Zo, alles aangekocht en gestart met polijsten.
De S3 icm. de spider pad heeft inderdaad wat meer correctie dan geel en Veloce.
Verder heb ik nog wat vragen bij het polijsten want ik vind enorm uiteenlopende info. Hoeveel passes (1x = horizontaal en verticaal) maak je gemiddeld per hit? Na hoeveel hits spoel je best je pad even uit (lees meningen van elke hit tot een een volledige motorkap...)? Dien ik voor meer correctie meer druk te zetten? Hoeveel druk ongeveer?
Pads zijn een jaar oud. 1 maal gebruikt.@Crocky - Dat klinkt niet goed. Probleempje met de lijm, lijkt me.
Zijn de pads nieuw? Wat gebruik je om schoon te maken?
Pads zijn een jaar oud. 1 maal gebruikt.
Tijdens het polijsten reinig ik gewoon met water en af en toe wat APC na enkele keren reinigen. Goed water uitdrukken en dat op de DAP, starten op stand 1, na 30 sec even op 2 en klaar. Alle recessed pads lossen bij mij op de rand velcro-pad. Kunnen allemaal de vuilbak in.
Ik hoorde juist het tegenovergestelde! Zie onderstaand citaat van CarClean.Ik zou dan even advies inwinnen bij Carclean.
Toen ik hier net oo het forum kwam, ruim 2 jaar geleden, pikte ik her-en-der op dat er bij de Monello-pads vaker problemen waren met de verlijming. Dit lag toen al wel in het verleden, dacht ik.
Daarom mocht je de pads ook niet vouwen of fijnknijpen met het wassen enzo.
Daarnaast vinden wij de Scholl Concepts polijstpads goed qua correctie maar ze zijn ze wel gevoelig voor verbranding. Het mooie van een dual action machine zoals de DAP900 is dat het lakwerk nauwelijks warm wordt.
Dat is natuurlijk erg veilig maar de warmte ontstaat wel ergens anders: tussen steunplaat en pad. Bij flink polijsten kan de temperatuur tussen steunplaat en pad zomaar oplopen tot 80-90 graden.
De Scholl Concepts pads zijn waarschijnlijk (we weten het niet zeker want dat willen ze niet zeggen) thermisch verlijmd. Dat houdt in dat ze kwetsbaar zijn bij hogere temperaturen.
Ik hoorde juist het tegenovergestelde! Zie onderstaand citaat van CarClean.
Voor de TS: ik gebruik voor mijn SEAT Ibiza (toevallig vandaag) een Monello Ultra Thin Foamed Wool Pad. Werkt ontzettend fijn, alleen moet wel zeggen dat het lijkt alsof deze pads wel echt snel vollopen met product. Na 1/2 van de auto is de pad wel aardig vol naar mijn idee. Ik twijfel dan ook om de normale Foamed Wool aan te schaffen. Na de Ultra Thin ga ik er overheen met de gele pad van Monello en tot slot de witte pad voor de finishing. Ook dit in combinatie met S3 en S30 van Scholl met haar fantastische doppen (grapje).
Bekijk bijlage 98464
Misschien is 'ie al verbrandFf Off - topic: hoe zie je dat je pad verbrand is en als dusdanig ook niet meer te gebruiken valt? Ik heb al een paar wagens met de paarse en oranje Scholl concept pads gedaan en tot op heden nog niks voor gehad...
Wat heeft een citaat van Carclean over Scholl pads te maken met de Monello Recessed pads?Ik hoorde juist het tegenovergestelde! Zie onderstaand citaat van CarClean.
Je gaf aan dat Monello pads iets hadden met de verlijming. Ik had dit bij Carclean destijds al eens nagevraagd en zij gaven aan dat dit bij Scholl het geval is/was. VandaarWat heeft een citaat van Carclean over Scholl pads te maken met de Monello Recessed pads?
Je gaf aan dat Monello pads iets hadden met de verlijming. Ik had dit bij Carclean destijds al eens nagevraagd en zij gaven aan dat dit bij Scholl het geval is/was. Vandaar
moet wel zeggen dat het lijkt alsof deze pads wel echt snel vollopen met product. Na 1/2 van de auto is de pad wel aardig vol naar mijn idee.