• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakstift te dik aangebracht en krassen verweideren

JDGTI

Detailing rookie
2 jul 2014
13
0
Hallo forumleden, Ik geef jullie even een korte introductie en een beschrijving van mijn probleem. De inleiding: Sinds een aantal weken ben ik mezelf aan het toeleggen op het opknappen van mijn auto, meer dan wassen en waxen zegmaar. Het betreft een zwarte 206 GTI van 12 jaar oud. Mijn auto is schadevrij, op wat steenslag en krasjes na. Een week of 2 geleden heb ik een polijstkit besteld, de DAP500 met monelli polijst en wasmiddel en 4 polijstpads. Vorige week mijn volledige auto gewassen, gedroogd, gepolijst en gewaxt, hierbij was zeker resultaat te merken. Het probleem: Het ene probleem is dat ik ondanks het polijsten toch nog veel krassen heb, vooral op de motorkap. Dit is waarschijnlijk te wijten aan opschieten de steentjes uit de polder en op de snelweg. Ik had verwacht deze er wel uit te krijgen met polijsten, maar mooi niet dus! Dan probleem 2, ik heb op de motorkap en achter de wielkasten veel last van steenslag die door de lak is gegaan, dus heb ik de plekken nogmaals gewassen, gepolijst en ontvet. Hierna heb ik de kale plekken gestipt met een lakstift, dit ging erg snel en makkelijk. Na het lakken mrt een doek over gegaan om overtollige lak te verwijderen. Het probleem is echter dat ik op sommige plaatsen de lak iets te dik heb aangebracht en dat is nou ook niet echt een mooi zicht. Ik heb geprobeert te polijsten, scratch remover en commandant polijst hiervoor te gebruiken maar geen van allen helpt. Weten jullie hier misschien iets voor? Is mijn polijstmiddel of zijn mijn pads misschien niet schurend genoeg? Alvast bedankt voor jullie reacties! Zou de auto volledig glanzend zonder steenslag en krassen willen krijgen.
 
3M automotive wetsand papier korrel 2000 2500 en 3000. In deze volgorde de plekjes voorzichtig wetsanden en dan polijsten.
 
Jeroen Merlijn;n398967 zei:
3M automotive wetsand papier korrel 2000 2500 en 3000. In deze volgorde de plekjes voorzichtig wetsanden en dan polijsten.
Daar was ik al bang van, ben niet zo kapot van schuren aan een auto haha. Wat denk je over de krassen? Vaker/langer polijsten of ligt het aan het materiaal?
 
Nee niet tot nauwelijks. Het zijn ondiepe krassen die iets lichter zwart zijn dan de goede lak. Bijvoorbeeld van steentjes en langs takken rijden maar ook van sleutels op het portier