• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mat zwarte velgen met krasjes

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Hallo ik ging vandaag even kijken naar mijn winterwielen wou deze eigenlijk in de wax zetten maar nu zag ik allemaal krasjes.. kunnen deze velgen gepolijst worden of is dit schadelijk voor de lak?

66mcra.webp

edit: "Thanks to the​ salt-spray-tested clear lacquer coating, this high-quality wheel is ideal for winter..."

Dus een gewone clear coat neem ik aan?

Ivo geeft het eigenlijk al aan; alle materialen die je polijst gaan glanzen.
Het grootste nadeel van een matte lak, is dan ook dat je geen lakdefecten kunt polijsten zonder dat je een glanzend resultaat krijgt.
Het enige wat je dus kunt doen, is waxen met een wax die geschikt is voor matte lakken.
Zo'n wax heeft enigszins een vullend karakter, waardoor de lakdefecten wat minder zichtbaar worden.

Je zou het kunnen proberen met Poorboys Professional Polish, volgens de omschrijving uit de webshop: "Deze polish is tevens geschikt voor milde reiniging van matte lakken (en matte wraps) in combinatie met een zachte finishing pad."

Ik weet dat PP geen schuurkorrel heeft, echter een ander citaat uit de omschrijving uit de webshop: "Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer." Baat het niet, schaadt het niet en dan is de PP voor allerlei andere zaken inzetbaar ;)

Je hebt gelijk, ik zie het inderdaad nu ook op de fles staan.
Dacht altijd dat de gewone PP een cleaner was en de PP2, naast een cleaner ook voor krasjes bedoeld was.
Ik zou er hoe dan ook voorzichtig mee zijn, want met krasjes weghalen polijst je en dat levert glans op.
Voor matte lakken wordt een finishing pad aanbevolen, waarmee je dan vooral een reinigende functie zal hebben.

Uiteraard voorzichtig zijn, bij polijsten van (niet matte) lak pak je ook niet als eerste het zwaarste geschut.

nano Mochten de krasjes verwijderd zijn zou je voor de matte lak 1 van de volgende kunnen overwegen: ​https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Matte_lak_en_Wraps