Ow, das niet leuk.
Heb het bericht gekopiëerd, gelukkig werkt het.
Nou, hier dan het verslag van een dag poetsen.
Denk dat ik morgen spierpijn heb, voel het nu al.
Met de krasjes ben ik nog niet in de weer geweest, had besloten om eerst heel de auto onder handen te nemen.
Oké, daar gaan we.
Eerst de auto wassen.
Dat doen we met de shampoo van Mequiars.
Ik gebruik hier de de microvezel handschoen van Mequiars.
Daarbij hanteer ik ook het 2 emmer systeem dwz. dat na het wassen ik de handschoen uit wring in de emmer met alleen water en dan weer dopen in de shampoo.
Na het wassen, afspuiten en dan droogwrijven met de Delerium doek van Mother's
Deze towel werkt prima, veel en veel beter dan die van Mequiars, wat een rot ding is dat en ook nog eens behoorlijk prijzig.
Na het drogen:
Al zeg ik het zelf, hij ziet er al goed uit.
Maar goed, volgende stap, dat wordt de hele auto kleien :twisted:
Ik gebruik hier de klei van 'Mother's"
Wat een werk is dat zeg maar ja, moet een keer gebeuren.
Na de motorkap / dak en kofferbak gedaan te hebben ziet de klei er zo uit:
Ik vind de klei erg schoon, kortom, er kwam niet veel vuil vanaf.
Natuurlijk was ik vaak mijn auto en regelmatig poetsen, misschien zal dat daar mee te maken hebben.
Na de auto geheel gekleid te hebben zag de klei er nu zo uit:
Nog redelijk schoon en dit stuk kan ik nog wel een keer gebruiken.
De gekleide auto:
Nu de volgende stap, het polishen.
Eerst de auto in de schaduw zetten.
Ik gebruik hier de polish van Monello, een lichte compount die wel schurend werkt.
Ook daar heb ik speciale pads voor die op de machine gaan.
Voor elke behandeling een andere pad.
Hier de gepolishte kofferbak:
En hier de pad op de machine waar ik eerst 4 spots op aanbreng en deze eerst uitwrijf over het te behandelen gedeelte terwijl de machine niet draait:
Na de eerste polish beurt:
Ziet er netjes uit maar verschil zie je nog niet.
Tijd om te gaan finishen met de finale van Monello.
Na dit gedaan te hebben en weer uitgepoetst gaan we toch wel een beter resultaat zien:
Tijd voor de volgende stap, de paint cleaner.
Hier gebruik ik de White Diamond van Poorboys World voor en ook weer een ander pad, een zachtere:
Deze cleaner voed de lak na het polijsten en voegt weer oliën toe aan de lak.
Na het uitwrijven met natuurlijk een microvezel doek (heb er nu zo'n stuk of 15, je hebt daar nooit genoeg van) krijgen we een steeds beter resultaat:
Nu de laatste stap, de wax.
Ook hier gebruik ik een wax van Poorboys, dit is een sealant, een wax op synthetische basis.
Deze wax blijft langer zitten maar geeft een iets mindere glans dan de natuurlijke wax.
Je kan hem alsnog hierna behandelen met een natuurlijke wax maar dat laat ik maar even achterwege
Deze wax moet tenminste 30 minuten drogen dus je kan in één keer de auto doen en dan even wachten met oppoetsen.
Maar als het eenmaal zover is, het resultaat mag er zijn:
Daarna nog de rubbers en stootranden behandeld met een Trim Restore en ook de banden nog behandeld om het project mooi te finishen.
Toen heb ik hem in de zon gezet om te kijken of ik nog swirls kon ontdekken maar ik zag niets.
Zie het resultaat:
Let niet op de onderkant van de bumper :evil: :evil: :evil:
Al met al een prachtig eind resultaat, ben er erg blij mee.
Ben hier zo'n 7 uur mee bezig geweest aan één stuk door.
Met dank aan Carclean!
Groeten, Rob.