• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meer correctie dan met yellow + Monello Veloce

Nadeel van een witte sandwich pad is wel dat deze moeilijk contouren kan maken op een wagen. Als er veel vormpjes, lijntjes, en smalle kantjes zijn, dan is een zachtere pad a la scholl paars beter. Icm met S3 geeft deze ook zeer mooie correctie!
 
Laatst bewerkt:
Idealiter wil je ook met een zachtere foampad de randen van deze contouren niet raken/overlappen. :p Lak is dunner daar, dus dat pak je sowieso lokaal aan zodat je raakvlak beter is. :D Grote vlakken zal je, met name op zo'n harde VAG-lak, zeker wel met een spiderpad willen doen. :p
 
Ik moet me even nuanceren; Ik praatte uit het oogpunt van de 3" pad. Op een 5.5" is een spiderpad geen probleem want dan pak je zoals je zegt meestal grote vlakke stukken. Echter op 3" vind ik een spiderpad in veel gevallen niet lekker werken. Daarom plak je ook de randen af met tape voor het risico op verbranding te voorkomen :p.
 
Zo, alles aangekocht en gestart met polijsten.
De S3 icm. de spider pad heeft inderdaad wat meer correctie dan geel en Veloce.

Verder heb ik nog wat vragen bij het polijsten want ik vind enorm uiteenlopende info. Hoeveel passes (1x = horizontaal en verticaal) maak je gemiddeld per hit? Na hoeveel hits spoel je best je pad even uit (lees meningen van elke hit tot een volledige motorkap...)? Dien ik voor meer correctie meer druk te zetten? Hoeveel druk ongeveer?
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaken:
Wanneer de pad volgelopen is. Bij meer correctie zul je de pad eerder moeten reinigen vanwege de lak die je weghaalt en bij overmatig gebruik van polijst pasta zal de pad ook sneller vol zitten.

Druk:
Op de backingplate staan streepjes, in principe kun je drukken totdat de streep stil komt te staan. Dan druk je teveel omdat de machine dan stopt met roteren.
 
Zo, alles aangekocht en gestart met polijsten.
De S3 icm. de spider pad heeft inderdaad wat meer correctie dan geel en Veloce.

Verder heb ik nog wat vragen bij het polijsten want ik vind enorm uiteenlopende info. Hoeveel passes (1x = horizontaal en verticaal) maak je gemiddeld per hit? Na hoeveel hits spoel je best je pad even uit (lees meningen van elke hit tot een een volledige motorkap...)? Dien ik voor meer correctie meer druk te zetten? Hoeveel druk ongeveer?

Je was toch niet vanmorgen om half vijf al aan het polijsten?? Dat is wel inzet tonen!

Met S3 doe ik meestal 1 of 2 passes op hoge snelheid voor correctie en dan nog een pass op lage snelheid om af te werken als ik aan één hit genoeg denk te hebben.

Ik gebruik weinig druk en probeer zoveel mogelijk de machine het werk te laten doen, anders ben ik kapot na een dag werken. Maar zolang je pad blijft draaien kan je best wat druk erop zetten.

Uitspoelen is heel erg afhankelijk van de omstandigheden, vind altijd na een 'motorkap of paneel' weinigzeggend. Motorkap van mijn Nissan is ongeveer evenveel oppervlakte als de hele auto van mn moeder.

Bekijk gewoon hoe 'vuil' je pad is na een hit en of je veel stof hebt en nog wel je beoogde correctie haalt. Zit je pad vol met oud polijstmiddel of je correctie wordt minder dan spoel je 'm uit anders kan je best nog een keer gebruiken. Maar beter een keer te vaak schoonmaken dan te lang met een vuile pad doorwerken, daar schiet je namelijk niets mee op en je riskeert dat je je pad kapot draait.
 
Ik doe eigenlijk altijd om de 2 hits de pad schoonmaken
gewoon voor het zekere ga binnenkort eens deze eens proberen
Tornado_Pad_Cleaner_946ml_104022.jpg

Ik was de pad uit met water en een beetje shampoo wat ook goed werkt
Maar misschien werkt dit toch iets beter(iemand toevallig ervaring met dit product)
 
Gebruiken jullie de recessed pads van Monello? Deze draaien bij mij keer op keer stuk binnenin tussen pad en velcro (het recessed gedeelte) bij het droogdraaien op stand 1-2. Bij de normale pads heb ik hier nooit porblemen mee...
 
@Crocky - Dat klinkt niet goed. :) Probleempje met de lijm, lijkt me.

Zijn de pads nieuw? Wat gebruik je om schoon te maken?
Pads zijn een jaar oud. 1 maal gebruikt.
Tijdens het polijsten reinig ik gewoon met water en af en toe wat APC na enkele keren reinigen. Goed water uitdrukken en dat op de DAP, starten op stand 1, na 30 sec even op 2 en klaar. Alle recessed pads lossen bij mij op de rand velcro-pad. Kunnen allemaal de vuilbak in.
 
Pads zijn een jaar oud. 1 maal gebruikt.
Tijdens het polijsten reinig ik gewoon met water en af en toe wat APC na enkele keren reinigen. Goed water uitdrukken en dat op de DAP, starten op stand 1, na 30 sec even op 2 en klaar. Alle recessed pads lossen bij mij op de rand velcro-pad. Kunnen allemaal de vuilbak in.

Ik zou dan even advies inwinnen bij Carclean.

Toen ik hier net oo het forum kwam, ruim 2 jaar geleden, pikte ik her-en-der op dat er bij de Monello-pads vaker problemen waren met de verlijming. Dit lag toen al wel in het verleden, dacht ik.

Daarom mocht je de pads ook niet vouwen of fijnknijpen met het wassen enzo.
 
Ik zou dan even advies inwinnen bij Carclean.

Toen ik hier net oo het forum kwam, ruim 2 jaar geleden, pikte ik her-en-der op dat er bij de Monello-pads vaker problemen waren met de verlijming. Dit lag toen al wel in het verleden, dacht ik.

Daarom mocht je de pads ook niet vouwen of fijnknijpen met het wassen enzo.
Ik hoorde juist het tegenovergestelde! :p Zie onderstaand citaat van CarClean.

Daarnaast vinden wij de Scholl Concepts polijstpads goed qua correctie maar ze zijn ze wel gevoelig voor verbranding. Het mooie van een dual action machine zoals de DAP900 is dat het lakwerk nauwelijks warm wordt.

Dat is natuurlijk erg veilig maar de warmte ontstaat wel ergens anders: tussen steunplaat en pad. Bij flink polijsten kan de temperatuur tussen steunplaat en pad zomaar oplopen tot 80-90 graden.

De Scholl Concepts pads zijn waarschijnlijk (we weten het niet zeker want dat willen ze niet zeggen) thermisch verlijmd. Dat houdt in dat ze kwetsbaar zijn bij hogere temperaturen.

Voor de TS: ik gebruik voor mijn SEAT Ibiza (toevallig vandaag) een Monello Ultra Thin Foamed Wool Pad. Werkt ontzettend fijn, alleen moet wel zeggen dat het lijkt alsof deze pads wel echt snel vollopen met product. Na 1/2 van de auto is de pad wel aardig vol naar mijn idee. Ik twijfel dan ook om de normale Foamed Wool aan te schaffen. Na de Ultra Thin ga ik er overheen met de gele pad van Monello en tot slot de witte pad voor de finishing. Ook dit in combinatie met S3 en S30 van Scholl met haar fantastische doppen (grapje).

NSFNs2t.png
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik hoorde juist het tegenovergestelde! :p Zie onderstaand citaat van CarClean.



Voor de TS: ik gebruik voor mijn SEAT Ibiza (toevallig vandaag) een Monello Ultra Thin Foamed Wool Pad. Werkt ontzettend fijn, alleen moet wel zeggen dat het lijkt alsof deze pads wel echt snel vollopen met product. Na 1/2 van de auto is de pad wel aardig vol naar mijn idee. Ik twijfel dan ook om de normale Foamed Wool aan te schaffen. Na de Ultra Thin ga ik er overheen met de gele pad van Monello en tot slot de witte pad voor de finishing. Ook dit in combinatie met S3 en S30 van Scholl met haar fantastische doppen (grapje).

Bekijk bijlage 98464

Ff Off - topic: hoe zie je dat je pad verbrand is en als dusdanig ook niet meer te gebruiken valt? Ik heb al een paar wagens met de paarse en oranje Scholl concept pads gedaan en tot op heden nog niks voor gehad...
 
Ff Off - topic: hoe zie je dat je pad verbrand is en als dusdanig ook niet meer te gebruiken valt? Ik heb al een paar wagens met de paarse en oranje Scholl concept pads gedaan en tot op heden nog niks voor gehad...
Misschien is 'ie al verbrand :p
Geen idee eigenlijk, volgens mij laat de velcro dan ook wel los.
 
Wat heeft een citaat van Carclean over Scholl pads te maken met de Monello Recessed pads? :D
Je gaf aan dat Monello pads iets hadden met de verlijming. Ik had dit bij Carclean destijds al eens nagevraagd en zij gaven aan dat dit bij Scholl het geval is/was. Vandaar :)
 
Je gaf aan dat Monello pads iets hadden met de verlijming. Ik had dit bij Carclean destijds al eens nagevraagd en zij gaven aan dat dit bij Scholl het geval is/was. Vandaar :)

Ah, dat haalde ik niet uit de citaat. Lees namelijk niks over Monello. :p Anyways... Ik weet bijna zeker dat de verlijming van Monello ook niet goed was omdat ik zelf toen ook alleen maar de Raffini-pads had en ik een tijdje voorzichtig ben geweest met wassen. Ik hield ze vlak en kneep ze zeker niet uit, maar inmiddels doe ik dat wel gewoon omdat er later werd bevestigd dat er is gewerkt aan het lijm-probleem. :D