijsmachine en fijn polijstmiddel al voldoende is.

@Mhoekstra Even voor de beeldvorming, welk polijstmiddel heb je gebruikt, en hoeveel passes heb je gedaan op de B-stijl?
 
Met de voorgestelde combinatie van Monello Finale en een witte pad. Tweemaal gedaan, handmatig.

Aantal krasjes er wel uit dus, maar deze en nog een paar wat grotere (nog) niet.