• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mg NXT Tech wax "aftoppen" met Collinite 845

Renzo 4000

Detailing chief
23 jul 2013
177
100
42
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met het daadwerkelijk detailen van mijn auto. Recent heb ik mijn Megane in de Collinite 845 gezet, op zich een prettig wax om te gebruiken en het resultaat vond ik an sich goed. Ik miste alleen die extra diepe glans / wetlook die ik wel bereikte met de NXT. Nu wordt hier vaak gesproken over het aftoppen van een tweede laag wax, dus zou ik kunnen starten met NXT en "aftoppen" met Collinite 845? Daarnaast ben ik niet helemaal zeker van het begrip "aftoppen" wat bedoelen jullie daarmee? Is dat simpelweg een tweede dunne laag wax aanbrengen? Hoe lang moet er tussen de twee lagen zitten?
 
In de NXT2.0 zitten cleaners en glaze bestanddelen. Deze zorgen onder andere voor de diepte in de glans. Ik denk dat je NXT2.0 prima kunt aftoppen met de Collinite wax. Aftoppen is inderdaad het aanbrengen van een tweede waxlaag. Tussen beide lagen kun je het best 12-24 tussen laten zitten. Het kan wellicht sneller achter elkaar, maar nu weet je zeker dat je ene wax volledig 'hard' is voor je de volgende aanbrengt. Het risico is namelijk dat als die niet droog is, je bij het aanbrengen van de tweede laag je weer met de eerste laag begint te "smeren" waardoor je allerlei lelijke vegen krijgen die dan weer moeilijk te verwijderen zijn.
 
Dit bevestigt wel mijn vermoeden IbizaSigno, dank daarvoor.

Nog even een aanvullende vraag, ik heb een Megane in Orange Cayenne kleur en ben dus echt zoekende naar een wax die deze kleur lekker die vette "wetlook" geeft. Zijn er nog andere waxen die dit wellicht beter doen dan de NXT? Ik heb nu de volgende waxen op mijn lijstje staan voor een nieuwe test:

Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Dodo Juice - Orange Crush wax panel pot - 30ml

Nog even een foto van mijn kleur(was hij net in de NXT gezet):

NMoqJoPl.jpg

JT6NIU5l.jpg

Op zich ziet dit er m.i. al er goed uit, al denk ik dat het nog net iets "natter" moet kunnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de Colli zitten delen petroleum heb ik me eens laten vertellen welke de NXT in jou geval weer aan zal tasten en dat zou zonde van je werk zijn...
 
Hetgene wat je mist zijn de glaze bestandsdelen van NXT, die ga je ook in Orange Crush of de Natty's niet terug vinden.

Ik denk dat je meer hebt aan een glaze (bijv Black Hole van Poorboys of Dodo's Lime Prime) onder de Collinite dan een extra wax over de Collinite.
 
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik ga iig blackhole proberen (deze stond al in mijn verlanglijstje van CC).
 
Op mijn Dynarouge GrandScénic haalt Blackhole in mijn ogen niets uit :( . Kan ook aan mijn ogen liggen natuurlijk8-) .
 
Mogelijks ga jij voor een nattere look dan ik. Kijk anders eens in "Projecten" bij detail "nieuwe Cee'd". Als de look na de wax je iets zegt: dat is twee laagjes EX-P met daarop een laagje Rainforest Rub. Maar op een blauwe wel.
web_zpsb2daa7b4.jpg


De rode GrandScénic werd nieuw behandeld door Protech en daar heb ik pas recent iets mee gedaan: gekleid en 1 laagje EX-P erop. Was al erg blij met het resultaat dat dat gaf, maar in het najaar ga ik die auto eens helemaal polijsten met de DAP en er dan SN Hybrid opzetten voor de winter.

De natste look die ik ken op mijn rode Renault: na het wassen afwerken met Red Mist.
P1000707_zps6009188d.jpg
8-)