Afgelopen weekend weer de nodige uren gemaakt en het einde komt in zicht.
Zaterdag een begin gemaakt met afschalen met Scholl S17.
Zondag kwam
@m@rio langs om hulp te bieden met de Ibrid. De auto heeft gelukkig niet zo heel fijn kleine hoekjes/randjes/etc, maar de A-stijlen, de luchtrooster op de motorkap en het geribbelde onderste deel van de deuren en achterschermen kon ik niet met een 3" pad doen, dus daar kwam de Ibrid van pas. Helaas viel het nog niet mee om de juiste correctie te krijgen en op het geribbelde gedeelte was ook de Ibrid niet de uitkomst. Een aantal delen hebben we daarom met de hand gedaan, en ik moet zeggen dat me dat niet eens tegen viel. Beetje S3 op een
Peluche Verde en gaan met die banaan! Daarna nog S17 op dezelfde doek. De finish was niet zo mooi, en doordat het niet overal goed mogelijk was om roterende beweginen te maken zag je fijne strepen in de polijstrichting. (Ik hoop dat dit duidelijk is).
Daarna heb ik de auto 2 keer afgenomen met
Nanolex EX, waarna ik ben gaan finishen met
Gyeon Primer. Ik weet dat het beter is om de auto te wassen met heet water en iets als
Nanolex Prewash, maar dat was helaas niet mogelijk, dus ik hoop dat de auto voldoende ontvet was. De Primer verwerkte prettig, al was het niet zo makkelijk af te nemen als bijvoorbeeld Rupes Wit. Het bleef lang een beetje vettig (je bleef een waasje zien na de eerste keer afnemen), dus ik heb een aantal malen nieuwe doeken gepakt. De lak werd er in elk geval heeel glad van.
Wat staat er nog op het programma?
Ik ben van plan komende zaterdag de laatste twee panelen te polijsten met Primer, zodat ik zondag de coating (Mohs/Mohs/Skin) aan kan brengen.
Overigens, na gebruik van Primer moet je minimaal 24 uur wachten om zonder gebruik van Prep een coating aan te kunnen brengen. Nu zal er in mijn geval, voor het grootste deel van de auto, een week zitten tussen Primer en de coating. Weet iemand of dit problemen oplevert?