• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Cooper S

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Dit weekend mijn eigen auto weer eens gedaan. Laatste poetsbeurt was in maart. Toen had ik de M16 gebruikt en deze is mij erg tegengevallen. Na nog geen 2 maanden was er geen beading effect meer te bekennen.

Wat heb ik gedaan/gebruikt:

Wielen:

Sopje NXT Carwash
EZ Wheelbrusch
Swissvax Wheel Brush
Swissvax Pneu

Carroserie:

Swissvax Carbath
Kleien
#83 op excenter
Plastic delen ontvet met Dasy
Plastic delen met Naturel Shine
Ramen met Glasscleaner
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Saphir

DSC_4985.jpg


Swrils:

DSC_4989.jpg

DSC_4990.jpg


Na wassen en kleien en nog een keer wassen met Swissvax Carbath.

DSC_4993.jpg


Fantastisch werk van een poetser bij de dealer!

DSC_4991.jpg


Gelukkig kreeg ik het eruit.

DSC_4996.jpg


Afters:

DSC_4998.jpg

DSC_4999.jpg

DSC_5000.jpg

DSC_5001.jpg

DSC_5002.jpg

DSC_5007.jpg

DSC_5008.jpg

DSC_5014.jpg

DSC_5015.jpg

DSC_5017.jpg

DSC_5018.jpg

DSC_5021.jpg

DSC_5022.jpg

DSC_5024.jpg

DSC_5026.jpg

DSC_5027.jpg

DSC_5031.jpg


Heb zo'n 70% van de swirls weggekregen. Moet echt gaan geloven aan de rotery...

Werktijd: 10 uur.
 
Patrick zei:
Ziet er netjes uit merk je nu veel verschil met de dure Swissvax producten.

Jah, vooral in het gebruiksgemak. Het aanbrengen en afnemen gaat supermakkelijk. Kan geen andere wax tegenop. Bij het uitpoetsen hoef je totaal geen druk te zetten. Bij andere waxen krijg je altijd gelijk "spierbaltraining" vind ik.

Als ik hem vergelijk met mijn laatste detail. Toen gebruikte ik de M16, dan heeft deze zeker meer glans. Maar het gaat mij vooral om de duurzaamheid. Met de M16 was het waxlaagje in 2 maanden er vanaf.
 
Erg mooi resultaat hoor! Ik zie dat je een oranje pad hebt gebruikt met #83, heb je deze ook nog nabewerkt met de #80 op een polishing pad??

Hoelang wil je dat een laagje wax blijft zitten?? Lijkt me dat na 2 maanden, zeker als je veel in de auto rijdt en de auto buiten staat het niet vreemd is dat de auto aan een nieuw laagje toe is??
 
gebruik je van die blauwe tesa tape voor de rubberen delen? (om te beschermen?)

ziet er errruug mooi uit hoor!
 
Xizer zei:
Erg mooi resultaat hoor! Ik zie dat je een oranje pad hebt gebruikt met #83, heb je deze ook nog nabewerkt met de #80 op een polishing pad??

Hoelang wil je dat een laagje wax blijft zitten?? Lijkt me dat na 2 maanden, zeker als je veel in de auto rijdt en de auto buiten staat het niet vreemd is dat de auto aan een nieuw laagje toe is??

Nabewerken hoeft niet als je excentrisch poetst geloof ik. In de cleaner fluid zit veel polish, dus voor de polish hoef ik de 80 niet te gebruiken.

Ik hoop dat deze waxlaag minimaal 3 maanden blijft zitten.
 

Vergelijkbare onderwerpen