• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars drying towel wordt hard en neemt geen water meer op, wat nu?

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Mijn Meguiars droogdoek was geweldig, maar het ia gewoon troep, als ik de auto een paar keer gewassen had is hij van hard patroon naar een zacht patroon gegaan die niks meer opneemt. Het water blijft gewoon op de lak liggen en ik kan hem zelfs uitwringen.
Het is slecht van Meguiars,want de concurrentie is goedkoper [ en een heel stuk] goedkoper.

Ik heb alles gedaan wat er op het etiket stond, dus daar ligt het niet aan.

tips, mededelingen , enz. zijn welkom

Alvast bedankt iedereen!
 
Met wasverzachter gewassen? Zo ja, dan wordt de opname steeds minder.
Zou lekker gaan kijken voor een Delirium .... nu zelfs in de aanbieding ;)
 
De WaterMagnet degraderen tot velgen droogdoek en fijn de CFS Delirium droogdoek kopen.

Ik kan met deze doek 2 middelgrote auto's (mits goed in de wax) afdrogen zonder uitwringen.

Ik ken op dit moment géén betere doek die zoveel water opneemt 8o
 
Wassen zonder wasverzachter + een scheut azijn in het vakje voor de wasverzachter (maar dat heb je waarschijnlijk reeds geprobeerd...), ik durf mijn watermagnets wel af en toe es in te sprayen net voor het wassen met (don't shoot me..) Dasty, om ze grondig schoon te maken en te ontvetten..

Beste advies is waarschijnlijk: betere droogdoek aanschaffen en watermagnet gebruiken voor velgen of deursponningen,....
 
Ik gebruik nooit wasverzachter voor mijn droogdoeken + microvezeldoeken, ook ga ik de delerium aanschaffen, zo te zijn aan de reacties 5/5 en jullie is dit een heel goed product, je kan er zelfs bijna 2 van kopen i.p.v. de meguiars droogdoek.
 
[Hoi bs,

Heb je je Water Magnet gewassen na gebruik, en zo ja, hoe? De meest gehoorde klacht over de Water Magnet is juist dat hij harder wordt dan zachter. Wel ook dat het absorptievermogen terugloopt, maar dan dus eerder met een hardere structuur.

Als ik het zo van je hoor, klinkt het alsof je wasverzachter gebruikt hebt.]

Sorry, ik zie dat mijn vragen achterhaald zijn; ik had deze post klaarstaan maar er kwam even iets tussendoor :confused:
 
hoi speeDJ,

Mijn Meguiar's droogdoek was geweldig, maar het ia gewoon troep, als ik de auto een paar keer gewassen had is hij van hard patroon naar een zacht patroon gegaan die niks meer opneemt.
We hebben zelfs geen wasverzachter in huis.
 
Ik zou je ook van harte de Delirium aanraden, of de Poorboys Waffle Weave Drying Towel als je liever bij wafelstructuur blijft.
Uiteraard kun je proberen Meguiar's een briefje te sturen?
 
Meguiars een bericht/ briefje sturen heb ik ook gedaan over m'n droogdoek èn over de Chemical resist sprayers.

Als antwoord kreeg ik een folder een een sample uiterst slappe NXT wax.

En inderdaad Nu eXit die Troep!

De sprayers en de doek werden door carclean geheel gratis vervangen. Zoals het hoort.
 
ja, had ik ook al in gedachten toen mijn dichtsbijzijnde autospeciaalzaak zei tegen mij dat de doek al over de garantie was, daarop heb ik gezegd dat Meguiars gezegd heeft dat je deze doek nooit uit kan wringen, hoe oud hij ook is.
Wat schiet ik verder met een nieuwe doek op, je staat wel ergens voor, maar als je een paar weken verder bent heb je hetzelfde probleem, dus ik ga voor de delerium.
 
Tja, ik weet het ook niet, maar wellicht kun je Meguiar's uitleggen dat je geen vertrouwen hebt in een nieuw exemplaar van de Water Magnet en of ze iets voor je kunnen betekenen? Veel succes in ieder geval en de oude Water Magnet inderdaad degraderen voor velgen of andere vieze klusjes (bij lekkages kun je 'm altijd nog als niet-opnemende dweil gebruiken :D )
 
ja, lekker volwassen van je... :no

Schrijf gewoon wat je vindt: de kwaliteit van de doek valt tegen. En termen als 'in de steek gelaten' komen een beetje lachwekkend dramatisch over.
 
heb helaas dezelfde ervaring. Ik heb nu die van poorboys. Deze is groter, neemt veel meer water op en is daarbij nog goedkoper ook....

Ik zou ze gewoon in je brief schrijven over het feit dat er een kwaliteitsprobleem is met hun droogdoeken. Niet te emotioneel reageren. Vraag eventueel aan de invoerder of hij geen demo wil geven met jou doek. Zo komt hij er zelf ook achter dat er wat scheelt met hun doek :-"
 
bs,

Je bent vaag, hij is al uit de garantie, maar na een paar weken deed die al slecht.

Je "brief" slaat ook werkelijk waar nergens op, zo bereik je niets.

Ik weet niet wat je wil, maar wat je ook wil, op deze manier ga je het in ieder geval niet bereiken.
 
bs zei:
.....daarop heb ik gezegd dat Meguiar's gezegd heeft dat je deze doek nooit uit kan wringen, hoe oud hij ook is.
.....



gel*l van de bovenste plank....ik werk er vrijwel dagelijks mee en je kunt die doek prima uitwringen als hij te nat wordt.
gaat íe niet van stuk ofzo
 
dat is ook enigzins juist, maar bij ging hij vanzelf al druppelen, zonder dat ik hem had uitgewrongen.