• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes Benz SL500 R107 - bouwjaar 1985

Gisteren heb ik het compounden (zo goed als) afgerond, dus het fijnere polijstwerk kan beginnen. Slechts de geribbelde gedeelten, A-stijlen en wat handpolijstplekken moeten nog gecompound worden. Dat zal alleen een paar weken moeten wachten door vakanties van de eigenaar en mijzelf.

Hier nog een mooie before/after.

Voor:
20180211_133805.jpg


Na:
20180211_145405.jpg
 
Afgelopen weekend weer de nodige uren gemaakt en het einde komt in zicht.

Zaterdag een begin gemaakt met afschalen met Scholl S17.

Zondag kwam @m@rio langs om hulp te bieden met de Ibrid. De auto heeft gelukkig niet zo heel fijn kleine hoekjes/randjes/etc, maar de A-stijlen, de luchtrooster op de motorkap en het geribbelde onderste deel van de deuren en achterschermen kon ik niet met een 3" pad doen, dus daar kwam de Ibrid van pas. Helaas viel het nog niet mee om de juiste correctie te krijgen en op het geribbelde gedeelte was ook de Ibrid niet de uitkomst. Een aantal delen hebben we daarom met de hand gedaan, en ik moet zeggen dat me dat niet eens tegen viel. Beetje S3 op een Peluche Verde en gaan met die banaan! Daarna nog S17 op dezelfde doek. De finish was niet zo mooi, en doordat het niet overal goed mogelijk was om roterende beweginen te maken zag je fijne strepen in de polijstrichting. (Ik hoop dat dit duidelijk is).

Daarna heb ik de auto 2 keer afgenomen met Nanolex EX, waarna ik ben gaan finishen met Gyeon Primer. Ik weet dat het beter is om de auto te wassen met heet water en iets als Nanolex Prewash, maar dat was helaas niet mogelijk, dus ik hoop dat de auto voldoende ontvet was. De Primer verwerkte prettig, al was het niet zo makkelijk af te nemen als bijvoorbeeld Rupes Wit. Het bleef lang een beetje vettig (je bleef een waasje zien na de eerste keer afnemen), dus ik heb een aantal malen nieuwe doeken gepakt. De lak werd er in elk geval heeel glad van.

Wat staat er nog op het programma?

Ik ben van plan komende zaterdag de laatste twee panelen te polijsten met Primer, zodat ik zondag de coating (Mohs/Mohs/Skin) aan kan brengen.

Overigens, na gebruik van Primer moet je minimaal 24 uur wachten om zonder gebruik van Prep een coating aan te kunnen brengen. Nu zal er in mijn geval, voor het grootste deel van de auto, een week zitten tussen Primer en de coating. Weet iemand of dit problemen oplevert?
 
Eigenlijk nu voor het eerst dit topic bekeken, en het bracht weer een oude nachtmerrie boven: auto gewassen en gedroogd (met een zeem in die tijd), en iedere keer water wat onder zo'n chroomstrip vandaan loopt. :mad: Dan merk je dat moderne auto's toch wel een stuk makkelijker zijn met wassen.

Wat de ribbels aan de onderkant betreft: ik denk dat je dat niet met een vlakke pad moet doen, omdat je dan snel door de lak op de toppen gaat, en in het dal maar weinig polijst. Probeer eens of je met een cone of een bal deze ribbels beter te lijf kunt gaan.
 
@cordob Heb ik ook aan gedacht, maar ik heb het nu met de hand gedaan. Mijn vingers zijn precies even breed als de ribbels, dus dat ging best goed. Verder is dat deel van de auto bijna nooit goed in zicht, dus heb ik het hier maar bij gelaten.

En ja, moderne auto's zitten een stuk beter in elkaar. Bij zulke oude auto's krijg ik altijd het idee dat het 'houtje-touwtje' is opgelost. 'Oh, deze plaatdelen passen niet helemaal, laten we er maar een stuk rubber over doen om de boel af te dichten'.
 
Gisteren en vandaag heb ik de MB afgerond. Gisteren nog 2 panelen gepolijst met Gyeon Primer en vandaag 2 lagen Mohs en 1 laag Skin aangebracht, en daarnaast nog wat 'losse werkjes' gedaan zoals de uitlaten.

Hierbij nog wat foto's van het eindresultaat.

Edit: gisteren ook de ramen behandeld met Nanolex Ultra Glass Sealant.
 

Bijlagen

  • 20180311_173454.jpg
    20180311_173454.jpg
    152,2 KB · Weergaven: 168
  • 20180311_173500.jpg
    20180311_173500.jpg
    132,3 KB · Weergaven: 199
  • 20180311_173556.jpg
    20180311_173556.jpg
    182,9 KB · Weergaven: 186
  • 20180311_173615.jpg
    20180311_173615.jpg
    128,1 KB · Weergaven: 216
  • 20180311_173756.jpg
    20180311_173756.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 272
Laatst bewerkt: