• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassende doeken

Fozwo

Detailing trainee
16 jan 2021
19
25
Ik lees soms dat je spray moet gebruiken bij het drogen van de lak met goede droogdoeken vanwege kras gevaar.
Ik wil graag weten wat er krast. Zijn dat doeken zelf? Of gaat het om vuil wat afgevoerd moet worden?
Mijn vraag gaat dan over een auto die grondig gewassen is in stappen en daarna gedroogd moet worden zonder gebruik te maken van blowers.
 
Laatst bewerkt:
Kan door de doeken zelf komen, als je geen goede doeken hebt en/of als je een gevoelige lak hebt.

Kan ook door vuil komen dat nog op de auto zit omdat er niet helemaal goed gewassen is.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Nick1407
+1 voor @Janssen.
Indien je de wagen buiten wast, zoals 99% van alle wagen bezitters bestaat de kans dat er na het wassen weer stof op terecht komt. En soms ook zandkorreltjes. Deze komen dan tussen je doek en de lak terecht, met krassen tot gevolg. Een detailspray zal zorgen voor extra lubricatie en zal mogelijke deeltjes veiliger afvoeren. 100% krasvrij wassen is op termijn praktisch onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat we niet kunnen proberen om het risico tot een minimum te herleiden.
 
De uitdrukking is meestal; ''Zonder wrijving, geen glans''. :p

Zoals @Jansen hierboven al aangaf; Er zijn meerdere factoren. Je kan dé perfecte droogdoek hebben die 100% niet krast, maar als er nog iets op de lak zit tijdens het drogen, dan bestaat de kans dat je lichte krasjes veroorzaakt.
Andersom net zo, want al is de auto perfect schoon, als er per ongeluk toch wat vervuiling in de doek zit, kan je eveneens krasjes veroorzaken.

Ik gebruik zelf een detailingspray als ''drooghulp'' en niet perse voor lubricatie. Maar, beide werkingen zijn altijd beter dan niets.
 
Bedankt voor de snelle duidelijke antwoorden. Dit mag gewoon Kenotek showroom shine zijn? Die heb ik namelijk thuis.