• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof VW Tiguan

robert70

Detailing trainee
31 jan 2010
18
47
Zie nu al lichte verkleuring bij het kunststof van mijn Tiguan (half jaar oud). En er zit veel kunststof op een Tiguan (bumpers en zijkanten).

Vraagje is Black WOW geschikt? Wil absoluut geen glans en moet helemaal natuurlijk lijken, liefst ook makkelijk te verwerken, dus niet de lak hoeven afplakken.
 
Black Wow is hier geschikt voor, maar ik geef de voorkeur aan Trim Restorer van PB. Black Wow is wat duurzamer, maar geeft een vettige afwerking. TR geeft naar mijn mening een mooiere meer matte finish en is ook wat goedkoper. De voorkeur blijft persoonlijk, maar ik adviseer Trim Restorer van Poorboys World.

Kunstof delen goed ontvetten met bijvoorbeeld APC van Meg's. Je kan voor het opbrengen een wondersponsje gebruiken (verkrijbaar bij de Action, de Blokker of de Marskramer). Opspuiten, sponsen, afspoelen drogen en TR opbrengen met een MF doek(je) of een Foam padje.
 
Ik heb goede ervaringen met pb Trimrestorer. Alleen idd wel goed ontvetten met een APC, dan aanbrengen met een badstof washandje(vind ik het prettigst werken, MF doek of pad zuigt heel veel TR op).

EDIT: Poorboys is gewoon doorzichtig, ruikt heerlijk naar kokos, en bevat gewoon de voedende olien die het weer mooi zwart maakt. Kan overigens wel zijn dat je het vaker moet aanbrengen, want het zuigt redelijk in het kunstof;)
 
Nee Poorboys World Trim Restorer bevat geen kleurstoffen. Het is transparant. Zoals Marijn al aangeeft kan het zijn dat je het meerdere keren aan moeten brengen. Het kunstof kan zuigen waardoor de finish na de eerste behandeling wat streperig/vlekkerig wordt. Het valt wel mee, maar mocht dat gebeuren dan TR nogmaals aanbrengen.
 
Ik heb de Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit gebruikt en ben er zéér tevreden over.

Het kost relatief veel voor weinig product, maar op lange termijn is het "spotgoedkoop".
 
terug gaan naar dealer
garantie werk mag niet na half jaar gebeuren ( of ik moet gek zijn ) ruim 30.000 uitgeven en dan al verkleuren van kunstof delen
 
Die zullen hetzelfde doen ( behandelen), dan houd ik het liever in eigen hand.

Met veel dank voor alle suggesties inmiddels de PB aangeschaft.:-"