• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen op mijn alfa 147

ton50

Detailing rookie
21 jun 2011
5
0
Sinds kort heb ik een zwarte metalice alfa,ben er erg blij mee,
maar het is geen nieuwe,dus er zitten wat krasjes op en 1 wat grotere.
Nu ben ik een leek en heb al veel gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer, ik hoop hier dan ook antwoorden te krijgen hoe ik dit het beste aanpak en met welke middelen.

Ik heb wat foto's gemaakt voor de duidelijkheid :)^
En alvast bedankt.
04af102a.jpg

9eb44f2c.jpg

523190d8.jpg

f6a08778.jpg

8a4c943b.jpg

1f1aec33.jpg
 
foto 1 DAP ben bang dat je dit niet wegkrijgt met "t handje"
foto 2 Heel eind met de dap, maar nooit 100%
foto 3 8-()) wat een sinasappelhuid! krijg je alleen weg met wetsanden, maar daar zou ik mezelf niet aan wagen als je nog weinig ervaring hebt..
foto 4 nieuwe stootlijst halen bij de dealert. krijg je zelf niet weg.
foto 5 weet niet of het aanslag is, maar verwacht iron X
foto 6, die krijg je alleen weg als je hem verkoopt ,^^

just my 2 cents.
 
WTF is er ooit met die lak gebeurd, heb zelde ooit zoveel sinasappelhuid gezien. Maar de krassen die ga je met een dap verminderen, maar ben bang dat je die niet eruit gaat krijgen, zien er op de foto te ernstig uit, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.

en inderdaad, stootlijsten is niks meer aan te doen, en velgen lijkt erop dat de lak ook hier weg is, als het aanslag is iron x, maar ben bang dat er geen lak meer aanwezig is.
 
bedank voor jullie antwoord:)^
de iron x zal ik gaan proberen als ik met de stappenplan en met de dap 500 ga beginnen
en kijk later wel voor een nieuwe stootlijst omdat ik alle spullen nog moet kopen voor het stappenplan.[ is al duur genoeg]

de sinasappelhuid komt door de foto, van heel dichtbij is niks te zien.
welke polish kan ik voor mijn auto het beste gebruiken.
en wat voor soort wax raden jullie mij aan.
grt ton
 
Zou beginnen met een hit met een de combi Monello Kompressor Polishing Pad - 6inch en Monello Mezzo op een DAP900
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey ton blijft een leuke alfa wel wat detail werk maar dat komt wel goed met spullen die je hebt besteld en anders kan ik altijd een handje helpen
Succes collega haha

gr niels
 
blue-sport zei:
Hey ton blijft een leuke alfa wel wat detail werk maar dat komt wel goed met spullen die je hebt besteld en anders kan ik altijd een handje helpen
Succes collega haha

gr niels

Hallo Niels,hier even de vriendin van Ton.
Sinds hij de alfa heeft ken ik hem niet meer terug,Ton die nog nooit
een auto had gewassen is nu los geslagen en wil nu van alles gaan doen.
Mijn 8-()) valt er echt van open en NU hoor ik weer iets over remklauwen,
wat gebeurt er met jou collega,hoop dat je weer een normale Ton voor me kunt regelen ,want ook hoor ik net iets over verlagen,en echt dat is toch niks voor Ton.
Misschien kun je ook vertellen dat hij niet moet doorslaan ,ik zal je dankbaar zijn :party:

Groeten Bianca en werkse :grinning:
 
Haha geweldig ton kwam er allemaal zelf mee maar nu ik dit weet moet ik dit stimuleren
Heb ton nog even een flesje mee gegeven vandaag om te proberen en die ruikt net als de andere flesjes ook zo lekker
Ik ben bang dat er geen weg meer terug is, tip ruik niet aan die flesjes want dan slaat het virus toe hoor
en verlaging is ook alleen maar beter want dan komt ton nog beter bij het dak haha
 
Een beetje jammer dat het nu nog verder gestimuleerd gaat worden,
Ik ga dus echt niet ruiken aan een flesje als dat verslavend is,en de tip van hierboven
kan ik misschien beter inzetten,komt er tenminste nog een lekkere man die gaat zeggen dat Ton moet stoppen met zo'n hobby w^^w