• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lid geworden

P@sc@l

Detailing trainee
10 aug 2018
14
25
Groenlo
Hallo allemaal...

Ik heb me maar eens aangemeld op het forum, ookal was dat om iets over te kopen :)

Mijn naam als je die nog niet ontcijferd had is Pascal. Woon in in Groenlo, vlak bij de Duitse grens. 24 jaar en ik werk bij een online marketing bureau. Huidige auto is een Seat Toledo in een hele lastige rood/oranje metallic kleur.

Ben al een aantal jaren klant bij CC. Mijn eerste bestelling was destijds een droogdoek, omdat ik na het "wassen" van mijn auto in de wasbox (ja, lekker met die borstels op de lak!) niet met een natte auto terug naar huis wilde rijden ivm het direct vies worden. Toen begon ik mij te interesseren in hoe een goede wasbeurt eigenlijk moet. Stukje bij beetje kocht ik steeds meer goede producten en ik had na een tijd het wassen goed onder de knie. Toen wilde ik ook waxen, later kocht ik een DAP 500, en zo ontstond een zekere hobby, echter nog wel op beginners niveau. Beginner wil ik mijzelf inmiddels niet meer noemen maar zeker nog niet gevorderd.

Regelmatig krijg ik, wanneer ik de auto was of als ik met de DAP in de weer ben, de vraag: Ga je de auto verkopen? Omdat men niet gewend is dat een auto zo onderhouden kan worden lijkt het dan al snel alsof je hem mooi poetst voor als de koper straks komt kijken hahaha.

Ik heb al vaak op het forum gelezen en wie weet kan ik nog eens iets toevoegen, ik heb nu een account :)
 
Allen dank voor het warme welkom!

@Cordoba Ik heb eigenlijk geen ervaring met een andere machine, dus vergelijken of oordelen kan ik zelf niet. Maar ik zag af en toe berichten waarin wordt gezegd dat een 500 niet slechter is dan een 900 of minder kan en dat het vooral afhangt van de gebruikte middelen en de druk die je zelf uitoefent.
Toevallig vandaag met de auto bezig geweest. Heb de auto nog niet zo lang en het was de laatste tijd steeds te warm om de lak eens goed aan te pakken. Kwam er vandaag achter dat er werkelijk geen vierkante cm is waar geen swirl of kras op zit. De verkoper heeft het goed kunnen verbergen helaas.

Ik gebruik Scholl S3 icm een witte spiderpad en 2 correctierondes later zie ik nóg krasjes en weinig verschil met de kant die ik niet gedaan heb (qua kleur/glans dan). Zou dit met een DAP 900 beter gaan?
 
Je moet allereerst niet te veel druk uitoefenen op de machine, op een liggend vlak (motorkap, dak) is het gewicht van de machine voldoende druk, en op de verticale vlakken moet je dus ongeveer dezelfde druk op de machine zetten als het gewicht van het apparaat. Een DAP900 heeft wat meer power, en ik dacht ook een betere toerenregeling dan de 500. (de electronica houdt de pad beter op toeren, zonder dat ie de boel forceert).

Anders proberen of je met een meer ervaren detailer in je omgeving een keer mee mag kijken, of dat ie je wil helpen. Overigens je bent niet toevallig dezelfde Pascal uit Groenlo die ik (via S-O) een poosje terug gesproken heb over een interieurverlichting?
 
Hahaha heel toevallig wel dezelfde als op S-O Wat leuk :)

Eens met een ervaren detailer die ook een zwaardere machine heeft dacht ik een hele tijd geleden al aan, ga ik toch maar eens doen dan!
 
Je kunt eens proberen om contact te krijgen met Hans van SO (niet Snah) hij woont in Rijssen en heeft volgens mij 1 of 2 jaar terug ook een DAP aangeschaft voor zijn Leon. Andere optie is om hier een oproep te plaatsen of je bij iemand in de regio mee kan kijken, of dat iemand een keer mee wil kijken hoe jij zelf polijst.
 
  • Leuk
Reactions: P@sc@l