• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak nieuwe auto vol strepen

Saraj306

Detailing trainee
27 mei 2019
21
25
Arnhem
Hi allemaal,

Zoals ik in het voorstel topic al zei heb ik sinds 3 maanden een nieuwe VW Polo. Ik val maar meteen met de deur in huis en hoop van jullie het verlossende antwoord te krijgen.

Toen de auto besteld was heb ik nog gevraagd of hij zonder een poetsbeurt afgeleverd kon worden, maar daar werd om gelachen en gezegd dat dat er gewoon bij hoort. Prima, de eerste tijd had ik niks in de gaten en zag de auto er ok uit. Sinds ik 'm nu een keer of 2 () heb gewassen (2 emmers, Gyeon washmitt en droogdoek, BTBM shampoo), zie ik onder kunstlicht allerlei strepen (hologrammen oid?). Ik baal hier heel erg van en hoop dat ik dit weg kan krijgen. Ik vermoed dat dit van die poetsbeurt komt, aangezien ik niks machinaals doe en 'm tot nu toe alleen gewassen heb.

Dé vraag is nu, of ik dit handmatig weg kan krijgen. Ik zou het absoluut niet aan durven om met een DAP oid aan de slag te gaan, maar ik meen mij te herinneren dat VAG auto's een harde lak hebben. Is dit handmatig te doen, en zo ja, wat kan ik dan het beste er voor gebruiken? Ik hoor graag wat jullie denken!

Groet,
San

PS: negeer svp de enorme hoeveelheid dode vliegjes.. :s
 

Bijlagen

  • 20190527_221132.jpg
    20190527_221132.jpg
    191,3 KB · Weergaven: 612
  • 20190527_221156.jpg
    20190527_221156.jpg
    143 KB · Weergaven: 544
Hi Quantoxx,

Bedankt voor je snelle reactie!

Fijn om te horen dat het mogelijk is. Heb je nog een aanrader voor de pad(s)? Eén nemen die mee corrigeert of een gewone (zwarte?) puur voor de verwerking van de Mezzo en/of Finale? Of beide? De keuze is reuze :blush:
 
Je kan het met de hand doen maar hou er wel rekening mee dat een VAG lak betonhard kan zijn. Been there done that :skull:

Met een medium en fijn polijst pasta en pad moet je al een heel eind komen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Prachtig kunstwerk weer!

Dit zijn inderdaad hologrammen...
Je kan deze verwijderen door te polijsten met een Dual Action machine.

Je kan ook natuurlijk de foto's aan je garage laten zien. En zeggen dat het prutswerk is

Maar dan gaan ze waarschijnlijk opnieuw prutsen. En ben je nog meer lak kwijt

Dus: Gewoon lekker zelf doen met een DAP 900 V3. Want handmatig is geen doen...
Monello Kit bijvoorbeeld. Of een forumlid in de buurt opzoeken.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Erg toch maar weer. Heb je in ieder geval geleerd de volgende keer voet bij stuk te houden de auto geleverd te krijgen zonder poetsbeurt. Machinaal kun je dit héél eenvoudig verhelpen met een lichte polish. Handmatig zal wat meer zweetwerk worden.
 
Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik veel aan!

Liever ga ik niet terug naar de dealer, daar heb ik niet zo'n vertrouwen in. Om deze optie had ik inderdaad niet gevraagd...:confounded:

Een DAP heb ik niet, maar dat lijkt me ook geen goed plan, gezien mijn 0,0 ervaring met polijsten überhaupt :innocent: Die harde lak is wel een dingetje ja, maar ik wil handmatig wel een poging wagen.

De oranje pad + Mezzo en de witte pad + Finale ziet er logisch uit, dus ik zal deze in elk geval proberen. De Duo pad ziet er ook goed uit, maar zit je dan niet met je hand in het eerste product, wanneer je de tweede wilt aanbrengen (achterkant pad)?

Even wachten op mijn weekje vrij, dan zal ik het meemaken. In elk geval laat ik het hier niet bij zitten :blush:
 
Je zal elke pad hoe dan ook tijdens het polijsten tussendoor geregeld schoon moeten maken. Dus even uitwassen met een sopje en dan uitknijpen zodat hij weer behoorlijk droog is. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik zou overigens ook adviseren om even een paar nitril (of latex) handschoenen erbij aan te trekken.
 
Ja @M3fan, echt zonde dit. Dit is mijn eerste nieuw-nieuwe auto (van de zaak), dus ik wist heel veel nog niet. Ik heb in elk geval veel geleerd, dus een volgende keer pak ik het zeker anders aan.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Heb jij wel eens meegemaakt dat er ook een vergoeding werd uitgekeerd @Tim? Overigens, deze hologrammen zouden ook in de fabriek gemaakt kunnen zijn, al zit bij 'fabriekshologrammen' doorgaans niet een heel paneel vol.
 
  • Leuk
Reactions: Saraj306
Probleem is, als je het niet hebt gemeld bij de aflevering, het moeilijk zal te bewijzen zijn wie het gedaan heeft.. de dealer zal zeggen dat de eigenaar het zelf gedaan heeft met de auto te kuisen.. denk woord tegen woord.. desalniettemin zou een goede dealer kunnen voorstellen om de wagen binnen te brengen en hem op hun kosten te herstellen.. maar ja.. zo'n klanten service ga je nergens vinden...
ze kunnen misschien eens lessen komen nemen bij CC..? top klantenservice ..;)
 
  • Leuk
Reactions: Saraj306
Volgens mij zit het met name op de motorkap. Wel nog een paar andere plekken tegen gekomen, maar die zagen er lang niet zo erg uit als de motorkap. Vanavond zal ik nog eens kijken, op het dak kon ik nog niks zien dus ik hoop dat ze daar te lui voor waren.

Ik ga de dealer informeren hier over (niet dat zij dan een betere poetsen zullen nemen, maar ok), alleen ga ik ze niet aan mijn auto laten zitten. Ik zal wel zien wat ze zeggen, maar ik verwacht in elk geval niks.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Heb jij wel eens meegemaakt dat er ook een vergoeding werd uitgekeerd @Tim? Overigens, deze hologrammen zouden ook in de fabriek gemaakt kunnen zijn, al zit bij 'fabriekshologrammen' doorgaans niet een heel paneel vol.
Jazeker, Diventa Bella heeft meermaals herstelacties uitgevoerd die door dealers vervolgens vergoed werden.

Fabriekshologrammen komen zelden meer voor.