• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen verwijderen en polijsten

En wanneer ga je nu aan de slag...? En remember we willen graag foto's zien. Voor, na en 50/50...
 
We hebben als tweede auto een nieuwe Nissan Pixo gekocht (zwart metallic). Ik heb zaterdag de auto gewassen (2-emmer systeem met SS&S) en ik schrok me rot hoeveel lichte krasjes/swirls er al op zitten...De dealer heeft de auto denk ik niet zo gewassen/gepoetst als wij gewend zijn. Maar ik heb nu goed spul in huis dus kan ik deze krasjes gemakkelijk aan. Er wordt steeds gezegd: "begin met de lichtste combi" (testspot). Is Finale op zwart (DAP 900) de lichtste polijst combi? En is Spruzzo noodzakelijk om wazen te voorkómen? Of kan je ook zonder dat spul.
 
Finale op zwart is prima om mee te beginnen. Spruzzo is geen noodzaak voor afnemen van polijstmiddel, het kan wel handig zijn bij met name Inizio.
 
Tijdens het opbouwen van je testspot is het afnemen met spruzzo noodzakelijk. Hierdoor verwijder je alle polijstresten en -oliën, zodat je optimaal het resultaat kan zien van je polijststap, zonder dat overgebleven polijstresten swirls/krasjes opvullen.