• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak op kunstof, hoe onderhouden ?

xxl66

Detailing rookie
18 mrt 2015
1
0
Hallo,

Ik ben in het bezit van een BMW i3, beetje een special geval omdat die grotendeels uit CFK en kunststof panelen bestaat. Die panelen zijn vrij soepel (je kan bv een knie in de deur planten zonder problemen), de lak zal dus ook aan de zachte kant zijn. De wagen is deels zwart en zilver. Het zwart CFK dak zal ook wel van een transparante lak voorzien zijn veronderstel ik. BTW, ik heb nooit mijn wagens gewaxt o.d. maar wil nu wel een uitzondering maken. Ik ben dus een echte leek, ik heb in het verleden bij de sporadische wasbeurten hooguit wat Dreft gebruikt ;-). Hoe zou ik deze lak het best onderhouden.

vast bedankt voor jullie adviezen !

Hallo,
Je stelt eerst een vraag over het waxen van kunststof en later geef je aan een totale leek te zijn. Je auto met Dreft wassen klinkt haast als een vloek in de kerk.
Uiteindelijk stel je de vraag, hoe kan ik deze lak het beste onderhouden. Het goed onderhouden van een auto is een uitgebreide kwestie. In het kort gaat het om het wassen,
het kleien, het voeden en het waxen van de lak. Daarnaast zijn er ook allerhande mogelijkheden om je ramen, velgen, banden, motor, etc. in goede staat te brengen.
Om eerst wat meer kijk te krijgen op wat er allemaal speelt, raad ik je aan om op het forum het "onderhoud van de buitenzijde van een auto "te gaan lezen.
Er wordt zowel ingegaan op het handmatig werken, als ook het machinaal werken. Je krijgt inzicht in de werkzaamheden zelf en de vele mogelijkheden qua producten die
beschikbaar zijn. Als je dit een beetje eigen hebt gemaakt, dan wordt het tijd een start te maken en zo nodig via het forum nog aanvullende vragen te stellen.
Ook kan je altijd kijken of er in de buurt van je woonplaats al ervaren mensen aanwezig die je mogelijk practisch op weg te helpen.
Ik kan mij voorstellen dat je een dergelijk antwoord niet had verwacht, maar neem van mij aan dat inlezen een zeer belangrijke eerste stap is om op een verantwoorde wijze
over te kunnen gaan tot het detaillen van je auto.
Veel lees plezier en succes voor de komende tijd.
Groet,
Jan