• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leren stuur schoonmaken met APC 1:4

VroemGTI

Detailing rookie
29 jun 2009
50
10
Afgelopen weekend het interieur van mijn GTI schoongemaakt. Het stuur voelde vrij vettig aan en glom ook iets te veel. Om te reinigen heb ik PB's APC 1:4 verdund op een behoorlijk natte MF-doek gespoten en daarmee het stuur en de versnellingspook (is deels alu en klein deel leer) schoongemaakt. Het resultaat is prima, maar ik vraag me nu toch af of ik de APC niet verder had moeten verdunnen. En moet ik het leer van het stuur nu weer voeden met een of ander product? Ik heb nog een fles Leather Care cream van Autoglym. Maar ik wil juist een dof leren stuur en niet zo'n glimmende 4e hands look.
Wat zouden jullie doen?

IMG_1423.webp

Na het schoonmaken even een vochtige doek over het stuur halen zonder apc. Zo haal je alle resten APC van het stuur. Daarna een product als Gliptone Conditioner gebruiken. Een aantal uurtjes in laten trekken en dan het stuur afvegen met een droge doek. De Gliptone gebruik ik zelf voor sturen en hij laat absoluut geen gladde laag achter. Het stuur word er heerlijk stroef van. Daarnaast kan je prima 1:10 gebruiken. Hier krijg je de meeste troep er wel mee af, en daarna kan je altijd nog 1:4 gebruiken als de 1:10 de mild was.

Oh ja, dat vergat ik nog te zeggen: ik heb daarna natuurlijk met een andere natte MF-doek met warm water het stuur weer afgenomen om de resten APC te verwijderen.

@dutchcardetailing: bedankt voor de tip! Ik ga die gliptone eens even opsnorren.