• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lappenschijf of cone voor polijsten.

johnsdale

Detailing addict
4 jan 2010
189
62
Hallo mensen, Ik ga mijn velgen polijsten, nu heb ik hier nog een vraag over. Ik weet hoe het zit met het schuren 600 tm 2000.. maar daarna.. Moet ik hierna met een lappenschijf en een polijstblok aan de slag of kan ik beter met een cone aan de slag icm de SSR serie van Pb? Gr John
 
Ik heb toevallig mijn "nieuwe" velgen afgelopen weekend aangepakt, ik heb zelf eerst alles mooi strak geschuurd, met P80/120 en daarna steeds fijner gegaan tot 1000 daarna heb ik een lappenschijf gepakt en met een polijstblok aan de slag gegaan. Op sommige plekken bij de spaken vooral kwam ik er niet altijd mooi bij, hier ben ik met de hand verder gegaan en aluminium poets. Misschien dat een polijst cone hier voor juist goed werkt, maar ik heb het terug mooi gekregen en ben er blij mee!

Neem de tijd om te schuren! niet te snel van korrel wisselen!

Van:

156uzhe.jpg


Naar:

2w66h4j.jpg
 
Zow die zijn goed opgeknapt!! Hoelang ben je met 1 velg bezig geweest? Ik denk dat ik dan toch maar zon polijstsetje ga aanschaffen!
 
Een uurje of 2/3 per velg ongeveer, harten zijn inmiddels wit gespoten en ziet een stuk beter uit (in mijn voorstel topic staan foto's), mocht je meer info/tips willen hebben kun je me gerust pm-en;)
 
Tussen een viltschijf en een lappenschijf zit wel verschil, de cut is hoger. Maar het principe is hetzelfde.