• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhouding Wolfgang Auto Bath

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik ben weer eens een bestelling aan het voorbereiden en zie dat ik ook weer wat shampoo nodig bent. Ik gebruik momenteel Dodo Born To Be Mild. Maar hoor ook goede verhalen over Wolfgang Auto Bath. Heb er al 1 keer meegewassen maar dat was een tijdje terug. Dus het verschil tussen beide weet ik zo even niet meer.

Ik zag op de site te kijken naar de mengverhouding van Auto Bath, maar kan deze niet vinden. Iemand enig idee heveel ml je gebruikt op 10 liter water? Met andere woorden is de Auto Bath zuiniger in gebruik dan de DoDo?

Dit zegt de Wolfgang site over de Bath:

1- Thoroughly rinse the vehicle to remove excess dirt.
2- Pour 1-2 oz. of Auto Bathe in a 5 gallon bucket and dilute with a heavy jet of water to activate suds.
3- For best results, wash vehicle from the top down with a sponge or mitt, rinsing frequently to avoid water spotting.

1 oz. = +/- 25 gram ;)

Volgens de fles moet er 1 tot 2 oz. in een emmer met water (28-56 gram), wat dus denk ik overeen zal komen met 20-25 tot 40-50 ml. Is dus iets (1,5 X) minder zuinig dan de Born to be mild als je de minimale hoeveelheid voor Auto bathe aanhoudt.
Ik heb ze allebei en moet eigenlijk zeggen dat ik geen noemenswaardige verschillen zie of voel tussen beide shampoos.

Als je uitgaat van een 5 gallon emmer, is het dus ongeveer even zuinig als de Born to be mild. Bij mijn fles staat er echter geen 5 gallon op maar gewoon een emmer, dus was uitgegaan van de nederlandse emmer, die normaal 10-12 liter zijn. Maar ja, in Amerika is alles groter $$)

1 oz (in dit geval fluid ounce) komt overeen met een kleine 30 ml (28.4 ml).
Zelf doe ik een dopje van de Wolfgang Auto Bathe met ca 7 liter water. Dit houd ik standaard aan bij alle sopjes. Ik ga niet exact zitten afmeten hoeveel ml nu bij hoeveel liter gaat. Ik weet ook niet hoeveel ml er in een dopje gaat.
Denk eraan dat je met dit warme weer paneel voor paneel doet wassen en meteen moet afspoelen om irritante water spots te voorkomen. Of in de schaduw wassen natuurlijk. De spots krijg ik er niet vanaf met een detailer spray.

Bedankt voor de antwoorden. Dan is blijf ik denk ik toch maar bij de Born to be mild. Deze bevalt prima en is wat goedkoper in aanschaf (wel minder ml natuurlijk als je de 250 ml neemt).

Werkt prima op een wagen die in de wax staat en om de 2 weken gewassen wordt (wordt de nodige kilometers mee gemaakt en staat langs het spoor...). Ik merk niet veel verschil tussen BTBM en Bathe moet ik zeggen. BTBM gebruik ik rond de 25ML op 19L en Bathe 30ML dus.

+1 Dat heb ik ook, skybumb

ik gebruik bij beide shampoo's 25ml op een liter op 14 a 15L. (wij hebben dan nog redelijk zacht water) licht dus aan de water kwaliteit!!!

let er wel op dat de Auto bathe een ultra dunne glanslaag achter laat.
de auto bathe is dan ook minder geschikt voor mat finish auto's.

Overigens is de Auto bathe in gallon vorm wel weer zeer goed te betalen met circa 0,35 eurocent per was beurt bij 28ml

SkyBuMp zei:
30ML op 19 liter vind ik een mooie combinatie.
Ik gebruik ook zoiets. Ik heb zo'n maatbekertje bij een bestelling gekregen, waarmee je in Fluid Ounces af kunt meten. Die vul ik tot 1 fl. oz. oftewel ruwweg 30mL. Dit op een volle GG-emmer (19 liter)
topshampoo :-)^

ja die 1.2ml gaat nog wat uit maken op die 10liters water :lol

naja het is wel duidelijk dat BTBM en AB erg aan elkaar gewaagd zijn. en dat AB een dun glanslaagje achter laat.

Even dit topic een bump geven: ik heb gisteren Autobath van Eelco gekregen. Mijn vrouw gisteren nog zo ver kunnen krijgen dat ze de auto even ging wassen met Autobath. Ik hanteerde 20ml op 20 liter, Eelco wist de verhouding ook niet precies. Had hetzelfde probleem wat Eelco ook had: na het afspoelen slaat het water 'dood' op de lak. Geen beading en sheeting. Zal dit weekend eens 30ml op 19 liter proberen wat hierboven staat. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben; 'dood' slaan van het water op de lak?