• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen verwijderen en polijsten

kun je doen ja..

volgens mij heeft de professional polish ook micro abrasives erin zitten dus je zou eerst kunnen proberen of je daarmee resultaat behaalt op een kleine testspot op bijv je motorkap.

indien dat niet het gewenste resultaat behaalt kun je dan evt de SSR 2.5 gebruiken
 
turbulence zei:
kun je doen ja..

volgens mij heeft de professional polish ook micro abrasives erin zitten dus je zou eerst kunnen proberen of je daarmee resultaat behaalt op een kleine testspot op bijv je motorkap.

indien dat niet het gewenste resultaat behaalt kun je dan evt de SSR 2.5 gebruiken




dit hebben we ook gedaan conclusie eerst ssr2.5 daarna professional polish
 
De Professional Polish heeft geen abrasives, maar is een chemische polish. Deze polish gebruikt dus de cutting van je pad. Machinaal kan je zelfs flinke defecten ermee weg krijgen (werkt een beetje zoals de Solo van Meguiar's). Gebruik je een lichte pad dan is hij erg geschikt voor nabewerking.

Het gaf op de mini in ieder geval een mooi resultaat. Bovendien kan hij hem daarna gewoon als Paint Cleaner / Pre-Wax Cleaner gebruiken.
 
weer wat geleerd ;)

maar je kunt dus de perfect polish op elke pad gebruiken en hoe groffer de pad hoe groffer de uiteindelijk cut is..

waar kun je qua grofte/cut deze dan bijv mee vergelijken op een oranje pad? of op bijv een witte pad?
 
Correct me if I'm wrong:

De witte LC pad (cutting factor 2) icm de Perfect Polish (die standaard lichter is dan een SSR 1) zal op een witte pad dus ook een fijner polijsteffect hebben dan de SSR 1.
I.c.m. de oranje pad (cuttingfactor 4) zou de cutting factor zo maar is gelijk staan aan een wat een SSR 2 compound met een witte pad zou kunnen doen.

Vergelijk het met schuren van een plank hout. De polijstcompound is nu ff je schuurpapier.
Wat geeft het gladste en mooiste effect? Schuren met een handpad gemaakt van spons of een handpad gemaakt van hout?

Dus er zijn veel combi's mogelijk eigenlijk :ja
 
Havanna zei:
Dus er zijn veel combi's mogelijk eigenlijk :ja

Yup, daarom heeft het ook wel zin om daar wat mee te testen. Reden waarom ik de SSR 2.5 bijvoorbeeld eerst op de oranje en daarna nog een keer op de witte pad heb gebruikt.
 
romano zei:
als volgt:
auto wassen
kleien


SSR2.5 met orangje pad
SSR2.5 met witte pad
Professional Polish met groene pad
Tech Wax met de handPolish Applicator




Romano






ik ben er nog niet aan toe gekomen om te beginnen.
ik heb nog wel veel gelezen.
en ben nu eigenlijk van plan om na de proffesional polish niet de : Meguiars NXT Generation Tech Wax :
te gebruiken maar toch de black hole aan te schaffen. en daarna twijfel ik tussen de volgende 3:
-Poorboys World Natty's Paste Wax
-EXP pure sealant van Poorboy's of
-Poorboy’s World EX Sealant with Carnauba.
de black hole wil ik met een Black Finishing Pad aanbrengen.
en de wax of Sealer met de handPolish Applicator.
 
De nxt tech wax is een sealent, net als de PB EX-P. Je kan deze prima gebruiken. Wil je een combinatie van langdurige bescherming en een diepe wetlook, top de sealent af met een wax op carnauba basis. Er zijn tal van goede carnaubawaxen:

Pete's 53
PB Natty's Red en Blue
DC Step 3

Keuzes, keuzes, keuzes... :-"
 
nicknameless zei:
Eerst PB Blackhole, dan EX-P en dan een wax, bijvoorbeeld Natty's Blue of Red.

:)^


dus dit kan

Eerst PB Blackhole, dan De nxt tech wax en dan een wax, bijvoorbeeld Natty's Blue of Red.


ja ik blijf maar vragen tot ik het weet..!!!
Romano
 
Ehm, het zou kunnen, alleen hoor ik wel verhalen dat de NXT soms wat kan vlekken op zwarte (donkere) lakken.

Maar als de NXT er op zit en het resultaat is mooi, dan zou je hem in principe moeten kunnen toppen met een carnauba wax.

Ik ben wat terughoudend omdat ik het zelf niet heb geprobeerd met NXT. Van de EX-P weet ik zeker dat het kan, omdat ik het zelf heb geprobeerd en er in de beschrijving nadrukkelijk staat dat deze sealant er uitstekend geschikt voor is. Niet elke sealant geeft een goede hechting voor een wax heb ik begrepen...

Vandaar dus ook mijn keuze voor EX-P. ;)
 
Sven S8 zei:
Ehm, het zou kunnen, alleen hoor ik wel verhalen dat de NXT soms wat kan vlekken op zwarte (donkere) lakken.

Ik heb het 1 keer voorgehad met de NXT. Toen had ik het niet lang genoeg laten curen. Heb momenteel de wagen nog in de NXT staan, motorkap getopt met Natty's, en het verschil in beading is gigantisch, dus NXT is zeker te toppen met een carnauba wax volgens mij. Al zal ik de NXT op mijn wagen niet meer gebruiken nu ik de EX-P heb :)
 
romano zei:
afspraak gemaakt ,dinsdag ga ik bij Tim langs.




Romano



oh ja dit nog even!!!!!

ik was dus 5 aug. bij Tim geweest.
ik had beter wat meer spullen kunnen kopen , en wat rustiger kunnen rijden.
kreeg vandaag een bekeuring binnen. STOM STOM STOM!!!!!!
 
Fcuk! }:)w Er staan nogal wat van die sluip-tax palen met fotografisch geheugen daar in de buurt heb ik begrepen. :(