• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes deurgrepen

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Ik heb op mijn beide deurgrepen krasjes staan die mij persoonlijk heel erg irriteren! ( door vorige eigenares ).

Valt dit te verdoezelen of zijn er andere mogelijkheden, zodat ik geen nieuwe moet kopen?
Het is allesinds geen kwalitatief hoogstand materiaal.
Waar de krasjes zijn zie je de 'grondlaag' dus er ligt een soort laag op de deurgrepen...

Ik heb ook 'chrome' hendels om de deuren te openen, hoe kan je deze het best behandelen voor de krasjes?

Het betreft een polo 6n2 bouwjaar 2000

Hallo Zieron,
Het werkt het beste, wanneer je foto's plaatst van de beschadigingen. Mensen hier zullen dan naar de beschadigingen kijken en trachten je een zo goed mogelijk advies te geven.
Ik ben in ieder geval benieuwd of de vorige eigenaar echt compleet door de lak is gegaan, waardoor je nu de grondlak ziet zitten. Als dat daadwerkelijk het geval is, dan kun je daar niets meer tegen doen met detailen. Tenzij je het gaat opvullen en bijwerken.

Eigenares? Vrouwen dragen nog wel eens ringen die krasjes veroorzaken. Ook laten ringen vaak flinke slijtage plekken na op een handrem en de knop van de versnellingspook. Als jouw krassen komen door een ring, dan zou het wel eens echt door de lak kunnen zijn. Je kan detailen wat je wilt, maar daar waar de lak weg is krijg jet het met polijsten en waxen echt niet meer terug. Zoals Aficior al aangeeft, plaats even een foto.

'k heb daar eigelijk niet echt aan gedacht aan een foto :-"

Ik kan wel zeggen dat daar geen 'laklaag' op zit maar een soort beschermlaag en daar zitten de krassen door.

Nu ja, ik denk dat de enige oplossing zal zijn om toch nieuwe deurgrepen te halen. Maar ik kon het maar eens vragen hé

Toch bedankt!

De krasjes kunnen verdoezelen met jawel een cockpitspray! :lol

Ik weet er houden veel mensen niet van shiny interieurs maar ik dus wel :p

Nu zit ik met het volgend probleem hoe krijg je die vette waas van je ruiten veroorzaakt door de cockpitspray?

Ik heb geen speciale producten zoals apc en dergelijke dus andere middeltjes die helpen?

Emmertje met huishoudreiniger-sopje en een doekje om de ergste vettigheid van je ruiten te halen en vervolgens een glasreiniger die je waarschijnlijk ook voor in huis gebruikt. Hiermee zou je al een heel eind moeten komen...

Als je de volgende keer de cockpitspray eerst op een doekje spuit en dan aanbrengt op het dashboard e.d. heb je geen last van nevel op je ruiten...

meuh

Dat wordt nieuw kopen, dit heeft bijna elke VAG auto uit die tijd. Spul krast al als je er naar kijkt, maar dat ga je met een nieuwe net zo goed hebben, daarom heb ik inmiddels de interieurdelen met dat materiaal gewrapt, denk dat dat de enige nette optie is om het op de lange termijn ook netjes te houden

+1 emiel. Er zit een softcoating op de deurgrepen. Deze laat los. A3 8L's van de eerste generatie (tot '00) hebben hier ook last van. De deurgrepen kun je gewoon los kopen bij de dealer. Kosten echt niet de hoofdprijs!

emiel10 zei:
Dat wordt nieuw kopen, dit heeft bijna elke VAG auto uit die tijd. Spul krast al als je er naar kijkt, maar dat ga je met een nieuwe net zo goed hebben, daarom heb ik inmiddels de interieurdelen met dat materiaal gewrapt, denk dat dat de enige nette optie is om het op de lange termijn ook netjes te houden

Inderdaad kwalitatief niet hoogstaand en zeer vervelend. Wrappen is mij niet onbekend maar nog nooit gedaan... Nieuwe kopen is een optie maar zoals je zegt vanaf je er tegen botst heb je het terug zitten...

Paulus de Boskabouter zei:
+1 emiel. Er zit een softcoating op de deurgrepen. Deze laat los. A3 8L's van de eerste generatie (tot '00) hebben hier ook last van. De deurgrepen kun je gewoon los kopen bij de dealer. Kosten echt niet de hoofdprijs!

Jammer dat ze dit soort materiaal hebben gebruikt. Kheb ook een paar kapjes op de boog boven de tellers maar deze heb ik nieuw besteld. Hoe daar krasjes opkomen is mij een raadsel...

Nu ja ik had al vrede genomen met de krasjes maar aangezien mijn hele wagen perfect staat wil ik dit ook perfect hebben.